Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Djurparken - önskar att jag kunde trösta dig på något sätt och komma med några kloka ord. Tyvärr finns det inga ord som räcker till i den situation som du befinner dig i. Kan tyvärr bara säga att jag vet hur det känns när man ser det där blodet. Har själv varit i den situation tre gånger och undrat om man orkar göra det ännu en gång. Ta hand om varandra! Gråt och var ledsna! Stor kram

• Gräddnosen

Djurparken - kan du inte vara nedreglerad några månader med Enanton? Vet att det är jobbigt att vänta ytterligare men samtidigt så tror jag att det är avgörande för dig att svälta din cysta. Jag har inte varit mer svårstimulerad efter en lång nedreglering, tror inte det påverkar äggreserven. För dålig äggkvalitet har jag hört att larginin ska vara bra. Finns en tråd om det här på FL.

• Gräddnosen

Djurparken - usch, vad himla deppigt det verkar vara gör dig just nu. Vet inte riktigt vad jag ska råda till för att krympa cystorna. Operation eller nedreglering är väl det enda man kan göra, eller? Förstår att det var jobbigt med arbetskompisen. Jag klarar inte heller sådant! Kram till dig!

• Gräddnosen

Jo1984 - välkommen hit! Tråkigt att det inte blev något ET. Men hoppas att FET går bra istället. 2 ägg i frysen är ju jättebra.

När det gäller landstingsfinansierade försök så har man i Jönköpings landsting (som jag tillhör) rätt till ett ET och ett FET. Jag gjorde först ett ET som misslyckades och när det var dags för FET så överlevde inte ägget upptiningen så då fick vi göra ett nytt ET (som också misslyckades). Så jag fick alltså göra två ET.
    Vad som gäller inom Östergötlands landsting vet jag inte men är det samma som Jönköping så är det två insättningar. Men borde inte ett av dem vara ett färskförsök? Jag tycker du ska ringa och prata med dem. Man vill ju gärna få göra ett färskförsök också. Lycka till!

• Gräddnosen

Jag vet att jag varit lite dålig på att uppdatera hur det går för mig, och en del har ju varit ganska nyfikna
    Men dessto roligare att få komma med den här uppdateringen:

• Gräddnosen

Tack så hemskt mycket för alla gratulationer. Är rörd över att ni blir så glada för min skull. Jag vet att det var lite fult av mig att inte berätta vad jag gjorde men på något konstigt sätt fick jag för mig att allt skulle skita sig om jag berättade. Vet att det är knäppt

Vi gjorde detta försök på Carlanderska. Vilken skillnad mot RMC i Linköping! Carlanderska var så proffsiga och jag fick sådant lugn där. Vi sprutade med lägre dos den här gången, 150 ie Purgeon. Fick ut 12 ägg som resulterade i två fina blastocyter. Ett till mig och ett till frysen. Den här gången fäste det och jag hoppas att det vill stanna.

Vill ge er andra lite hopp. Det här var vår fjärde återföring. Har gjort två ET och ett FET innan. Det som skiljde det här försöket från tidigare var att jag var nedreglerad i nästan 6 månader innan. Den här gången
    fick jag ju också en blasto. Sen vill jag också uppmuntra de som ruvar/ska ruva och som inte här några grav.symptom. Jag känner inte något än. Snarare kändes det precis som vanligt innan jag brukar få mens. Har haft mycket mensvärk och var helt övertygad att det var kört. Men ingen blödning kom. Har fortfarande mensvärk då och då men antar att det är växtvärk? Har inte meddelat kliniken resultatet än. Får väl fråga dem om mensvärken när jag ringer.

Ge inte upp ni som tycker allt känns skit. Jag har varit så nära flera gånger och har trott att min tur aldrig skulle komma. Men tydligen sker under! Trodde aldrig att jag skulle få vara med om det.

• Gräddnosen

Kanelgalen - jag har också gått från Enanton sprutor till spray (Suprecur) och jag har INTE haft någon blödning emellan. Det var min läkare mycket tydlig med. Förstår inte varför du skulle ha det? Nedregleringen med Enanton har ju gjort att livmoderslemhinnan har krympt vilket ju är det man eftersträvar. Får du en ny blödning emellan så ger ju du endon utrymme igen. Man ska inte ha en blödning emellan. Slemhinnan kommer ändå bli fräsch när du bygger upp den med hormonsprutorna. Prata med läkarna igen och påminn om att du har endo. Lycka till!

• Gräddnosen

Junie - grattis till mens! Tycker verkligen det var på tiden så länge som du har väntat. Håller verkligen tummarna för att ditt FET ska lyckas!

Spattan - jag kan inte det där med hur man räknar än. I tisdags var det i alla fall två veckor sedan äp och torsdagen var min TD. Har inte ens meddelat kliniken än så jag har inte fått tid för VUL än. Ringer på måndag. Måste erkänna att jag är rejält nervös. Tänk om hjärtat inte slår? Alltid är det något man oroar sig för!

• Gräddnosen

Spattan - förstår hur du känner. Tror och hoppas att det kommer gå bra. Håller tummarna allt vad jag kan!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2