Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * AnnaEmma01, 23 år, inväntar IVF 1
    * Anna Lisa, 32 år, 2 IVF sista blev mf (syskonförsök)
    * Loppanlängtan 33 år, gjort 3 ET som alla gett minus. Väntar nu på FET nr 1.

SPRAYARE
    * Bellman01, 33 år, IVF 3 (+ 2 FET), Suprecurstart 21/4

SPRUTARE
    *
    Gräddnosen, 31 år, IVF 2, Menopurstart 6/5
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med Suprefact
    * Trinity78, 32 år, IVF nr 3, Puregonstart 28/4
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar med Suprefact 30/4, dock längre nedreglering eftersom jag fått en ny cysta)

KNAPRARE

ÄP

RUVARE
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf), TD 27/4

GRAVIDA
    * Jomi, 31år, syskonförsök, TD 21/4
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3
    * Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
  • Gräddnosen

AnnaEmma - skönt att äggplocket gick bra. När det gäller antalet ägg så är det ju kvalitén som är det viktiga. Jag fick ut 14 ägg, 7 blev befruktade men bara 2 hade toppkvalité. Så antalet ägg säger inte så mycket. Jag håller tummarna för att dina ägg har bra kvalité och befruktas som de ska.

Bellman - gott att vara igång med sprayning snart.

Ego: Har sprutat i 8 dagar nu. Var på VUL igår och det såg bra ut. Hade många äggblåsor och den största var på 15 mm. Ska fortsätta spruta tills på må då jag ska på nytt VUL. Tycker det känns länge. Är orolig för att blåsorna ska bli alltför stora då. Hur stora ska de vara egentligen?

• Gräddnosen

Hej alla trådkompisar!
    Har inte varit inne på ett tag. Har varit så himla turbulent med min IVF den här gången. Är i alla fall ruvare nu trots en fruktansvärt berg-och dalbaneliknande resa. Började med att mitt sista blodprov innan äp visade på att mitt östrogenvärde var skyhögt. Fick sluta med sprutorna och åka till Linköping akut dagen därpå och ta ytterligare ett blodprov (bor i Jönköping så det är en bit). Det värdet visade sig fortsätta att stiga (var uppe i 38 000) och de gav mig en dag till på att få ned värdet annars skulle vi vara tvungen att avbryta. Jag var helt knäckt. Ville verkligen inte avbryta och vänta tills efter sommaren nu när vi kommit så långt. Vilade mig och drack massor av vatten och HURRA, nästa dag var värdet nere i 18 000 så vi kunde gå vidare. Läkaren och barnmorskan tyckte det var ett mirakel. Naturligtvis var jag fullproppad med äggblåsor vid äp (32 st). Fick ut 13 ägg varav 11 blev befruktade. Väldigt stor risk att jag skulle bli överstimulerad och inte kunna göra ET. Tårar och besvikelse igen. Hem och dricka vatten och vila igen. VUL vid ET visade att min högra äggstock var lite förstorad och jag hade lite vätska men inga mängder. Läkaren menade att vi kunde fortsätta med insättning då jag inte mådde dåligt (var lite öm i magen men inget allvarligt) bara jag var medveten om risken att bli överstimulerad vid ev. graviditet. Jag sa att jag var villig att ta den chansen. Är lärare och har snart sommarlov så jag kan bli sjukskriven, inga problem

Så efter en lång resa sitter jag nu med ett toppägg och 2 i frysen (RMC i Linköping har tydligen väldigt höga krav på de ägg som fryses). Hoppas verkligen att det går vägen den här gången. Är dock på RD 5 och känner inget speciellt. Överstimuleringen verkar ha lagt sig då magen inte är svullen och öm längre. Har lite mensvärk som kommer och går, men det hade jag förra gången också och då blev det ju inget.

Detta blev långt men jag vill bara säga till Bellman att jag vet hur det känns och Spattan att jag lider med dig.

AnnaEmma - grattis!

• Gräddnosen
    VÄNTRUM
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)

SPRAYARE

SPRUTARE
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar med Suprefact 30/4, dock längre nedreglering eftersom jag fått en ny cysta, start puregon 19/5, ÄP 28/5
    * Bellman, 33 år, 5: IVF varav 2 FET. Puregonstart 18/5. VUL 28/5

KNAPRARE

ÄP

RUVARE

* Trinity78, 32 år, IVF nr 3, TD 2/6
    * Gräddnosen, 31 år, IVF 2, TD 7/6

GRAVIDA
    * AnnaEmma01, 23 år, 1 IVF, TD 1/6
    * Jomi, 31 år, syskonförsök, TD 21/4
    * Lilloppan09
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12
  • Gräddnosen

Det gick åt skogen med det här försöket också (ET nr2). Började få bruna flytningar i torsdags (RD 10) och i lördags kom mensen igång. Känner mig ganska knäckt. Varför vill embryot ínte fästa? Beror det på min endo? Är det kört? Många frågor virvlar runt i skallen som ni förstår. Ska strax prata med kliniken och se vad de säger.

Lycka till ni andra ruvare!

VÄNTRUM
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    * Gräddnosen, 31 år, 2  misslyckade IVF:er

SPRAYARE

SPRUTARE

KNAPRARE

ÄP

RUVARE
    * Spattanjansson, 34 år, (2 IVF, TD 11/6
    * Bellman01:33 år ÄP 1/6, planerad ET 3/6 (3:e IVF  och 2 FET)

GRAVIDA
    * AnnaEmma01, 23 år, 1 IVF, TD 1/6
    * Jomi, 31 år, syskonförsök, TD 21/4
    * Lilloppan09
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12

• Gräddnosen

Spattan - jag förstår att du inte vågar testa. Det skulle inte jag vågat heller, vill få behålla hoppet så länge som möjligt. När det gäller mens innan TD så har jag fått det båda mina gånger, trots vaggisar. Första gången fick jag det på RD 13 och nu andra gången började det RD 10. Hoppas det går bra för dig!

Loppan - välkommen tillbaka! Har saknat dig! Undrar lite hur du laddar inför ett nytt försök? Själv känner jag mig uppgiven efter att det andra ET misslyckats. Börjar tro att min endo gör att embryot inte vill fästa. Hur tänker du om detta? 
    Jag funderar mycket över hur vi ska gå vidare. Vi har ju två i frysen så antagligen blir det ju FET i alla fall, men jag vet inte om jag orkar göra ett helt nytt IVF-försök rent psykiskt. Blir mer knäckr för varje gång det misslyckas. Och nu måste vi börja betala också (har bara ett betalt fullförsök i Jkpg-landsting ), så det blir ju lite en ekonomisk fråga också. Men mest är det en fråga om man orkar försöka mer. Börjar tänka alltmer på adoption. Hur tänker ni om det?

Jag har telefontid men min läkare nästa torsdag så efter det så vet jag väl lite mer. Just nu känns allt väldigt osäkert och jobbigt. 

• Gräddnosen

Spattan - vet tyvärr precis hur det känns och det är fruktansvärt. Är så ledsen för din skull och för alla oss andra som måste gå igenom all den här skiten. Det är så orättvist att man aldrig får lyckas och vara glad. Ingenting vi skriver kan trösta men du ska veta att du inte är ensam. Vi finns här för dig och jag skickar en jättestor kram till dig. Gråt och sörj! Det gör jag just nu. När vi sörjt klart, samlar vi nya krafter och går vidare. På något sätt ska vi klara av det här också.

Förresten när det gäller blödningar, så har min mensblödning varit helt skum vid båda mina misslyckade IVF-försök. Den har varit ganska sparsam och stannat upp då och då för att sedan helt plötsligt komma igång ordentligt, då med mycket konstiga och slemmiga saker i blödningen. Sen har det stannat upp igen och avtagit för att sedan blöda kraftigt igen. Då det har varit så skumt har det tyvärr gett mig förhoppningen att det kanske inte är mensen utan bara en liten blödning som man kan få när man är gravid, men så har inte fallet varit. Jag har ju inte testat innan blödningen så jag vet inte om jag kan ha fått ett missfall, men tror bara att mensen blir annorlunda vid IVF pga vaggisarna. Hur som helst är det jobbigt då det gör att man har en del av hoppet kvar. Hoppas du inte blir nedtryckt av detta. Vill bara berätta hur det varit för mig. KRAM

• Gräddnosen

Jomi - det är endast ett fullförsök i Jkpg (ET+FET). Jag har fått göra två ET då FET misslyckades och embryot inte överlevde upptiningen.

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2