Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...
i köket brukar det samlas en massa saker som inte har någon egen plats (oftast) utan för det mesta hamnar det tillsammans med annat och glöms bort eller förstörs...
jag har löst i alla fall två av dom problemen....
i taket vid fönstret har jag satt upp en trådkorg i kedja med tre våningar - i den största och nedersta ligger värmeljus i flera storlekar och sorter, i den mellersta ligger stearinljus och i den minsta och översta ligger servietter
i taket ovanför diskbänken/köksskåpen har jag satt upp en till trådkorg i kedjor och där samlas sånt som kommer bort och glöms i skafferiet.... i nedersta har jag såspåsar, dip, soppor, dressingmixer och annat i påsväg ( obs INGA kartonger - endast påsar!! ) - i mellersta har jag kaffefilter i två storlekar och överst har jag just nu en krukväxt men som lätt kan användas till nåt annat som kan vara viktigare...
på enkelt sätt har jag full koll på småplocket i köket och vet när ljus, servietter och dipsåser är slut och vart det finns.
går även utmärkt att använda för att lägga lök, frukt och grönsaker som inte ska ligga kallt.....
i badrummet kan dom med fördel användas att lägga tvålar och schampoflaskor i
i trånga sovrum för att samla småsaker i som annars försvinner i mängden....