Inlägg från: agustina |Visa alla inlägg
  • agustina

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej!
    Har kollat lite på begagnade City crossar.
    Har hittat en -06 med citykorg+fotsack+regnskydd för 3000kr.
    Fint skick!
    Låter det dyrt tycker ni?

• agustina

Hej!
    Undrar om det är någon av er som har erfarenhet av Emmaljungas nya syskonsits?
    Går det bara att ha mjuklift i  när den sitter på neller fungerar det med hårdliften också?

• agustina

Någon som vet om det skiljer något på Quadroliften från -09, jämfört med-10?

• agustina
    Zelmilainen skrev 2010-03-15 17:26:16 följande:
    designen skiljer sig åt tror jag.
    Men hur skiljer det skiljer det sig då? Jag ser ingen direkt skillnad på bilderna nämligen.
  • agustina
    Zelmilainen skrev 2010-03-15 17:35:13 följande:
    har för mig att det diskuterades i den förra tråden och att folk då la upp eller länkade till bilder där man kunde se en tydlig designskillnad på de. men jag är inte säker.
    Ok, ska kolla lite i den gamla då.
    Annars får jag hoppas att någon som vet svarar :)
  • agustina
    stor grön drake skrev 2010-03-15 19:31:57 följande:
    duolift -09: www.babycenter.lt/images/emma2008/tbh_duolift...quadro -09: dinturiel.se/wp-content/uploads/2009/04/prod_...för -10 har emmeljungas hemsida de bästa bilderna, men dem kan man inte länka tilljag såg ingen större skillnad (ja, mellan duo och quatro var det såklart det men...) minns inte heller vad skillnaderna var
    Jag ser då ingen skillnad på -09 och den på emmaljungas hemsida.
    Tänkte mest om man missade någon smart detalj som har tillkommit på -10:an!
  • agustina

HJÄLP!!
    Någon som vet hur man ser skillnad på emmaljungas nya ståbräda för citycross eller scooter?
    Jag har fått en emmaljunga ståbräda av nyare modell av min vännina( jag tror att hon hade den på en scooter, kommer inte ihåg och tyvärr så är hon bortrest just nu när vi hade tänkt beställa vagn).
    Passar den då inte på en citycross? Såg nu att det det fanns 2 olika modeller av den nya ståbrädan, 1 till citycrossen och 1 till scooter 2.0.
    (Vi hade ju tänkt beställa en citycross).
    Hur sjutton ser man skillnad på dessa brädor utan att prova??????

• agustina
    t0va skrev 2010-03-21 21:40:49 följande:
    Brädan som heter 71000 passar till city cross, den som heter 71001 passar till scooter 2.0 enligt emmaljungas hemsida. Klicka på en vagn och sen tillbehör och välj ståbräda så ser du villka modeller som passar till vad.
    Fast bilden är ju lika på brädan, på båda vagnarna på hemsidan, så man vet ju inte ens vilken av brädorna som är på bilden.
    På min bräda står inget art  nr eller modellnr, så det hjälper ju tyvärr inte heller
  • agustina
    Ellien skrev 2010-03-22 08:58:27 följande:
    Jag är kanske helt ute och cyklar, men jag trodde att själva brädan är samma men att det är olika fästen. Och att man kan köpa till olika fästen för olika vagnar.
    Ok, så kan det vara såklart!!
    Det ska jag kolla upp.
    Tack för tipset!!
  • agustina

Hej!
    jag har en emmaljunga ståbräda av nyare modell som jag tänkte göra mig av med.
    Tjejen som hade den innan tror jag hade haft den på en scooter, men jag är osäker och jag har heller ingen vagn att testa den på.
    vill inte sälja en bräda åt någon stackare som sedan inte passar.

Det är 2 fästringar som man sätter fast runt själv bromsstaget(pinnen som bromsen sitter på).

Undrar om någon här inne med en scooter 2.0 har lust att hjälpa mig att mäta.

Undrar om någon kan mäta höjd och djup på själva bromsstaget åt mig?
    (höjden=tjockleken alltså och djupet menar jag innåt, framåt vagnen
     liksom)
    Så får jag mäta fästringarna sedan.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5