Inlägg från: T e s s |Visa alla inlägg
  • T e s s

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

60% som klarar upptining{#lang_emotions_surprised}. Inte jätte bra chanser då! Har bara en eskimo i frysen, man får försöka att se det positivt just det att klarar knatten upptining så är det garanterar en stark jäkel som man kommer ruva på isåfall o det är ju jätte bra förutsättningar{#lang_emotions_laughing}!

Har fortfarande lite ont i tjejmagen, har nyss avslutat mensen efter 1a ivf o inväntar nu då nästa mens men fattar inte riktigt varför jag har ont fortfarande! Kan det vara så att alla hormoner som man tagit fortfarande ställer till det lite eller kanske det bara är slumpen att jag har lite ont? Knepigt

• T e s s
    TurkiskPeppar skrev 2010-03-08 09:32:16 följande:
    Jomi: Än så länge ruvar jag lugnt utan för mycket nojja, men det kommer nog snart, är ju bara på RD 4 än så länge Förstår dit sug på Ullared, jag ägnar mig också åt sådant "självplågeri" med jämna mellanrum . Men igår råkade jag göra det av en slump. Jag och min man kom ifrån varandra i mataffären och gick och letade efter varandra en liten stund. När vi fick syn på varandra var vi i vars en ände av en lång gång, så vi skojade lite och gick rakt mot varandra och låtsades återförenas efter lång en frånvaro, genom att ställa oss och kramas när vi möttes i mitten.. När jag tittar upp ser jag att vi har hamnat mitt bland alla bebissaker!!! Tittar upp från makens kram och rakt in i en napp . Vi valde att tolka det som ett positivt tecken, haha! :-P
    Så gulliga ni är{#lang_emotions_kiss}!
    Här har ni en som oxå har grymt svårt att låta bli att titta mot alla bäbissaker!
  • T e s s
    Gräddnosen skrev 2010-03-08 15:43:52 följande:
    Usch, det där med att endast 60% av embryona klarar upptiningen känns inte bra med tanke på att vi också bara har en liten eskimå i frysen. Men man får väl tänka som Tess gör, att överlever den så är det en rejäl kämpare.Tyvärr är ju jag ganska negativ av mig ibland och tänker på vad som kommer hända om FET inte lyckas. Då börjar en ny IVF omgång med ny nedreglering. Tre månader i klimakteriet igen. Då kommer man väl inte hinna med ny IVF innan sommaren utan får vänta tills augusti? Blä! Anna Lisa - vad trist att första IVF-försöket inte funkade. Vet precis hur det känns! KRAM
    Håller med dig helt o hållet! Jätte svårt att vara positiv hela tiden speciellt när man vet att om inte FET går vägen så står man ytterligare inför en ny IVF som kommer kräva massa tid, energi o en jävlans massa hormoner igen! Berg o dalbana mellan hopp o förtvivlan! Nä inget man önskar gå igenom igen! Så nu attans får vi skicka massa styrke tankar till våra eskimoer som måste klara sin upptining! Kram
  • T e s s

Jomi: Inte roligt o jag håller verkligen tummarna för er nu! Helt otroligt vad man behöver gå igenom när vissa andra bara behöver skaka i kalsongerna!
    Nu hoppas jag verkligen att många av oss plussar här inne{#lang_emotions_laughing}.
    Turkiskpeppar: Hur mår du idag?

Kram

• T e s s

Grodprinsessan: Neeej, inte du oxå{#lang_emotions_cry}. Blir så lessen för din skull, finner inga ord. Massa styrkekramar till dig vännen{#lang_emotions_heart}.

• T e s s
    TurkiskPeppar skrev 2010-03-16 17:11:22 följande:
    Nä, har inte testat mer och ingen mens än, men det känns som om den är på gång. Usch, är verkligen inte sugen på mens!! Mår ju så dåligt psykist redan, ska jag dessutom behöva ha sjukt ont också Får man välja om man vill göra FET eller vanlig IVF? (du går också på rmc i Malmö va?) Hur många embryo har du i frysen? Kramar
    Står oxå inför ett FET nu o vi fick inte välja! Har bara en eskimo i frysen så jag hade hellre hoppat på IVF nr2 men tydligen så ska man göra upp de man har i frysen först. Går hos SU!
    Svejs
  • T e s s
    TurkiskPeppar skrev 2010-03-20 12:00:13 följande:
    Tack alla som hållt tummar för mig! De gjorde nog susen, för imorse fick jag för första gången se hur ett plus ser ut Vågar dock inte lita på att jag är gravid förrän rmc ger mig resultatet på nästa blodprov. Kanske är mitt hcg fortfarande för lågt även om det är tillräckligt högt för att ge utslag på ett urintest. Men det känns ju betydligt hoppfullare idag i alla fall Kommer bli en fortsatt nervös väntan... men har bestämt mig för att försöka njuta så länge jag inte ser någon mens eller hör något negativt från rmc.
    Jätte grattis till dig!!!!! Tjohooooo!!!!
  • T e s s
    Hej på er alla! Ny har jag äntligen blivit sprayare igen inför mitt FET!
    Kul o höra att så många blivit gravida, hoppas det kan bli min tur denna gång;)
    Kram
    VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
    * Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar på nytt igen vid nästa mens)
    *AnnaEmma01, 23 år, inväntar IVF 1

SPRAYARE
    * Jomi, 31 år, syskonförsök 2,  spraystart suprecur 3/3
    * Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, spraystart Suprecur 26/3
    * Tess,31år 1a FET spraystart Suprecur 7/4

SPRUTARE
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
    *Jomi 31år syskonförsök 2, Gonal-F +suprecur

KNAPRARE
    * Bellman01, 33år, äter Progynon + ruvar

ÄP

RUVARE
    * Myslisa82, 27 år, IVF 2 TD 15/3
    * Babyväntan, 29 år IVF 1 2 embryon TD 25/3
    * Bellman01 33 år: FET nr 2, ruvar på 2 embryon. TD 29/3

GRAVIDA
    *
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3
  • T e s s

Gräddnos: Håller alla tummarna jag kan för dig tjejen{#lang_emotions_laughing}

• T e s s

Gräddnos: Beklagar att den lille inte klarade upptiningen{#lang_emotions_cry}. Hoppas att det går bra för dig på nästa IVF istället! Kram

• T e s s

Hej på er alla!
    Måste fråga er då jag börjar bli nojjig. Hämtade idag ut min Progynon som jag skall ta inför mitt FET. På bipacksedeln står det
    Ta inte Progynol:
    -Om du har onormal tillväxt av livmoderslemhinna (s.k endometrihyperplasti)

Samt längre ner står det att man skall vara särskilt föriktig om:
    -Om du har onormal tillväxt av livmoderslemhinna (s.k endometrihyperplasti)

Nu blir jag jätte nervös, opererade mig i nov, då fann de endo fast av liten skala o en cysta blev bortopererad. Är det verkligen bra att ta Progynon då när det står detta på bipacksedeln? Ringde SU men tyvärr hade de precis stängt.
    Vet ni andra något mer om detta, vet att det är en del här inne som gjort FET, tog ni Progynon?
    Snacka om att bli nervig så här en solig fredags ef.
    Kram

• T e s s

Tack för svaren jag fått av er:)
    Ska ringa SU igen på måndag för att kolla så de inte missat att jag har endo, var ju där jag opererade mig så de borde ju inte ha missat men man vet ju aldrig!

Imon blir det crossåkning för min del så dax att sova lite för att ladda batterierna!
    Ha en fortsatt go fredagskväll{#lang_emotions_tongue_out}

• T e s s

Tack lopplängtan, nu blev jag lite lugnare;)

• T e s s
    jomi skrev 2010-04-19 18:14:57 följande:
    Loppanlängtan: kan verkligen rekommedera överstimulering!:)Fick ett JÄTTE TYDLIGT PLUS för en stund sen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(trots em kiss ;) ) blev lite tveksam när jag läste det......Nu ska jag böla lite till......Kram
    Jätte grattis till plusset!!!! Tjhoohoo!!!
  • T e s s

AnnaLisa: Jätte grattis till plusset!!!

• T e s s

Loppan o Bubbel: Beklagar verkligen att det inte tagit sig för er, skickar massvis av kramar till er båda o era familjer!
    Kram på er

• T e s s
    VÄNTRUM

* AnnaEmma01, 23 år, inväntar IVF 1
    * Anna Lisa, 32 år, 2 IVF sista blev mf (syskonförsök)
    * Loppanlängtan 33 år, gjort 3 ET som alla gett minus. Väntar nu på FET nr 1.

SPRAYARE
    *
    Gräddnosen, 31 år, IVF 2, spraystart Suprecur 17/4
    * Tess, 31år, 1:a FET, spray Suprecur + Progynon, VUL 3maj
    * Bellman01 33 år:IVF 3. (+ 2 FET) Suprecurstart 21/4

SPRUTARE
    * Trinity78, 32 år, IVF nr 3: Puregonstart 28/4
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar med suprefact 30/4, dock längre nedreglering eftersom jag fått en ny cysta)

KNAPRARE

ÄP
    * Camille, 37år, 2:a IVF, sprutstart menopur 21/4, äggplock 4/5.

RUVARE
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf), TD 27/4

GRAVIDA
    * Jomi 31år Syskonförsök TD 21/4
    * Lilloppan09
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
  • T e s s
    camille skrev 2010-05-05 23:47:43 följande:
    Var och gjorde äggplock igår och vi fick ut 9 ägg. Läkaren sa att allt såg jätte fint ut. Men i kväll ringde han och sa att det bara var 6 som gick använda och de hade injecerat dem med spermierna och inte låtit det ske naturligt. Inget av äggen blev befruktade...   Sen sa han att vi inte skulle hinna något mer innan sommaren och han ville att vi skulle fundera på om vi ville försöka igen, eftersom de blev så dåligt resultat denna gång... Han sa att "jag vill ju inte säga att det inte kan fungera med IVF men det verkar inte så lovande" Vad ska jag ta mig till??? Gråter och känns som att jag håller på att få panik!! Så då är det helt kört med andra ord... jag kommer aldrig att få höra någon kalla mig mamma   mitt hjärta håller på att brista
    Beklagar verkligen!
    måste säga att jag förstår inte riktigt att läkaren kunde säga att det gick så dåligt, du fick ändå ut en del ägg men tyvärr lyckades inga bli befruktade. Nästa gång kanske det går jätte bra.
    Skickar massa kramar till dig, kram,kram.

Ego:
    Imorgon blir det insättning av min frysis{#lang_emotions_tongue_out}.
  • T e s s
    Vår lilla klarade inte upptiningen idag{#lang_emotions_cry}. Vi kommer nu lägga detta på hyllan för ett tag framöver då vare sig mitt psyke eller kropp orkar längre!
    Önskar er alla lycka till o ger er alla varma kramar!

VÄNTRUM

* AnnaEmma01, 23 år, inväntar IVF 1
    * Anna Lisa, 32 år, 2 IVF sista blev mf (syskonförsök)
    * Loppanlängtan 33 år, gjort 3 ET som alla gett minus. Väntar nu på FET nr 1.

SPRAYARE
    *
    Gräddnosen, 31 år, IVF 2, spraystart Suprecur 17/4
    * Bellman01 33 år:IVF 3. (+ 2 FET) Suprecurstart 21/4

SPRUTARE
    * Trinity78, 32 år, IVF nr 3: Puregonstart 28/4
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar med suprefact 30/4, dock längre nedreglering eftersom jag fått en ny cysta)

KNAPRARE

ÄP

RUVARE
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf), TD 27/4

GRAVIDA
    * Jomi 31år Syskonförsök TD 21/4
    * Lilloppan09
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
  • T e s s

Hejsan mina vänner!
    Kanske kommer ni ihåg mig sedan tidigare, gjorde 1ivf o ett FET. IVF tog sig inte o FET klarade inte upptiningen.
    Vi lade allt på is för att hitta tillbaka till oss själva o nu har det gått nägra månader. Kan ärligt säga att jag inte är redo ännu för ett till försök. Vi har 2 IVF till.
    Har inte varit inne här på massor av veckor o jag måste bara skriva om hur enormt otroliga ni är!!! Ni kämpar o ger varandra energi som bara gudarna kan ge ( om man kan uttryka sig så)!
    Massa kramar till er!
    (Jag är glad över att vi är i paus läge så för mig ger ni oxå massa energi)
    TACKFlört

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2