Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
Loppan - VUL 5/4, så det är lång väntan kvar.
Loppan - VUL 5/4, så det är lång väntan kvar.
Smulan - grattis till ägglossning! Äntligen! Håller tummarna för lyckat FET på ons.
Junie - vid vårt första FET överlevde ägget inte upptiningen. Hade bara ett i frysen. Fick börja med ny nedreglering direkt på dag 21. Var också livrädd för att behöva ha mens emellan och var beredd att argumentera just för att min endo skulle växa till sig av ny menscykel. Behövde dock inte tjata utan jag fick börja direkt ändå. Hoppas att du inte behöver oroa dig så mycket över det utan att FET blir lyckat och att ägget överlever. Har ni blasto i frysen? Håller tummarna för dig också! Vilken dag blir FET?
Lotie - vet inte vad värdet ska ligga på men vill de fortsätta med samma dos borde det vara ett gott tecken. Är värdet för högt skulle de ju sänka dosen och är det för lågt så höjer man ju. Så du kan nog vara lugn!
Barnsugen - förstår precis hur du känner och din nervositet. Är i samma läge. Har dock inte haft några blödningar. Håller tummarna för att allt ska gå bra på fredag! Kram
Junie - nä, vad trist! Jobbigt med strul! Hoppas den fixar till sig. Kan du vänta med FET ända till måndag? Ja, just det. Du kör ju stimulerat så då är det ju inga problem.
Grattis Smulan! Självklart är det en lyckodag idag!
Grattis Kanelgalen! Spännande!
Barnsugen - hoppas det har gått bra på VUL idag!
Djurparken - jag hade mensvärk precis som vanligt vid det här IVF-försöket. Var helt inställd på att det skulle skita sig. Grejen var bara den att mensvärken aldrig slutade och mensen aldrig kom Trots att jag snart är i v.8 har jag fortfarande mensvärk som kommer och går. Så mensvärken behöver inte betyda att det är kört!
När det gäller alt. Behandlingar så är jag inte så insatt. Det som jag tror funkade för mig var den långa nedregleringen (6mån). Har också fått för mig att jag har dålig äggkvalitet. Får många ägg men få av toppkvalitet. Den här gången åt jag ett kosttillskott, larginin, i tre månader före försöket. Vet inte om det bidrog till bättre kvalitet men vi fick i alla fall två blastocyter av toppkvalitet.
Junie - ibland blir man tokig på folks klumpighet. Har också råkat ut för en del sårande kommentar. Man borde vara mer modig och säga ifrån. Tyvärr är jag inte så bra på det.
Dallas - GRATTIS! Härligt med plus!
Sputnik - självklart stämmer det! Du är gravid! STORT grattis! Visst är det härligt när man äntligen går se de där två strecken?
Smulan - jag kände inget speciellt. Det kändes precis som det alltid gör för mig innan mens. Var övertygad om att mensen skulle komma, men det gjorde den inte Först efter TD började jag få ömma bröst. Känner fortfarande inte speciellt mycket. Så ge inte upp!
Grattis Kanelgalen! Vilket resultat! Nu håller vi tummarna för finfin befruktning!
Ego: imorgon är det dags för mitt VUL. Är livrädd! Ett nervvrak! Är så orolig för att man inte kommer hitta något pickande hjärta. Snälla tänk på mig imorgon!