Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...
Det finns ifcklampor och så finns det rejäla ficklampor typ strålkastare. Om du ska vara i källaren flera tillfällen kanske det är värt att investera i om kontakt saknas.
Det finns ifcklampor och så finns det rejäla ficklampor typ strålkastare. Om du ska vara i källaren flera tillfällen kanske det är värt att investera i om kontakt saknas.
Hur håller ni ordning bland era kvitton? Det blir ju mängder varje månad och en del är ju bra att spara en tid i fall att man vill byta kläderna eller klaga på om något går sönder.
Huskvitton har jag koll på, men allt annat? Jag vill ha ett bra system där jag slipper kolla igenom allt för att avgöra vad som kan slängas eller inte efter en viss tid.
Hur länge får man förresten göra avdrag på renoveringar som gjorts på huset? Dvs vet någon hur länge man måste spara de kvittona?
Tack för alla tips om kvitton!
Smart angående sängkvittona eller att förvara dem tillsammans med bruksanvisningarna.
Det retar mig att kvittona bleknar. Jag ska kolla upp lite husrenoveringskostnader och många kvitton har bleknat redan efter ett år! Hoppas Skatteverket är överseende vid en eventuell försäljning.
Det ska stå:
Sätter man krokarna symmestrisk kan det bli som en snygg dekoration, tex tre krokar fördelat på två rader .
En lite mer vild och komplicerad idé, som kräver snickarkunskaper, men som är billigare än att bygga ut:
Bygg en garderob 37 cm, eller bokhylla som går på hjul, eller tex ett utdragbart skafferiskåp (lite sämre lösning) utmed väggen mot toan. Den ska alltså förflyttas mot toadörren för att man ska kunna nå innehållet. Ha en extra skiva eller två på garderoben som bildar en ny vägg mot hallen, där ni återigen fäster hatthylla och skohylla. Om det inte är tillräckligt stabilt att fästa på väggen kan man bygga hatthyllan ihop med skohyllan, så att väggen inte tar tyngden.
En 37 cm garderob rymmer hur mycket som helst! Både skor på rad och annat, dock kanske jobbigt att förvara saker där som man använder jätteofta.
Just an idea .