Inlägg från: TurkiskPeppar |Visa alla inlägg
  • TurkiskPeppar

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Mikki: Spännande att du är på gång igen Håller tummar stenhårt!!! Jag har tagit gonal-f mina två ivf:er och blev väldigt öm kring äggstockarna efter några dagar, drog i dem som du skriver.

• TurkiskPeppar

Mikki: Åh vilka härliga "soliga" nyheter!! Inte konstigt att  du känt hur det drar och spänner med så många äggblåsor! Nu håller vi tummar för att de innehåller många fina ägg med toppenkvalité!!!

• TurkiskPeppar

Härligt Mikki! 9 ägg är ju bra resultat! Ligger inte snittet på 8 ägg eller minns jag fel? och med de förutsättningar du haft är det ju toppen att nå upp till snittet Själv fick jag "bara" 7 ägg vid vår första ivf. Jag blev deppig för att det var så få då, men det räckte ju gott och väl... fick en son och 2 embryo till frysen vid det försöket Håller tummar att ni får ett topp-embryo tillbaka som fäster och stannar kvar!! Kram

• TurkiskPeppar

Stort Grattis Mikki!!! Starkt av dig att stå på dig och tydligen var det väl värt det Är det andra gången du når ruvarstatus nu? Tummar hålles givetvis för en lyckad ruvning nu!!

• TurkiskPeppar

Ja, ruvningen är inte helt lätt den heller! Första veckan har gått bra för mig. Då har jag bara myst och njutit av vetskapen att jag har ett embryo i mig andra veckan har sedan varit en hemsk väntan med oro för att se blod vid varje toabesök och ett ständigt letande och tolkande av symptom åt det ena eller andra hållet. Avundas dig inte nu!! Men hoppas sååå att det hela slutar med ett fint plus!!!!!

• TurkiskPeppar

Mikki: du har ju ingen infektion så tror inte du ska vara orolig. Jag har själv varit genomförkyld när jag lyckats plussa och hört om flera andra som plussat när de varit sjuka. Har hört teorier om att kroppen fokuserar på att bekämpa sjukdom och glömmer bort att stöta ut embryot Men det är väl mest en spekulation utan något större vetenskapligt stöd. Men att tänka positiv och vända sjukdomen till något som kan ge en hopp istället kan väl aldrig vara fel

• TurkiskPeppar

Usch Mikki! Lider med dig. Men om du ska fortsätta tänka positivt så har din kropp verkligen annat att tänka på med all sjukdom än att stöta ut embryot som nu i smyg kan fästa därinne Håller tummar!!!

• TurkiskPeppar

Mikki: Förstår att det kan kännas hopplöst nu, men vill bara säga att det faktiskt inte behöver vara kört så länge du inte får ordentlig mens. Jag fick en del både bruna och rosa flytningar mellan rd 10 och 12 när jag blev gravid. Fortsätter hålla tummar för dig!!!!

• TurkiskPeppar
    Mikki skrev 2013-02-17 10:27:25 följande:
    Vi får se :) Blir helt psykiskt störd av detta väntande på mens. Känner mig inte gravid för fem öre, har inga som helst symtom. Inga bröstspänningar, livmoderkänningar, illamående ingenting! Denna ruvning har varit relativt symtomfri. Fick mensvärk RD 6-7 som försvann. Förra gången var en mardröm med smärta hela ruvningstiden. Så konstigt hur olika kroppen beter sig.
    Ja, det är verkligen fruktansvärt jobbigt psykiskt att ruva!!!! Man blir knäpp av alla symptom/avsaknad av symptom på både mens och graviditet. Men kanske är det ett positivt tecken att din kropp beter sig så annorlunda denna gången. Hur har det gått med blödningarna? Kramar
Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2