Inlägg från: myslisa82 |Visa alla inlägg
  • myslisa82

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
    * Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
    * Spattanjansson, 34 år, 1 IVF (slutade i mf), väntar på mens och sen IVF2 (FET)
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
    * Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.

SPRAYARE
    * Jomi, 31 år, syskonförsök 2,  spraystart suprecur 3/3

SPRUTARE
    *
    Babyväntan, 29 år, IVF1 sprutstart menopur 23/2
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
    * Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.

KNAPRARE
    *Bellman01: 33år äter Progynon + sprutar Suprefact.

ÄP
    * TurkiskPeppar, 30 år, ÄP 3/3, ET 5/3

RUVARE
    * Tess, 31 år, IVF 1, TD 6/3
    * Grodprinsessan, 30 år, IVF 1
    * Myslisa82 27 år IVF 2 TD 15/3

GRAVIDA
    *
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) Ruvar på twins TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
  • myslisa82

Turkisk Peppar: Lycka till idag=)

• myslisa82

Grattis Turkisk Peppar till ruvandet=)
    Visst känns det ofattbart!!!!

Förra gången jag ruvade så fick jag fruktansvärda kramper redan andra dagen, men än så länge känns allt jätte bra! Ja öm e man ju såklart! Konstigt om man inte va det efter alla ingrepp haha=)

Får du oxå pencillin????

Kram

• myslisa82

Första gången fick jag inte heller pencillin , men denna gången sa dom att de brukar ge de till alla med endo, pga infektionsrisken. Bara därför jag undrade=)

• myslisa82

okej, jag har fått en 10-dagars kur! Det är kanske lite olika på hur endon ser ut just för tillfället!

• myslisa82

Men jag går oxå på RMC i Malmö, fast första gången kändes det inte som att de brydde sig om det o denna gången va det jätte viktigt. Konstigt!

Klart, vi ska klara oss utan infektioner och få starka plus i slutändan=)=)=)

Kram

• myslisa82

Har ni blivit opererade för er endo???
    För som jag förstod det så va det nog lite extra risk för infektion om man blivit opererad, kanske därför det e lite olika?

Kram

• myslisa82

Tess: Jag åt oxå progynon när vi skulle göra ett fet, men vet inte hur det påverkade endon. Det blev ju inget fet den gången, o sen fick jag ju vänta en mens till detta försök, o nu hade endon blivit lite värre men om det var tabletterna eller för att man haft mens vet jag inte.
    Men jag tror inte att de skulle ge progynon om det va SÅ skadligt för oss med endo.

Turkisk Peppar: hur känner du dej så här i ruvardagar=)?????

Kram

• myslisa82

Turkisk Peppar: Precis, man bara njuter av att få bära ett litet embryo=) jag mår oxå bra! Lite öm i magen o molande värk typ mensvärk, men det hör väl till! Man får försöka att inte känna efter=)

Grodprinsessan: Klart detta ska gå bra=) När har du TD??

Kramar till er alla

• myslisa82
    Trinity78 skrev 2010-03-07 13:26:56 följande:
    Det har inte med tidigare operationer att göra. Vid äggplocket så gör man igenom slidväggen och "punkterar" äggstockarna, vilket kan öka risken för infektioner om man har endometrios i bukhålan.
    Okej, för till mej sa de att det var för att om man va opererad så va mynningarna till äggledarna så uttöjda så det va risk för infektion.

Men men, vi ska alla här klara oss utan infektioner=)

Sist jag gjorde ET så fick jag ont redan dagen efter o låg tre dagar med kramper, men om det va för att jag inte fick pencillin det vet jag ju inte! Man får ju hoppas att läkarna vet vad de gör=)
Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2