• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

ÄlskarMina skrev 2010-06-12 12:19:24 följande:
    vad fina vissa färger var på vagnarna! och skötväskorna var ju riktigt snygga! 
    Ser fram emot den nya katalogen att kika i!
    Har bestämt oss för en ny city cross!  
    gillade verkligen "crescent-tygerna"-särskilt nr. 21132. Så det blir nog en sån färg på sittdelen och en fotsack till-men med original-chassit. (Sambon gillade inte det svarta-men det gjorde jag )
    Men sen försöker vi nog hitta en beg. citykorg. De används ju så kort tid att de som finns på blocket är relativt fräscha tänker vi. Hittade en idag för 600kr. En svart-lime. Fiin! 
    Räcker det med att bädda i korgen sen bara eller ska man köpa ngt annat till? (bebis kommer i början av dec)

du får inte välja färg på chassi, så svart får du allt vänja mannen vid isf om du vill ha den färgen.
  • eec82
    SJ80 skrev 2010-06-12 12:08:16 följande:
    Är det någon mer som har problem med suffleten på scooter 2,0? Den åker "tillbaka" lixsom Så grymt irriterande
    är de inte bara att skruva åt den? Hade de problemet med min nitro men skruvade lite å den blev perfa!

Men kommer inte ihåg hur scootersuffletten ser ut.
  • eec82
    SJ80 skrev 2010-06-12 13:14:05 följande:
    Okej...vart skruvade du?
    vet inte om de ser likadant ut på scootern, men var som en rund grej längst ner på båda sidorna... tog en insektsnyckel (stavning kankse fel) å skruvade med. Men just nu kan jag inte komma på om scootern med har sådanna runda grejjer längst ner el ej... hjärnsläpp just nu.
  • eec82
    eec82 skrev 2010-06-12 13:16:55 följande:
    vet inte om de ser likadant ut på scootern, men var som en rund grej längst ner på båda sidorna... tog en insektsnyckel (stavning kankse fel) å skruvade med. Men just nu kan jag inte komma på om scootern med har sådanna runda grejjer längst ner el ej... hjärnsläpp just nu.
    tror inte den har de eftersom den inte fäts på samma sätt kom jag på nu....
  • eec82
    SJ80 skrev 2010-06-12 13:22:36 följande:
    Hmmm okej... Det är väldigt störande att den åker tillbaka tycker jag
    Något slags "hål" är det längst ned på själva den runda grejen...
    som de passar en insektsnyckel i? Isf är de bara att skruva där.
  • eec82
    anette 81 skrev 2010-06-12 13:39:08 följande:
    tack
    fy tur jag inte ska ha barn nu, inga direkt snygga färger
    så tänkte jag med först men tror iaf att man vänjer sig, har nu några favoriter iaf.
  • eec82
    Goffer skrev 2010-06-12 19:54:32 följande:
    Hej alla Emmaljunga fantaster.

Jag har en Emmaljunga Twin Cerox -07.
    Jag har nog fått samma problem som alla andra tror jag...det känns som att chassit börjar ge vika. Hjulen viker sig verkligen utåt.
    Min fråga är om man kan byta ut hjulaxlarna och vad det kostar. Undrar även om chassit kan braka eller om man kan ha det så..vill gärna ha vagnen över nästa vinter.
    du kankse behöver nya "ploppar" (kommer inte på va de heter) till hjulen så de sitter på bättre. Samt nya fjädringar till chassit. Ingetr som är superdyrt men kan göra stor skillnad.
  • eec82
    Goffer skrev 2010-06-12 20:52:02 följande:
    "ploppar" behöver jag inte för hjulen sitter bra men frågan är om det "bara" är fjädringen som behöver bytas eller hela pinnen som går från hjul till hjul.
    svårt att ställa diagnos då man inte sett den, men oftast räcker de med att byta fjädringen på äldre vagnar.
  • eec82
    Surkatt skrev 2010-06-13 21:20:58 följande:
    Jag fattar inte det där med lammfäll, att det ska svalka på sommaren och värma på vintern. Min tjej höll på att svettas ihjäl i den för typ två månader sedan, skulle jag ha den nu, eller under den riktiga sommarhettan skulle det bara vara en blöt pöl kvar av henne. Är det bara en myt, eller är min dotra extremt varmblodig?
    de ska ha den effekten om de är äkta lammfäll amn har. Finns ju många fejk som inte har samma kvalite å då försvinner ofta den svalkande effekten. Hár de på min son han e då aldrig varm, nu när de är sommar iaf. :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5