Spattan - jag tror inte det bara är den synliga endon som ställer till det och förhindrar en graviditet. Jag kopierar in ett utdrag ur ett inlägg som Trinity78 gjorde efter sitt besök på endometrioscentrum i Uppsala:
"Läkaren bekräftade att det är min livmoderslemhinna som det är fel på, precis som vi har misstänkt. Hon förklarade att våra två ivf:er förmodligen inte har fungerat på grund av för kort nedregleringsfas. Min ursprungliga slemhinna måste bort helt och hållet innan man börjar med hormonstimuleringen, annars lägger sig den nya bara ovanpå och min "originalslemhinna" är giftig (i brist på ett bättre ord) pga endometriosen. Alltså, de 2½ och 1½ månader som jag nedreglerades tidigare räcker inte. Minst tre månader och gärna sex månader ska det vara, enligt henne, och detta inför varje ivf-försök eftersom endometriosen blossar upp vid varje stimulering. Jag hade varit nedreglerad i 2½ månad när hon undersökte mig och ändå såg hon att det fanns slemhinna kvar. Jag har pratat med vår ivf-klinik och vi kommer att förlänga nedregleringen med tre månader till"
Alltså verkar det ju som att det inte bara är synliga endosystor som ställer till det. Jag hade ju tex massa härdar som man inte kunde se på VUL utan bara vid titthålsoperationen. Jag anar också att jag har så mycket inflammationer + "giftig" slemhinna så att inget ägg vill fastna. Usch, jag hoppar verkligen att en lång nedreglering hjälper för mig, annars vet jag inte vad jag gör.
Beroende på vad läkarna på Carlanderska säger om våra chanser att lyckas så är vi beredda på att köpa ett trepack där. Lyckas inte det så blir det adoption. Vi står ju redan i kö så det känns skönt!