Analoga skrev 2010-02-28 21:42:35 följande:
å vad mycket bra tips som strömmar in och jag känner igen mig sååå mycket i ditt tänk TS! kunde varit jag lika gärna som skrivit detta! Jag kan också gå in stenhårt för att hålla ordning och sedan tröttnar jag. Har även väldigt svårt för att göra mig av med saker pga känslomässiga och nostalgiska skäl. Känns ibland som att jag slänger bort en del av mig själv - hur knäppt låter inte det?Jag har mest problem med papper som samlas på hög. Tex papper som man ännu inte tagit ställning till, reklam etc etc. Jag rensade undan allt för några månader sedan och satte in i pärmar och nu har jag samlat på mig igen så mycket att jag lagt det i kassar i väntan på rensning
Jag brukar få ösa ner papper som jag inte har hunnit ta ställning till, i papperskassar i väntan på att jag ska gå igenom detta. (Ibland tröttnar min kille på mina stora högar av papper på byrån i hallen och lägger ner allt på golvet. Och där kan det ju inte ligga så då lägger jag ner det i en papperskasse och ställer den i min del av sovrummet
) Dessa kassar är det absolut sista jag går igenom, för det är SÅ tråkigt! Ibland om jag behöver leta i någon av dessa kassar, blir jag väldigt glad när jag hittar något där tiden passerat, så att pappret inte längre är intressant och därför kan kastas!