Inlägg från: myslisa82 |Visa alla inlägg
  • myslisa82

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Grodprinsessa: Skickar många styrkekramar till dej!!!!!!!!!

Själv har jag fått bruna flytningar idag, brukar aldrig få det innan mens men denna gången e det säkert ett tecken på att mensen är på väg=(

Hoppas ni andra mår bra
    Kram

• myslisa82

Turkisk Peppar: Hur går det för dej????

Själv e jag mega deppig, fick en blödning igår kväll.....inget inatt o lite imorse. Sen har det inte varit mer. Har lixom kommit ut lite klumpar av blod.
    Grät hela kvällen igår, allting känns så misslyckat.
    Men ändå nånstans så lever hoppet kvar, det har ju inte kommit blod som om det va en riktig mens.

Hoppas ni andra mår bra!!!

Kram

• myslisa82

Gräddnosen: tack för att du håller tummarna. Jag hoppas verkligen att det inte kommer mer blod nu.......
    tack än en gång=)

• myslisa82

Jag ska lämna blodprov på RMC! Ska du oxå det på tisdag???

• myslisa82

Tack så mycket, det lär nog behövas! Känns helt hopplöst=(

Håller tummarna för dej oxå
    Kram

• myslisa82

Hej allihop.

Det blev negativt för mej idag, ingen lycka denna gången heller alltså.
    Jag undrar hur mycket man ska orka egentligen.........nu blir det Fet vecka 17 istället, får se fram emot det o hoppas att vårt lyckoägg ligger i frysen!

Turkisk Peppar: Hur e det med dej? HAr du fusktestat än;) Lycka till imorgon, jag håller alla tummar o tår för dej! Hoppas du ska slippa detta h*****e

Kram på er

• myslisa82

Turkisk Peppar: VA tråkigt, skickar många kramar till dej!!!! Så här skulle det ju inte bli:(
    Nånstans hittar man den där kraften o orkar kämpa vidare, men det e bra att ta några deppdagar, för att sen se framåt igen!!!!
    Efter vi hade tagit provet igår morse så va vi så ledsna så vi va tvugna att göra något kul......då fick vi ett ryck o körde till ullared. O shoppade loss ordentligt, det hjälpte kan jag säga:)

Babyväntan: håller alla tummarna för dej nu, ett plus måste det ju bli iallafall!

• myslisa82

Turkisk Peppar: JAg har gjort en fet( eller skulle göra men embryot klarade sig inte) o då fick jag äta progynon från mensens första dag o i ca 10 dagar. Sen va det vul o sen efter 4 dagar skulle det ha blivit ett fet.
    Så jag tror inte att vi med endo nedregleras längre. Vi får tänka så här....om 6 veckor är vi på G o bli ruvare igen=)
    Skickar många styrkekramar.
    Har du fått svar på ditt prov idag, eller du får vänta längre eftersom det va på vårdcentralen?
    Kram på dej

• myslisa82

JAg ska göra FET, de frågade men jag känner att jag orkar inte gå igenom hela sprutbehdlingen igen. Så det blir FET efter nästa mens, som de sätter igång med primolut eftersom min mens inte kommer av sig själv!
    Har du tagit fler test, eller har mensen kommit....så du är säkert på att det e negativt???

Hoppas oxå vi ruvar snart igen, trots att det känns som en evighet!

Många kramar

• myslisa82

Nej jag lider med dej, inte nog med att man är långt under ytan redan. MAn ska plågas med mens oxå.....
    Ja jag går i malmö o vi fick välja men vi har ju bara 2 poäng kvar så då vill vi ju ta de vi har i frysen.
    Vi har 4 stycken i frysen=)

Kram

• myslisa82

Nej det e svårt att veta......men jag hoppas att det e så att min kropp kanske mår bättre av att göra fet, slippa alla sprutor o så. Så därför vill jag gärna prova det! O om det inte funkar så ska vi köpa tre nya försök senare!

Kram

• myslisa82

Bellman: Lycka till imorgon=)

Kan det va så att jag fick välja för att jag bara har 2 poäng kvar eller????

Turkisk Peppar: Hur känner du dej idag??? Hoppas du känner dej bättre o lite gladare=)

Kram

• myslisa82

Turkisk peppar: Usch, vad jobbigt för dej. Men ändå tänds där ju lite hopp...... kan du inte göra ett test hemma bara för att lugna nerverna lite???
    Många styrkekramar

• myslisa82

Turkisk Peppar: Förstår att du tänker så men jag håller iallafall tummarna så hårt jag kan för dej=)
    Jodå, jag mår ganska okej, försöker att hämta mig o se framåt. Men den mesta tiden går man ju o tänker på att man kunde varit gravid o lycklig nu om allt hade gått vägen.
    Känns som alla runt omkring ska ha barn nu. Ett av mina syskon ska ha sitt andra snart, o det e svårt att glädjas fullt ut, hur mycket man än försöker.
    Livet e orättvist....

Kram

• myslisa82

SpattanJansson: Jag fick oxå avbryta en Fet för ett tag sen, o då åt jag oxå progynon. De sa till mej att höra av mej när mensen kom, o att det kunde ta upp till 3 veckor. Men den kom efter bara 2 dagar, så jag ringde o trodde oxå det va en mellanblödning, men de sa att den räknades som riktig mens o började räkna från den!
    Så du kan räkna det som mens=)

Nån som går på RMC i Malmö som vet om man får önska att få 2 embryo tillbaka vid FET????

Kram

• myslisa82

bellman: okej, då måste jag fråga det sen när jag pratar med dem=) Räknas det ändå som 1 poäng????
    Kram

• myslisa82

OKej, är det någon annan som vet om det räknas som 1 eller 2 poäng när man får tillbaka 2 embryon????

Kram

• myslisa82

Lycka till turkisk peppar, känner på mej att det kommer bli plus!!!!!!! Håller tummarna!
    Kram

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2