Inlägg från: T e s s |Visa alla inlägg
  • T e s s

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej alla!
    Ville höra med er som plussat efter IVF, är idag på RD10. Det enda jag känner är svullna o ömma bröst! Är orolig över att det inte kommer att bli något puss då man inte känner så mycket! Hur kännde ni innan plusset o hur känner ni andra här inne som ruvar?
    Kram

• T e s s

Hi,hi det blev puss istället för pluss{#lang_emotions_dreamer}.
    Svejs

• T e s s

Tack så mycket lopplängtan! Har varit o tränat nu o känner mig lite piggare o gladare! Göööt att det är helg oxå{#lang_emotions_tongue_out}.

• T e s s
    TurkiskPeppar skrev 2010-02-26 17:20:18 följande:
    Tänker du testa i förväg Tess? Tycker du har väldigt långt kvar till TD med tanke på hur länge du redan ruvat. Håller tummar för ett plus!
    Känner jag mig rätt så kommer jag ha grymt svårt att hålla mig ifrån att testa! Ska hålla mig så länge jag kan{#lang_emotions_dreamer}!
    Tack för tummarna{#lang_emotions_laughing}
  • T e s s

Grodprinsessan: Grattis till ruvarstadiet{#lang_emotions_laughing}

• T e s s
    Grodprinsessan skrev 2010-03-01 09:07:53 följande:
    Ni andra som har ruvat och ni som ruvar...en fråga:I morse efter att jag hade stoppat in vaggisen, fick jag kraftig molande värk och det sticker i magen. Är det så det kommer att kännas en tid framöver nu? Jag trodde nästan att mensen skulle komma, blev väldigt skraj! Hur mår du Tess under ruvningen?Lycka till idag Myslisa82, på ÄP, håller tummarna! Gräddnosen hur mår du nuförtiden?
    Jag har hört att en del kan  få lite molvärk av vaggisarna, dock så har inte jag fått det men det verkar ganska vanligt så säkert inget att bry sig om! Jag har mått bra under ruvningen! Den första veckan hade jag ganska ont, detta var nog pga att jag fick så jävulskt ont vid ÄP o det sattnog i ett tag! Sedan har det varit okej, brösten har varit större o svullnare som precis innan mens. Idag är det RD13 o känner inte speciellt mycket förrutom brösten då. Imorse på toa var det lite rosa? Så nu är jag skit nervös över att mensen ska dyka upp{#lang_emotions_cry}. Har fortfarande lite som träningsvärk precis nedanför revbenen, alltså ganska långt upp i magen! Börjar bli riktigt nervös nu{#lang_emotions_foot_in_mouth}
  • T e s s

Tack för kramarna o tummarna{#lang_emotions_kiss}. Det värmer{#lang_emotions_cool}

• T e s s
    Gräddnosen skrev 2010-03-01 17:34:48 följande:
    Oj, det har ju hänt jättemycket här inne! Finns mycket att kommentera, men jag återkommer lite senare med ett längre inlägg. Måste laga lite mat först. Tänkte bara skicka en snabb kommentar till Tess.Tess - hoppas att det inte kommit något mer rosa. Som andra har skrivit så är det vanligt att blöda ibörjan av en graviditet och det behöver inte betyda att det är kört. Tyvärr började ju jag få lite brun-beiga flytningar på RD13 och sen kom mensen igång på RD15. Hoppas det inte blir så för dig! Håller tummarna!
    Tyvärr så har det bruna ökat o jag börjar känna allt mer som om mensen är på g{#lang_emotions_cry}. Vi får vänta o se, hoppas så in i att den håller sig borta! Svejs så länge!
  • T e s s

Tack alla för era tankar o kramar!
    Tyvärr ser det inte bra ut då blodet har ökat samt att jag fick minus på stickan nyss{#lang_emotions_cry}. Känner mig tom o man ifrågesätter sig själv som kvinna, ska det vara så svårt att lyckas med de mest naturliga vi är gjorda för!
    Vad händer nu?
    Typiskt så har de stängt teletiden på SU för idag o får ringa imorgon igen!
    Hur orkar man, hur orkar ni som gått igen fler än ett IVF?
    Gråter{#lang_emotions_cry}

• T e s s
    VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
    * Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
    * Spattanjansson, 34 år, 1 IVF (slutade i mf), väntar på mens och sen IVF2 (FET)
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
    * Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Tess,31 1a IFV slutade i -, väntar nu på nästa mens då blir det FET.

SPRAYARE
    * Jomi, 31 år, syskonförsök 2,  spraystart suprecur 3/3

SPRUTARE
    *
    Babyväntan, 29 år, IVF1 sprutstart menopur 23/2
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
    * Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.

KNAPRARE
    *Bellman01: 33år äter Progynon + sprutar Suprefact.

ÄP
    * TurkiskPeppar, 30 år, ÄP 3/3, ET 5/3
    * Myslisa82, 27 år, IVF2 ÄP 1/3

RUVARE
    * Grodprinsessan, 30 år, IVF 1

GRAVIDA
    *
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) Ruvar på twins TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2