• Enniie

Yngre föräldrar i Örebro ??

Finns det fler YNGRE föräldrar i Örebro ? Eller kanske gravida ?

Jag är själv 21 år och väntar tredje pojken till sommaren. Skulle vara kul att komma i kontakt med andra människor i liknande åldrar för att snacka skit med och kanske till och med ha träffar med ?

• Svar på tråden Yngre föräldrar i Örebro ??
  • Enniie
    lovegun skrev 2010-03-07 20:22:03 följande:
    Det blir väll mer på sommrarna, inte så kul att springa runt där mellan alla bussar på vintern. Och så gick jag i skola i Örebro så blev lite trött på att åka in dit efter ett tag xDBlir nog mer nu när jag flyttar ner och börjar gå på UMP =)
    Hehe, okej. Ja, det är bara att du ringer dem och kollar när nästa grupp börjar, för dem startar typ 2 grupper/halvår om jag minns det rätt...
  • Enniie
    MammasHjärta skrev 2010-03-07 20:28:50 följande:
    Jaa, mestadels i alla fall :) Och du då? Örebroare lr? Så du har snart tre små pojkar då :) Härligt!
    Hehe, okej... Ja, jag är Örebroare.... Jo visst har man det, snart ett helt fotbollslag...
  • StinaChristensen

Hej Tjejer!

Hoppar in på ett hörn om det inte gör något?
    Har själv en son på 1 år 2 mdr nu och bor i Kumla. Är av årgång -87. Just nu arbetssökande och hoppas på att ett jobb vill dyka upp.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Kl. 17.47 den 17/12 - 08 kom Christian ♥¸.?°´¯) ♥
  • Enniie
    StinaChristensen skrev 2010-03-07 22:00:56 följande:
    Hej Tjejer!Hoppar in på ett hörn om det inte gör något?Har själv en son på 1 år 2 mdr nu och bor i Kumla. Är av årgång -87. Just nu arbetssökande och hoppas på att ett jobb vill dyka upp.
    Ja, ni är ju ett par som bor i Kumla...

vad är det för jobb du söker då ??
  • StinaChristensen
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-07 22:03:09 följande:
    Ja, ni är ju ett par som bor i Kumla... vad är det för jobb du söker då ??
    Ja jag söker det mesta får jag ju säga. Helst någon form utav kundsupport/kundservice. Men vi får väl se vart det leder. Är ju dock utbildad från Barn och Fritid, men man vill helst inte jobba med barn när man själv har barn {#lang_emotions_tongue_out}
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Kl. 17.47 den 17/12 - 08 kom Christian ♥¸.?°´¯) ♥
  • Enniie
    StinaChristensen skrev 2010-03-07 22:08:13 följande:
    Ja jag söker det mesta får jag ju säga. Helst någon form utav kundsupport/kundservice. Men vi får väl se vart det leder. Är ju dock utbildad från Barn och Fritid, men man vill helst inte jobba med barn när man själv har barn
    Hehe, okej. Kan förstå det. Jag ville också bli utbildad inom barn & fritid, men när jag fick min son så kände jag att det räckte med det barnet jag hade...
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-07 14:16:03 följande:
    Åhh, va roligt ! Ja, vi skall också få en till kille. Triss i pojkar, det kommer bli kul i tonåren ! Vi skall flytta till baronbacken. Behöver en fyra nu när det kommer en till. Hoppas på hus eller liknande om ett par år, men det gäller att hitta något... Ja, allt löser sig. Det är mitt motto. Ingenting är omöjligt. Sen att man får gå med hjärtat utanför kroppen ett tag, det får man stå ut med... har du gjort nå roligt i helgen då ?
    Åh mysigt. Ja, precis. :)
    Jaha okej. Vi ska också flytta men har inte fått tag på någon bra lägenhet än. Bor jättebra just nu men alldeles för litet. Ja, precis. Sån inställning ska man ha. Önskar att jag kunde ha sån ibland men jag blir på tok för uppstressad. Haha. Så irriterande.
    Jadu, i helgen så jobbade jag tyvärr så jag hann inte med så mycket mer. Hittade du på nåt skoj?
  • Enniie
    cissola skrev 2010-03-08 11:45:41 följande:
    Åh mysigt. Ja, precis. :)Jaha okej. Vi ska också flytta men har inte fått tag på någon bra lägenhet än. Bor jättebra just nu men alldeles för litet. Ja, precis. Sån inställning ska man ha. Önskar att jag kunde ha sån ibland men jag blir på tok för uppstressad. Haha. Så irriterande. Jadu, i helgen så jobbade jag tyvärr så jag hann inte med så mycket mer. Hittade du på nåt skoj?
    Okej. Njee, det är ju svårt att få tag på en bra lägenhet i dagsläget ju. Våran som vi skall flytta till, är ju en fyra, men betydligt mkt mindre än den vi har nu. Men sen kommer vi gå ner ca 500kr i hyra också, vilket man inte tackare nej till direkt. Så då är det ju värt det, ett tag iallafall, för det är ju bra planerad lägenhet med dem få kvm som finns...

Okej, jag har packat hela helgen, så jag har inte heller haft tid för så mkt annat än det. Skall snart sätta igång igen...
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-08 12:07:12 följande:
    Okej. Njee, det är ju svårt att få tag på en bra lägenhet i dagsläget ju. Våran som vi skall flytta till, är ju en fyra, men betydligt mkt mindre än den vi har nu. Men sen kommer vi gå ner ca 500kr i hyra också, vilket man inte tackare nej till direkt. Så då är det ju värt det, ett tag iallafall, för det är ju bra planerad lägenhet med dem få kvm som finns... Okej, jag har packat hela helgen, så jag har inte heller haft tid för så mkt annat än det. Skall snart sätta igång igen...
    Ja, verkligen. Svinsvårt. Jag vill helst bo i ÖBO också men där kan man ju bara drömma om att få en lägenhet. Har ändå stått i kö sedan jag var 18 men det verkar inte spela någon roll.. :(
    Ja, vad skönt att ni sparar in lite pengar. Ja men då gör det ju ingenting, bara den är bra planerad liksom :) Haha, jag längtar lite till jag får packa faktiskt. För då vet man att man ska få större. Längtar tills vi kommer ifrån denna etta alltså.
    Så synd att våran lägenhet inte är större för den är verkligen perfekt. Vi har egen ingång till lägenheten och bor uppe på en gård ovanför ett hus. Så vi har plats med utemöbler o grejer utanför. Synd som sagt att den inte är större, men men :)
  • Enniie
    cissola skrev 2010-03-08 18:21:51 följande:
    Ja, verkligen. Svinsvårt. Jag vill helst bo i ÖBO också men där kan man ju bara drömma om att få en lägenhet. Har ändå stått i kö sedan jag var 18 men det verkar inte spela någon roll.. :( Ja, vad skönt att ni sparar in lite pengar. Ja men då gör det ju ingenting, bara den är bra planerad liksom :) Haha, jag längtar lite till jag får packa faktiskt. För då vet man att man ska få större. Längtar tills vi kommer ifrån denna etta alltså. Så synd att våran lägenhet inte är större för den är verkligen perfekt. Vi har egen ingång till lägenheten och bor uppe på en gård ovanför ett hus. Så vi har plats med utemöbler o grejer utanför. Synd som sagt att den inte är större, men men :)
    Men då har du ju en hel del poäng ? Vi har haft en förbaskad tur varenda gång vi flyttat. Nu bor vi i ett skitområde, men det tog vi bara för att komma in till stan då vi bodde i Garphyttan förut.

Ja, jag förstår att ni vill ha större. En etta blir kanske lite trångt, framför allt om man blir 3 personer liksom. I början gör det kanske inte sådan stor skillnad då bebisen är så liten, men den tar ju plats den med till slut...

Vart är det du/ni söker lägenhet då ?
Svar på tråden Yngre föräldrar i Örebro ??