Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

bellman01: ja ibland känns det som om alla världes kvinnor är gravida...men det är väl bara att bita ihop, men ibland är det ju lite svårare...

Gräddnosen: va trist!! man blir lika besviken varje gång när saker och ting inte blir som man vill!! *kram*

ego: imorgon ska jag till RMC på koll, är sjukt nervös, mycket nervösare än inför försök 1. Har på känn att dom vill att jag ska vänta, mensen är slut sen i söndags typ men jag tycker jag har lite flytningar/rester så jag undrar om det ser ut som det ska...men det är väl ingen mening att spekulera..imorgon vid halv tolv så vet jag! Om allt går som det ska dock och det blir insättning nästa vecka kommer det bli sjukt nervös om dom små eskimåerna ska överleva upptining, eller en eskimå blir det väl först och främst.....hua!

• spattanjansson

babyväntan: grattis till ruvandet :) precis som turkiskpeppar så kan det ju bli tvilligar, vet du en av mina bästa vänner fick precis som du...2 ägg insatta, tom sa läkarna att det försöker inte skulle räknas för dom eftersom äggen var av så dålig kvalite, men eftersom dom ändå var på plats så satte dom in dom. OCH nu har dom tvillingar på 1,5 år :) 

Turkiskpeppar: tack :)

• spattanjansson

Turkiskpeppar/mylisa: håller alla tummar för er..man känner efter så himla mycket när man ruvar, går på helspänn hela tiden! *kram*

Grodprinssan: Nej va tråkigt :( sköt om dig!
    'ee

ego: Själv hade jag en bra dag igår. Besöket på RMC i Malmö och träffen med läkaren Britt (som jag gillar bäst i Malmö) gick utmärkt, hon berömde min väldigt fina livmoder :). Titta här sa hon och visade mig så fin den är, och som dom flesta av oss vet ser det ju mest ut som lite myrornas krig typ :)
    Jag berättade för henne att jag hade haft lite flytningar typ efter mensen slutat som var lite slemmiga typ och då sa hon.Jammen det är ju perfekt, det är precis sån vi vill ha dig. Hon är så himla skön! :)
    Så idag har jag börjat med Crinone och på måndag ska jag dit och sätta in ett ägg!
    Hoppas nu bara den lilla eskimån överlever upptiningen. Hon tittade iallfall på sin skärm och sa att så vitt on kunde så var embryona i frysen av toppkvalite och att jag hade alla förutättningar att lyckas! Själv känner jag mig faktikst mer nervös nu än inför försök 1. Tror kanske det har lite att göra med att inför försök 1 var jag mer eller mindre säker på att det INTE skulle funka. Nu eftersom försök 1 ändå resulterade i graviditet är jag nog innerst inne typ lite säker på att det SKA funka igen OCH det gör mig nervös för det behöver det ju inte göra.
    Men nu ska jag iallfall försöka njuta av positiva besked och ladda upp inför ev ruvningstid.

kram

• spattanjansson

camille: ursäkten är godtagen, när man ska förklara saker i den här tråden har dom en tendens till att låta lite äckliga ibland :) 
    Men nej...jag kan inte påminna mig om att jag gjorde det. Kände inte att mensen skulle komma heller. När jag hade mens innan så fick jag alltid "förvärkar" några dagar innan som meddelade att den var på väg men icke denna gången. Inte heller hade jag lika ont som vanligt..antar att det är att jag inte har någn endo just nu som hjälpte till!

• spattanjansson

idag på morgonen tog jag min crinone och sen stack jag och tränade. När jag kom hem och gick på toa kom det en stor klump i pappret..frågan är om nått blev lixsom kvar i mig...eller om jag ska ta en till...kanske en halv....vad hade ni gjort?

• spattanjansson

Bellman01: lycka till!!

Turkiskpeppar/mylisa82: önskar er oxå lycka till

Gräddnosen: shit va tråkigt med vattenläcka. Ibland känns det verkligen som om man måste ha gjort nått riktigt ont i nått tidigare liv så mycket otur som man har!! Hoppas det löser sig snabbt med försäkringsbolag och allt sånt så ni kan få allt fixat!

ego: tog aldrig någon mer crinone, väntade tills idag på morgonen. I dag är det dax för Malmö igen. Igår började jag känna mig ganska hmm typ likgiltig och inget nervös allt. Jag har inga förhoppningar känns det som. Antingen går det bra, eller inte, vi får se. Ikväll är jag ruvare....eller inte...

• spattanjansson

det gick inte bra för mig heller idag. Inget av embryon klarade upptiningen :(
    Till råga på allt blev det helt missuppfattning. Ingen berättade för oss att vi skulle ringa
    idag på morgonen. Så vi kom dit (efter att ha kört nästan 18 mil) och satt och väntade. 1 timme efter att vi skulle fått komma in så gick jag och kollade med någon sköterska, det satt 2 killar och när jag sa vad jag hette kollade dom lite konstigt på varandra och då fattade jag med en gång att nått inte var som det skulle...dom frågade mig om ingen berättat att vi skulle ringt, Ehhh..nä sa jag. Och mycket riktigt så hade inga av embryona klarat sig. Skitkonstigt tycker jag..om nu inte jag ringde så varför ringde inte dom. Dom borde ju lixsom fattat att vi missuppfattat nått eftersom jag hade en tid inbokat 14:45, trodde dom lixsom bara vi skulle strunta i den??
    Nåväl, vi fick iallfall träffa läkaren som beklagade det hela OCH gjorde en ny plan. Så nu blir det att börja om vid nästa mens, dvs och ca 2 veckor..
    Men just nu känns allt bara så jävla tomt och uppförsbacken känns såååååååå lång. Varför aldrig nått flyt!!
    Imorgon ska jag ringa komunen och kolla hur vi gör för att ställa oss i kö för adoption!
    Nu ska jag gå och lägga mig och dra nått gammal över mig....

mylisa82: va tråkigt att det blev negativt :( lycka till vid nästa försök!!

• spattanjansson
    VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
    * Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
    * Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Tess, 31 år, 1a IVF slutar i minus, väntar på nästa mens inför FET.
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar på nytt igen vid nästa mens)

SPRAYARE
    * Jomi, 31 år, syskonförsök 2,  spraystart suprecur 3/3

SPRUTARE
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
    * Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.

KNAPRARE
    * Bellman01, 33år, äter Progynon + sprutar Suprefact.

ÄP
    * Babyväntan, 29 år, 9/3

RUVARE
    * Myslisa82, 27 år, IVF 2 TD 15/3
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD 16/3

GRAVIDA
    *
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
  • spattanjansson

babyväntan: nu håller vi alla tummar för dig!!! :)

bellman01: lika många tummar hålls för dig :)

Turkiskpeppar: oooh va tråkigt!! ibland känns det bara för jävligt..men sen hittar man lite ork någonstanns och fortsätter....och fortsätter...

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2