Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
Ska snart ladda min penna och sen e jag igång.
Ska snart ladda min penna och sen e jag igång.
sprattan: här är ÖK tråden: www.familjeliv/Forum-11-261/m51828883.html
Ses där.
ikväll är det dags för "stora" sprutan, 22:00 sharp. ÄP fredag!!
min 4:e IVf, har även gjort 2 FET.
Jo jag är ruvare från idag. Nu ruvar jag på 2 8:a celliga embryon. Så nu är det bara väntan tills TD.
Ja jag hoppas att jag och alla här inne plussar!!!
sprattanjansson: plockade i fredags så, 3 dygn. Har alltid fått tilbaka 8 celliga, eftersom det har varit toppkvalitet på alla som blivit plockade, då har man velat vänta nån extra dag på ET för att se om något är svagare. Känns iaf bra, har utvecklat sig fin fint.
Om inte denna IVF leder till graviditet, så kommer jag att genomgå operation. Vilket jag egentligen inte vill, men jag tror att jag måste. Är livrädd för den operationen. De kommer att operera det som är sammanväxt, det som går iaf. Men det jag är mest rädd för att dem ska operera bort min livmoder, vilket jag INTE vill. Men täk om de gör det ändå. Vet aldrig vad dem får för sig när man är sövd.
Jag är ganska nere nu under ruvartiden. Har inga symtom allas på graviditet, inte ens ömma bröst. Vilket jag har haft alla andra försök. Tog crinone nyss, och gammalt crinon följde med ut, tyvärr pyttelite rosafärgat. REDAN!
Varför ska det vara så jobbigt för oss att plussa, lider vi inte tillräckligt??
Nu är det snart dags för mig att söka nytt " högriskförsäkring" hos försäkringskassan. Ni som inte har det än och har endo där man måste stanna hemma pga mens och smärtor. SÖK det, då slipper man karensdagen och arbetsplatsen behöver inte göra en utredning varför man e borta så ofta. Man får det 1 år i taget och så söker man på nytt. Sparar en del pengar.
Nä absolut inget blod. Det var bara sådär lite aprikost/ljus ljus rosa....men man har ju så "hård" skärpa.
Nä ingen op är gjord på mig. Så vi får väl se vad som händer i framtiden.
Gräddnosen: Idag har varit en helvetesdag. Mensvärk så det bara visslar om det. Tog ingen crinone i morse, tyckte inte det var lönt. Men tog nu när jag kom hem, fick lite ångest. Just nu känner jag ingenting. Så jag lever på lilla hoppet.
Jag har plussat!!! Jippi!! Dock änsålänge svgt, men dock ett . Så nu är det ännu mer väntan och att dem/den stannar kvar i 9 månader.
Detta försök var 4:e IVF:et och har gjort 2 FET också, så 6 totalt.
Jag har varit nedreglerad sedan den 4/7, och när det väl var dags med hormonsprutor så blrv det lite lägre dos än de andra gångerna. Min vänina som var i samma situation, fick besked på en klinik i Danmark, att man ska försöka ha så låg dos hormoner som möjligt.
Så om det är hormondosen, eller längre nedreglering, kan man ju umdra. Eller bara en bra kombination av allt denna gången.
Sorry för dålig uppdatering. Första grav VUL visade att en liten buse bor i min mage. BF 10/6-2011.
sprattanjansson: Nu har jag inte tagit samma mediciner som dig, men mitt senaste IVF där gick allt "fel" fick vara nedreglerad länge för att det fortfarande var aktivitet i äggstockarna. Fick en extra blödning under nedregleringen...men det visade sig ändå att ett embryo fastnade...och som du vet e jag i v.9.
Så jag hoppas att det e smma för dig, lite strul gör kanske gott, vem vet??
Jag var HELT säker på att det inte hade lyckats denna gång efter allt strul och glömda sprayningar etc....MEN det blev ju tvärtom. Håller alla tummar att allt ser bra ut när du e på ÖK och att det snart e din tur!!/ Kram
Jag var nedreglerad ca 3 månader med suprecur ( nässpray) och sedan hade jag lägre dos av hormonet (puregonet). Vilket dem säger på en klinik i Danmark, att man ska använda så lite hormon som möjligt. De kör lite andra metoder i Danmark som man kanske skulle göra mer i Sverige också...
sprattanjansson: Gå på er egen känsla. Vi ville själv vara nedreglerad längre och det hade dem inget emot.
Det är din/er tur snart. Något jag har lärt mig är att ALDRIG ge upp.
Turkiskpeppar. Stort grattis till din son!! Så härligt!
Lycka till ALLA kämpande. som jag skrivit innan GE ALDRIG UPP. Jag går in i v 23 idag och till sommaren kommer vår efterlängtade Sixten. Hoppas att min endometrios är som puts väck efter graviditeten och förhoppningsvis amning.
Håller tummarna för er ALLA.