Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Emmaljunga tråd, Vol 5

ejja81 skrev 2010-08-26 19:42:14 följande:
    hur många grader skall man tvätta tyget i?

sen hrur får man bort tyget från chassit.  det sitter ju fasst på 2 sidor????
    Jag tvättade i 30grader handtvätt, och på snabben så det blev kortast möjligt.
    Har du den gamla, så är det bara att ta fram verktyg och skruva loss skruvarna och ta bort tyget.
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess

Jaha nu är jag här igen . Jag har inte köpt scooter än, utan har istället fått upp ögonen för City Cross eftersom jag fattat att den är ganska smidig? Jag vill ju egentligen helst ha sonen mot mig (det går inte i syskonvagnen vi har så han får mestadels ligga) eftersom bara är strax över 7 månader.

Hur hade ni gjort i det valet? City Cross vs Scooter? Tanken var att ha vagnen ganska länge, men det är ju inget som säger att jag inte kan byta igen om ett halvår .

• Fiansess
    Uliise skrev 2010-08-30 20:19:47 följande:
    City crossen är ju från 6 mån till 3 år så det passar ju dig perfekt Jag tycker min är supersmidig, City crossen är inte en stor vagn. Och det är "mer vagn" än säg scootern, du kan ju ha honom mot dig som du skriver.

Ärligt talar förstår jag inte varför många hellre tar Scootern än City crossen. Blir det inte "tyngre och klumpigare" om tyngdpunkten kommer lägre ner, som det ju blir på scootern?
    Jag älskar scootern, sålde precis dotterns rosa  för att köpa en ny-tills jag kom på att jag ville ha den gamla modellen-som jag inte hittar i nyskick .

Ja en City Cross får det bli. Hittade en begagnad som ska vara i jättefint skick förutom lite sliten varukorg undertill. Någon som vet om man kan köpa det och vad det ev skulle kosta? Hon sa att det inte störde funktionen, men slitet är ju aldrig kul.....
  • Fiansess
    babyfia skrev 2010-08-30 21:32:00 följande:Någon som vet om man kan köpa en ny varukorg till city cross det och vad det ev skulle kosta?

Ännu en fråga. Vilka ståbrädor passar till City Cross? Förutom Emmaljungas egen då...
    Puffar lite för mina frågor ....
  • Fiansess
    AnLj skrev 2010-08-31 11:26:31 följande:
    Vet inte exkat pris för varukorgen men har för mig att den ligger runt 300 kr. Kan ha blandat ihop det med mågot annat.. Obestämd
    Tack! Då kan jag pruta ner priset lite kanske

Ingen som har ståbräda till sin vagn?
  • Fiansess
    eec82 skrev 2010-08-31 17:12:03 följande:
    babyfia skrev 2010-08-31 11:23:14 följande:
    Puffar lite för mina frågor ....
    Kostar ca 199-249:- kommer inte ihåg exakt.

Du kan ju ha byggyboard ståbrädor med.
    Buggyboard - heter de kiddyboard också eller är det annat märke? Hittar nämligen några sådana begagnade...
  • Fiansess
    Idag kommer sambon hem med city crossen jag hittade på blocket. Han är iväg på jobb och jag hittade den där så han köpte den i tisdags. Ska bli väldigt spännande att se hur den ser ut .
    Min sambo tycker den är väldigt fin, lite slitna hjul och ett litet hack i handtaget som inte syns så värst bara... Varukorgen sa säljaren va lite sliten undertill, men det tyckte inte sambon så vi får väl se.... Är en 06/07 de visste inte riktigt. Köpte den i skarven, så så länge de inte köpte på rea borde det vara en 07-men det står på chassit va?

Sen kommer ju den stora frågan vad man ska ha för åkpåse. Jag har en från BP hemma, deras egna i fleece. Den var perfekt till dottern men hon var betydligt mindre och den ser väldigt liten ut.

Han sover ute på dagarna så den ska ju hålla i mkt kyla. Allroundpåsen ni pratade om innan. Är det Emmaljungas egna? Vad kostar den?
  • Fiansess
    AnLj skrev 2010-09-02 10:35:24 följande:
    Den kostar 760 kr och är Emmaljunga egna.
    Tack. Det var inte farligt ju. Med en fäll under och en gosig filt och fleecekläder borde lillen kunna sova däri även med måånga minusgrader (om räknar med en lika kall vinter som förra) ?
  • Fiansess
    lilla snöflingan skrev 2010-09-02 16:50:18 följande:
    Det är lätt att se om det är en 06:a eller 07:a. 07:an har de nya plastfälgarna (som finns nu) och 06:an har stålekerhjul.
    Okej tack! Då är det nog en 06, har för mig det var så på bilden iaf. Något annat som skiljer dom åt? Hoppas verkligen jag blir nöjd....Lite nervöst när man själv inte är med o kollar .
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5