• Enniie

Yngre föräldrar i Örebro ??

Finns det fler YNGRE föräldrar i Örebro ? Eller kanske gravida ?

Jag är själv 21 år och väntar tredje pojken till sommaren. Skulle vara kul att komma i kontakt med andra människor i liknande åldrar för att snacka skit med och kanske till och med ha träffar med ?

• Svar på tråden Yngre föräldrar i Örebro ??
  • MammasHjärta
    StinaChristensen skrev 2010-03-07 22:00:56 följande:
    Hej Tjejer!Hoppar in på ett hörn om det inte gör något?Har själv en son på 1 år 2 mdr nu och bor i Kumla. Är av årgång -87. Just nu arbetssökande och hoppas på att ett jobb vill dyka upp.
    Kul med en kumling till ;) Du var ganska "nyinflyttad" hit va?
  • Enniie

Jisses vad fint väder det är ute idag ! Våran kanske är på väg trots allt eller vad säger ni ?

• cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-08 21:02:05 följande:
    Men då har du ju en hel del poäng ? Vi har haft en förbaskad tur varenda gång vi flyttat. Nu bor vi i ett skitområde, men det tog vi bara för att komma in till stan då vi bodde i Garphyttan förut. Ja, jag förstår att ni vill ha större. En etta blir kanske lite trångt, framför allt om man blir 3 personer liksom. I början gör det kanske inte sådan stor skillnad då bebisen är så liten, men den tar ju plats den med till slut... Vart är det du/ni söker lägenhet då ?
    Ja, men dem räcker inte tyvärr ;( Var bor ni nu då? Ja men det förstår jag. Skönare att bo nära stan. Trivdes ni i Garphyttan annars då?
    Ja precis, det går ju när bebisen är liten men jag är så hettsig och vill ha klart allt innan den kommer. Haha. :)
    Jadu, vi söker det mesta. Vill allra helst bo i Tybble/Sörby/Almby, är själv uppvuxen där och tycker att det är ett jättebra område. Men det är jättesvårt att få lägenhet där. Annars har vi sökt i Rosta, Väster där vi bor nu, Centralt, Söder.. Lite alla möjliga.

Ja, det är så uuuunderbart nu när solen tittar fram. Man kan ju inte bli annat än glad :D
  • Enniie
    cissola skrev 2010-03-10 10:12:31 följande:
    Ja, men dem räcker inte tyvärr ;( Var bor ni nu då? Ja men det förstår jag. Skönare att bo nära stan. Trivdes ni i Garphyttan annars då? Ja precis, det går ju när bebisen är liten men jag är så hettsig och vill ha klart allt innan den kommer. Haha. :) Jadu, vi söker det mesta. Vill allra helst bo i Tybble/Sörby/Almby, är själv uppvuxen där och tycker att det är ett jättebra område. Men det är jättesvårt att få lägenhet där. Annars har vi sökt i Rosta, Väster där vi bor nu, Centralt, Söder.. Lite alla möjliga. Ja, det är så uuuunderbart nu när solen tittar fram. Man kan ju inte bli annat än glad :D
    Nee, okej... Vi bor i vivalla nu. Men vi känner det att området inte är så bra. Jag är själv uppvuxen här, men på dessa 20 år så har det förändrats väldigt mkt, och inte till det posetiva. Det är synd när det är så fina lägenheter. Vi trivdes väldigt bra i garphyttan. Vi bodde då i parhus, men det vart för dyrt med bensin osv.

Jaa, där är det svårt att få en lägenhet nu för tiden. Till och med i ytterområderna för tusan... Jag skulle ju vilja flytta tillbaka till rosta som jag bodde förut, men det dröjer nog ett tag...
  • StinaChristensen
    MammasHjärta skrev 2010-03-09 09:36:22 följande:
    Kul med en kumling till ;) Du var ganska "nyinflyttad" hit va?
     Nyinflyttad vill jag nog inte kalla det längre :P
    Bott här sedan Maj så....

Förlåt för att jag inte varit super på att skriva, men karln och jag turas om att vara lätt sjuka just i tiden + lillkillen ska skötas
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Kl. 17.47 den 17/12 - 08 kom Christian ♥¸.?°´¯) ♥
  • Linday

Hejsan :) Kommer in lite sent i eran konversation. Jag är 19 år och har en liten dotter på 5 månader.. Bor i örebro :)

• cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-10 11:17:51 följande:
    Nee, okej... Vi bor i vivalla nu. Men vi känner det att området inte är så bra. Jag är själv uppvuxen här, men på dessa 20 år så har det förändrats väldigt mkt, och inte till det posetiva. Det är synd när det är så fina lägenheter. Vi trivdes väldigt bra i garphyttan. Vi bodde då i parhus, men det vart för dyrt med bensin osv. Jaa, där är det svårt att få en lägenhet nu för tiden. Till och med i ytterområderna för tusan... Jag skulle ju vilja flytta tillbaka till rosta som jag bodde förut, men det dröjer nog ett tag...
    Jaha ja okej. Ja men hör ju mycket dåligt om Vivalla så jag tror nog inte att jag skulle våga bo där. Sen kanske man har fördomar också, vet inte.. Ja okej, vad mysigt. Ja det förstår jag.
    Ja, väldigt svårt att få tag i lägenhet. Om vi inte får någon nu snart så funderar jag på att vi ska bo kvar här över sommaren och flytta sedan efter sommaren istället pga att vi bor så bra just under sommaren. Plats för utemöbler och allt och en jättefin gård att sitta och grilla på och greja :)
  • Enniie
    Linday skrev 2010-03-12 16:09:35 följande:
    Hejsan :) Kommer in lite sent i eran konversation. Jag är 19 år och har en liten dotter på 5 månader.. Bor i örebro :)
    Men dig vet jag ju vem du är. Min gamla klasskompis syster... Välkommen !
  • Enniie
    cissola skrev 2010-03-12 16:52:32 följande:
    Jaha ja okej. Ja men hör ju mycket dåligt om Vivalla så jag tror nog inte att jag skulle våga bo där. Sen kanske man har fördomar också, vet inte.. Ja okej, vad mysigt. Ja det förstår jag. Ja, väldigt svårt att få tag i lägenhet. Om vi inte får någon nu snart så funderar jag på att vi ska bo kvar här över sommaren och flytta sedan efter sommaren istället pga att vi bor så bra just under sommaren. Plats för utemöbler och allt och en jättefin gård att sitta och grilla på och greja :)
    Jaa, det är ju inte såå bra som sagt, så det skall bli skönt att flytta härifrån. För jag vågar inte gå ut här på nätterna, iofs så gör jag inte det någonstans, men något trygg skall man ju känna sig.

jaa, det är ju bättre att leta lite längre än att bara ta något som man kanske inte trivs med i längden. Ni kommer nog hitta något tillslut...
  • Enniie

Uscha vilken foglossning man har. Jag skulle lämna älsta hos min mamma idag, och skulle därefter ta bussen hem, men NEJ. Kom inte på bussen då den var tvärfull. Lite tråkigt när man betalat för en biljett. Så det var bara för mig att knalla hem med lillkillen i vagnen. Det har ju vart underbart väder ute, men min rygg klarar inte av en långpromenad, samt dessa oplogade vägar !

Men hem kom vi, nästan 1½ timma senare...

Svar på tråden Yngre föräldrar i Örebro ??