Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

2 små prinsessor skrev 2010-06-24 07:21:58 följande:
    låter ju onekligen som att emmaljunga har liknande problem med ozone som med city jet som togs bort ur sortimentet... den hade ju också mkt problem med både hjul och den ergonomiska sittdelen....
    hjulen är ju dock inte ens lika. sittdelen kan jag köpa, men inte det med hjulen...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    2 små prinsessor skrev 2010-06-24 18:16:00 följande:
    Jag skrev inte att hjulen var lika, bara att det var problem både med sittdel och hjul på bägge vagnarna.
    jo, men med tanke på din formulering fick jag uppfattningen om att problemen var desamma för att sittdelen va lika/hjulen va lika...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    livsmedel skrev 2010-06-27 08:22:05 följande:
    Jo det är nog mest lift jag saknar. Dock så börjar ju lilltjejen bli stor (tre månader) så jag antar att hon snart växer ur en hårdlift eller en quadro.

Jag är jättesugen på en cc eller en cerox i happy pink, är det föresten någon som vet om cerox kommer i happy pink? Fanns ju ingen sån på hemsidan.

Kan hända att jag väntar några månader till dotern kan använda sittvagn och att jag då byter.
    Så himla lätt att vara efterklok. Skulle ha lyssnat på sambon när han sa att vi skulle ha vagn med lift...
    de färgerna som finns på länken www.emmaljunga.se/2011 är de som gäller för nästa år. finns de inte med så kommer de heller inte ut...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    TinkyWinky skrev 2010-06-27 14:41:42 följande:
    har nu bestämt oss för o sälja ozonen o sen betsälla en nitro som då kommer i oktober men nu under tiden måste vi ju ha en vagn,.. vilken tycker ni av dessa:
    - emmaljunga city cross
    - emmaljunga city cerox 360
    - www.accessoryline.se/shop/default.aspx?tillsi...

vill ju ha en billig vagn då vi ska köpa en ny sen till hösten, o ska lägga handpenning på den vi betsäller nu,'

har hittat en city cerox 360 men undrar om dte är ett mkt dålig köp, eller den e lik nitron ? får en för 2100:- en 07/08 står det..

hjälp tack
    nitro är efterträdaren till cc360, så ja de är lika, men cc har ju vändbart handtag och är större samt tyngre,,,
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Movieprincess skrev 2010-06-27 19:50:13 följande:
    Hmm jag måste snart bestämma mej för om jag vill ha en ny city cross, en ozone eller en nitro. Vilken tycker ni som haft nån? Var jättenöjd med citycrossen men ag vill ha en ny vagn
    det beror ju helt på vilka krav du har på vagnen samt vilka behov ni har/hur ni kommer använda den...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    annakohler skrev 2010-06-28 19:01:09 följande:
    skit snygg färg har du valt
    i augusti ska jag köpa en Lime färgad skötväska o parasoll o sen fotsack
    om du ska köpa den nya limfärgen, har du kollat så de passar? eftersom de ser ut att va olika mot den som fanns med 2010 och den färgen tas ju bort nu...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    t0va skrev 2010-07-01 17:31:51 följande:
    Men väl hemma skulle jag prova att fälla ihop den, och när jag läser instruktionen som jag gör först eftersom jag är hona så står det att ryggstödet ska vara uppfällt, men när de visade på babyproffsen när vi testade att få in vagnen i bilen så sa hon att ryggen skulle vara nedfälld. Hur ska det vara? 
    vagnen blir som kortast ihopfälld om du har ryggstödet uppfällt och sitsen från dig. men den blir något högre då. har du ryggstödet nere och sitsen mot dig blir vagnen något längre, men lägre...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    t0va skrev 2010-07-01 17:57:58 följande:
    tackar så då kan jag fälla ihop den även när liften ligger i. Kändes rätt jobbigt att behöva plocka ur liften varje gång man ska fälla ihop vagnen och sen upp med ryggstödet. Är med lift vi kommer ha den första tiden och längden är troligen inte problem uan hellre att den är lägre. 

Blir att stå och testa någon dag i bilen hur vi ska få in allt på smidigaste sätt utan att sambon ska behöva åka i en takbox ;)  
    haha *asg* jag ser framför mig hur din sambos fingrar sticker ut på sidorna i takboxen och hur bilen e fullpackad... haha. kanske får syn på det eftersom jag mer bor i norrköping
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    t0va skrev 2010-07-01 18:03:01 följande:
    men så perfekt då vet jag vem jag ropar på när jag står där och inte får ihop vagnen och sambons fingrar är trasiga och han vägrar komma ur sin låda ;) 

Testade att sätta på babyskyddet och insåg att jag inte visste hur man fick av ställningen från vagnen, själva babyskyddet visade säljaren. Men jag hade hjärnan med mig och hittade spärren. Ser lite fånigt ut med babyskyddet på. Fast det verkar smidigt.  
    haha, japps vi kan ju slå våra två "kloka" huvuden ihop då...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Saraia skrev 2010-07-04 16:20:11 följande:
    nån som har ozone?? e den bra??? funderar att köpa den t våren då bebis är ca 6mån o kan ha sittvagn så jag ej behöver köpa liggdelen.

är färgen bordeaux lite åt lila hållet??? vill ha lila vagn...
    pro bordeaux är lite lila/plommon färgad. 
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5