Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Fru T skrev 2010-08-13 08:51:05 följande:
    men det är ju fortfarande ditt born som sover i den Förvånad ja trodde det va för den sakens skull som det va äckligt med begagnat.. Nu förstår ja inte alls
    det är som sagt var inte jag som äger den...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-08-13 13:34:39 följande:
    Jag tror hon menar iaf att du inte vill utsätta dtt barn för bakterier, men i ditt fall är det ju vagnen du inte vill utsätta för bakterier.
    barnet kommer ju komma i kontakt med bakterier oavsett så om det sitter i en dagisvagn eller leker med kompisarna spelar mindre roll. men jag vill som sagt var inte ha det hemma eller att ett framtida barn är mer än nödvändigt i vagnen. men ja, din "tanke"/förklaring stämmer bättre med min *L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-08-13 16:12:15 följande:
    men en dagisvagn har du ju inte hemma
    nej, men den är fortfarande min!
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Equal skrev 2010-08-16 14:07:33 följande:
    Hej jag har en undran, det komemr garanterat bli svårt för oss att köra Ozonen i vinter pga de små hjulen. Finns det ett chassi med 4 "stadiga" hjul jag kan köpa och sätta fast min Ozon sittdel på?
    borde fungera med city cross chassi. för nitrons sittdel (som har samma chassi som ozone men bara olika sittdelar) kan man flytta över till citycross chassi.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Equal skrev 2010-08-16 17:29:49 följande:
    Zelmilainen tack ska du ha! Då vet jag det!

Vet du vad ett chassi skulle kunna kosta på ett ungefär?
    nån får gärna rätta mig, men ett nytt har jag för mig går på runt 3000-3500:- så testa att leta begagnat...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Equal skrev 2010-08-16 17:34:31 följande:
    MEN HJÄLP ANAMMA!

Mailade och frågade nyss också! Så kan berätta sedan vad de sa!
    gör gärna det. men vet att det är riktigt dyrt. känns nästan som man lika kan köpa ny vagn då, haha
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Equal skrev 2010-08-16 17:41:24 följande:
    Jaa ska det kosta så mycket då får det bli en scooter istället då, men synd eftersom min dotter tokälskar sin vagn, och den är så bra att sova i när hon är förkyld! =)
    hur gammal är hon/kommer hon att va i vinter?
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Equal skrev 2010-08-16 18:27:44 följande:
    Tja om vi säger att vinter är ifrån november så kommer hon vara 1 år och 7 månader gammal.
    ok, då är det ju helt ok med en scooter. jag tänkte att hon va mkt mindre
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    fridajonsson skrev 2010-08-16 21:01:36 följande:
    Ett CC chassie går på 2000.- då utan hjul och varukorg.

Hjulen kostar 150.-/st och jag tror de var 150.- för korgen också.

Emmaljungas rekommenderade priser, sen kan det skilja från butik till butik. Ringde dom senast förra veckan och frågade det då jag själv har tankarna på att skaffa ett "vinterchassie".
    vilket isf innebär att det nästan blir 3000:- för ett komplett chassi...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    fridajonsson skrev 2010-08-16 21:56:01 följande:
    Precis, om du inte har hjul från den vagn du har nu och kanske korg. Då kan de räcka med bara chssiet.
    ja, men om poängen är att man tex vill ha en vagn med fyra stora hjul när man inte har det så är det ju tex inte aktuellt. och vem orkar flytta hjulen och korgen varje gång... *L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5