-
den du har är riktigt fin. personligen tycker jag att checkfärgerna är lite för diskreta/trista för min smak. nu gillar jag inte det vita chassit på happy pink, men jag gillar den ändå bättre än pink check...Sissi82 skrev 2010-07-17 20:07:37 följande:är lite Hot på happy pink och pinkcheck de är fiiina!
-
frågan är om nån annan lift än den som verkligen är avsedd för att ha i tvilling/syskonvagnen passar... att den får plats ...
-
nej, men innan har ju bara en av el liftar passat i tvilling/syskonvagnarna. det är ju en lift som gjorts just för det. men vet inte hur det är nu. tror ej att nån annan än den som är smalast får plats. men det är bara min egen teori. d finns ju flera återförsäljare här i tråden som kanske vet mer säkert.Alis volat propriis skrev 2010-07-18 11:42:03 följande:tänker du nån annan än emmaljungas? för både duolift och quadrolift skall det få plats två av i syskonvagnen. hur det nu går ihop för två quadro är ju 76 cm breda o vagnen är 64 (sittutrymmet iaf)
-
jag har följt det hela och fattar precis vad hon menar så det behöver du inte förklara för mig. det var inte det jag skrev att en återförsäljare kunde svara på... förut har det ju dock varit så att inte alla liftar passat i och det var därför jag va skeptisk till att tex quaddron skulle göra det. men om den gör det så bra. men satan va dyrt om man behöver två... heheeec82 skrev 2010-07-18 14:32:07 följande:men hon pratar ju om duoliften som var avsedd till emmaljungas tvilling cotu cross. Men nu då de inte har kvar den vagnen så började de sälja notron dubbelvagnen med quadroliften. Så båda passar ju. Nitron är större i sittdelen å därav har de tagit bort liften för citycross dubbelvagnen. Men som hon sa finns den kvar. Så det passar sålart i nitron dubbelvagnen.
Själv hade jag valt quadroliften, men enbart för att den är mer ombonad. :) -
efter 3 lagningar när man haft samma fel har man rätt att få vagnen helt utbytt. har aldrig vart med om nån med så mkt problem som dig. har dock ej vagnen själv, men vet många som har. och om allt kan härröras till samma grundproblem borde ju även du få den utbytt.Mymemlan skrev 2010-07-20 08:36:19 följande:Nu sitter jag och väntar på samtal från konsumentverket nån gång under dagen. Vår emmaljunga city cross har gått sönder flera gånger så nu måste vi få den lagad för 6 gången, och vi har haft den sen januari. Och använt andra vagnar under tiden. Det är nått fel med chassit som gör sönder hela vagnen. Hjulen går sönder, hjulxeln pajjade. Nu har bromsen och ett till hjul gått sönder. Bromsen gick inte alls att bromsa, men då gjorde min sambo nått så nu går den att bromsa om man använder våld. Roligt för våran sulky (carena easy) är också trasig och vi får inte delar förän tidigast om en månad för dom vägrar skicka delar med posten från en annan barnsns hus butik en bit ifrån. Så nu har jag pratat med konsumentverket som skulle ringa dit. Står med 2 livsfarliga vagnar och min son är 9 månader, så han kan inte direkt gå själv ju. Jippi. Är det nån som haft problem med sin city cross?
-
den behöver inte va helt oanvändbar. sålänge felet är detsamma ska man få den utbytt. har för mig att detta diskuterats tidigare i tråden. det finns ju flera återförsäljare i tråden som kanske vet mer.Mymemlan skrev 2010-07-20 08:46:47 följande:det är det jag inte får, därför har jag kontaktat konsumentverket. Så vi får se. Tydligen ska vagnen vara helt oanvändbar för att man ska få en ny, går den att använda lite bara, ska man kunna vänta flera veeckor på reservdelar tydligen. Jag får inte ens en lånevagn. Jag måste ju kunna bromsa vagnen på bussen iaf, visst kan jag hålla fast vagnen annars när vi är ute, men inte på bussen tex. Skitskumt. Men med min otur vinner säkert barnens hus..
-
jag skulle helt klart valt nitron i det lägetMadebyday skrev 2010-07-20 20:06:34 följande:
Idag tog jag mig en sväng till Babyproffsen.
Det börjar dra ihop sig nu till att beställa hem en vagn.
BF är 20 November och till Oktober vill man gärna ha vagnen hemma.
Så nu tog jag hem nya katalogen och har suttit och jämfört Crossen (som jag hela tiden varit sugen på) och Nitron.
Detta är förhoppningsvis mina sista funderingar innan jag gör ett slutgiltigt beslut.
Min funderingar är:
1. Hur stor är skillnaden i fjädring mellan dessa med ett barn i?
Jag bor i stan, men kommer emellanåt röra mig på mindre skogs-/grusvägar.
2. För-/nackdelar mellan dessa vagnar?
Kommer jag på något mer frågar jag det senare.
Tacksam för hjälp!
-
nu ska jag bara se till att gå ner i vikt och bli gravid så jag är i behov av en sen med, hahaFru T skrev 2010-07-20 20:50:05 följande:Jag med! Den är underbar!
-
ja hjulen går att låsa.Madebyday skrev 2010-07-20 22:03:18 följande:Okej, men hur är den på vintern...modd/snö?
Går det att låsa framhjulen?enbart ett nitro city eller city cross chassi kostar 3000-4000 tror jag, det har diskuterats i tråden innan, men jag minns ej säkert.Madebyday skrev 2010-07-20 22:59:01 följande:Vet någon om det någonstans går att köpa enbart chassit och vad det kan tänkas kosta?
Ingen annan som kan ge sig till känna att ha ett chassi "över" som inte används längre? -
vet du vad modellen heter (tippar på city jet som numera inte tillverkas) och vad färgen heter. skickar du med några tillbehör och vilka?