Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
Lotie - grattis till ruvningen! Håller tummarna!
Lotie - grattis till ruvningen! Håller tummarna!
STORT grattis Junie!
Vintra - välkommen till tråden! Jag hade också jätteont i magen ända från äp och ET. Det var precis som mina vanliga endo- känningar innan mens. Skillnaden var bara att mensen aldrig kom utan jag var gravid. Var inte överstimulerad. "Mensvärken" fortsatte ända fram till v.9-10. Fick förklaringen av min läkare att det var mina endo-sammanväxningar som spökade. Nu är jag snart i v.19! Så det behöver inte vara negativt med de symptomen.
Junie - TD redan dag 10 låter väldigt tidigt. Jag har inte heller hört om någon som haft så tidig TD. Tycker du ska kolla med kliniken om det verkligen stämmer? Kram
Lotie - härligt med plus! Du är gravid! Stort grattis!
Bäbifabriken - förstår att det känns oroligt med bara ett befruktat ägg men nu håller vi tummarna för att det kommer bli ett riktigt toppembryo. Jag hejar på er! Kram
Bäbifabriken - tänker på dig!
Junie - jag kände INGET speciellt under mitt ruvande, det var precis som vanligt innan mens. Jag har överhuvudtaget inte haft så många grav.symptom så det kändes lite overkligt att se en liten bebis i magen på RUL i måndags. Men tydligen kan man vara gravid utan illamående, yrsel m.m Ge alltså inte upp bara för att du inte känner något speciellt! Kom ihåg att varje ruvande och graviditet är unik! Jag håller tummarna för dig!
Bäbifabriken - hurra! Vilka härliga nyheter! Blev orolig att det inte blivit något då vi inte hörde något från dig. Men vilken positiv överraskning du kom med. Nu håller vi tummarna för att detta går hela vägen till en bebis!
Junie - måste tyvärr göra dig besviken och erkänna att även jag hade mensvärk innan mitt plus. Men det har jag alltid, och har haft vid mina misslyckade försök också så det var inget nytt den gången. Jag ville istället slippa mensvärken då det för mig var ett tecken på att mensen skulle komma. Vad jag menar är att för mig har mensvärken inte varit ett säkert grav.symptom och jag läser om många på fl som inte har mensvärk och ändå är gravida så försök att inte oroa dig. Jag vet, lättare sagt än gjort! När testar du?
Glad midsommar alla!
Junie - jag håller tummarna för dig. När testar du?