Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej på er!
    Hittade just denna tråden och undrar om jag får komma med en liten fråga?

Jag ska köpa en begagnad City Cross tänkte jag men vet inte alls vad de är värda?! Har hittat en vagn från -06 som ska vara i jättefint skick-pedantskött osv. Medföljer inte så mkt mer än regnskydd och åkpåse. Är 2000 mkt för en 4 år gammal vagn? Jag har inte ju tyvärr inte möjlighet att åka o titta på den utan den får isf skickas, men jag har sett en massa bilder och den ser verkligen jättefin ut. Hade ni slagit till?

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess

Hej!

Jag ska köpa ny vagn till sonen, och måste därför sälja av en vagn först och det blir dotterns Scooter eftersom hon nästan aldrig åker vagn mer än när vi har syskonvagnen på dagsutflykter.

Har ni något hum om vad man kan ta för en Scooter köpt Juni -09 i färgen Pro Pink (grå/rosa)? Den är knappt använd och ser ut som ny. Inga fläckar eller skavanker. Användes lite drygt 6 mån innan vi gick över till syskonvagnen och mestadels bara under sommaren 09 då jag var gravid och drabbades av så grym foglossning att jag inte kunde gå promenader på hösten.  Helt i nyskick alltså.

Det medföljer regnskydd orginal, dock ingen fotsack. Är 1500kr för mycket, eller vad tycker nit Vi gav 2400:- och kvittot finns kvar så köparen kan se.

Har lite ångest över att sälja en så fin vagn, men vill ju gärna få ut så mkt som möjligt så jag kan köpa en ny Scooter .

(ingen annons såklart!!)

• Fiansess

Nu har jag fått vår Scooter såld så nu ska en ny till sonen inhandlas. Finns det någon som säljer de gamla fortfarande, eller är det enbart 2.0 om gäller nu? Har nämligen en ståbräda som passar den gamla modellen, och vet egentligen inte vad som blivit bättre med den nya förutom varukorgen som är större och stänkskydden? Vilken är bäst, tycker ni?

• Fiansess
    lilla snöflingan skrev 2010-08-20 12:02:27 följande:
    Ska du ha en ny så får du nog väldigt svårt att hitta en "gammal" eftersom den slutade säljas för mer än ett år sedan. Men det finns ju många begagnade sådana. Varför sålde du den gamla då om du tyckte den var bättre?
    För att den var rosa, och jag vill ha en lite mer pojkig färg denna gången .
    Det är inte det att jag tycker gamla modellen var bättre, utan det var mer för ståbrädan jag tänkte...
    Men är det ingen som vet om det är några mer förändringar på 2.0-versionen?

Kollade på dom på BP häromdagen, men glömde fråga... Och så glömde jag fråga om vindskydd ingick i priset på strax under 2500, vet ni det? Eller är det olika för butikerna kanske?
  • Fiansess
    Zelmilainen skrev 2010-08-20 19:05:28 följande:
    det är numera samma hjul som på cc, den har stänkskärmar, den är smalare (men längre ihopfälld) och har bättre liggläge. kan ha missat nåt...
    Tack. Blir den mycket längre ihopfälld? Tänker på att den måste gå in i bilen på längden, men det borde inte vara några problem i en kombi väl?!
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-08-20 20:24:15 följande:
    Fotsack/vindskydd får man köpa till när man köper en ny scooter.
    Tack!
  • Fiansess
    Zelmilainen skrev 2010-08-20 22:54:53 följande:
    den skulle aldrig gå in i vår bil på längden, då har vi en ford focus kombi. den var på gränsen innan. nitron kan ju bli ner till 82cm ihopfälld och det är inga problem, men mer än 85cm hade blivit riktigt tajt, och om jag inte minns helt fel är scootern 89...

Hmm vi har en ford Mondeo. Får nog mäta imorgon o se. Vet du möjligtvis hur lång den gamla versionen blir?

Måste få in den på längden så hunden får plats med...

• Fiansess

Tack för era svar! Den går helt säkert in i vår bil, så nästa vecka hoppas jag finna lite tid för att åka o köpa en .

• Fiansess

Tack till er som svarade ang skillnaderna på scootern. Jag har nu bestämt mig för att hitta en nyare begagnad eftersom de verkar vara lite bättre. Tycker det är dumt att nya fotstödet bara tar 3 kg. Jag har inte alltid full koll på min 2,5-åring som ibland tar lillebrors vagn och vilar i (den står i hallen), och då klättrar hon ju upp själv.

Så nu till en annan fråga. På min 09 jag sålde fanns det 3 fack i suffletten-ett stort bak och ett litet på var sida. Det var jättebra för nappar, nycklar och mobil.
    Finns det även på 08-modellerna eller var det ngt nytt som kom? Tyckte mig nämligen läsa i en tråd att de facken kom på 2.0-vagnarna men eftersom jag hade 09:an så kanske dom kom då? Finns nämligen en hel del 08 vagnar ute som ser fräscha ut, men inte en enda 09 .

• Fiansess
    Kiina skrev 2010-08-25 18:14:44 följande:
    Har kollat på gamla kort nu, och nu är jag säker till 100% - det två facken på sidorna fanns inte på 08:orna, de kom på 09.
    Tack!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5