Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej Alla.
    Det gick ganska så bra idag..hade inte jättemånga ägg men några stycken iallfall. Dom största 14-15 mm. Jag ska nu ta en högre dos i 2 dagar och sen ska vi dit och hkolla på onsdag igen. Sen blir det plock antingen på fredag eller måndag!!
    Den här gången kände jag tydligen inte min kropp, men o andra sidan..man ska ju inte ropa hej ännu!

• spattanjansson

imorgon var det dax för nytt ultraljud. Är lite nervös måste jag säga...skulle inte förvåna mig om typ alla ägg har skrumpnat ihop eller nåt :/ Fast nää jag ska inte vara negativ utan ställa in mig på plock OCH insättning. SÅÅÅå nu har jag några dagar på mig att frossa i lufttorkad skinka, mozarella och kanske någon öl som jag sedan inte kan stoppa i mig iallfall på ett tag :) (förhoppningsvis ett låååååångt tag)
    kram på er alla!

• spattanjansson
    VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Anna Lisa, 32 år, 2 IVF sista blev mf (syskonförsök)
    * Loppanlängtan 33 år, gjort 3 ET som alla gett minus. Väntar nu på FET nr 1.

SPRAYARE

SPRUTARE
    *
    Gräddnosen, 31 år, IVF 2, Menopurstart 6/5
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med Suprefact
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar med Suprefact 30/4, dock längre nedreglering eftersom jag fått en ny cysta, start puregon 19/5, ÄP 28/5
    * Bellman, 33år 5: IVF varav 2 FET. Puregonstart 18/5. VUL 28/5

KNAPRARE

ÄP

RUVARE

* Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf), TD 27/4
    *AnnaEmma01, 23 år, IVF1, TD 1/6
    * Trinity78, 32 år, IVF nr 3, TD 2/6

GRAVIDA
    * Jomi, 31år, syskonförsök, TD 21/4
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3
    * Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12
  • spattanjansson

Bellman01: jag ska hålla en tumme för dig och en för mig imorgon :) jag hade inte så många ägg men det var fler som var lite större än förra gången..jag skulle bli nöjd med 3 befruktade ägg men jätteglad för 5 :)
    Hade du många ägg vid ditt första försök?

• spattanjansson

AnnaEmma01: gud va kul!! Grattis

ego: själv gick det tyvärr inte alls bra för mig idag :(  Läkaren meddelade mig att min endometrios gjorde att jag var full med brun vätska och att dom bara fick 2 ägg :(
    Verkade inte alls lovande att dom skulle bli befruktade. Så nu känns det bara deppigt.
    Jag trodde ju jag skulle ha mer ägg så det var verkligen ett bakslag. OM det inte funkar så ska jag spraya med nått över sommaren mot endon och sen ska jag börja igen 1 augusti...
    Försöker hitta nått positivt i det hela och det enda jag kan komma på är att det kommer gå fort till augusti eftersom det är sommar OCH att jag får äta lufttorkad skinka och mozarella i Italien i sommar...men that's it! Kom hem från sjukhuset vid 2 och har sovit fram tills nu. Plocket gjorde mycket ondare än förra gången och så blev det inget resultet...that sucks!
    Må väl alla och än en gång grattis AnnaEmma :)

• spattanjansson

bellman01: nää inte alls kul..jag deppar och är lessen medans min man är positiv..men jag tyckte läkaren såg skeptisk ut så det känns kört. Usch längtar inte tills imorgon när dom ska ringa..blärk...
    Men om man har många ägg, och det är risk för överstimulering. varför skjuter man då upp det?? Det kommer gå fint ska du se..jag ska hålla mina tummar.

• spattanjansson

Bellman01: aha..men då tror jag at jag hänger med. Dom vet helt klart vad dom gör..dom är ju experter :)

usch..vaknade tidigt idag...är så himla nervös fastän jag vet att samtalet idag från RMC förmodligen inte kommer vara positivt. Tänker börja dagen nu med en lång promenad med min hund.

• spattanjansson

hmmm jag skrev ett inlägg tidigare idag men insett att det inte blev publicerat..undrar var det försvann :)

Gräddnosen: oj, ja vilken berg och dalbane tid du haft. Det sliter som attan på en när man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag håller tummarna att det ska gå vägen!!!

jomi: ja ibland känns det hopplöst....det lixsom verkar aldrig ta slut med oflyt...

ego: dom ringde innan idag och sa att ett av mina ägg blivit befruktade. Så om det forsätter dela sig så ska vi sätta in det imorgon. Vet inte varför jag inte känner mig så himla glad. Jag har under hela det här försöket inte haft någon good feeling och det sitter i....För även om ägget är bra hur ska det trivas i mig om jag har spår av min endometrios kvar??
    MEN det är ju mors dag imorgon och det bara MÅSTE ju föra med sig liiiiiite tur :)

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2