Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Junie och ics - håller också med! Tyvärr måste man vara stenhård i vår situation. Man få stå på sig, ringa, ringa, ringa. Tjata, tjata, tjata. Och ibland måste man överdriva för att läkarna verkligen ska lyssna. Det känns inte rätt men tyvärr är det enda vägen vid vissa tillfällen.

• Gräddnosen

Loppan - grattis till ruvningen! Den här gången ska det gå vägen!

Spattan - hoppas VUL går bra idag! Håller tummarna!

• Gräddnosen

Junie - håller med dig ang. nedreglering. Jag har egentligen inga biverkningar förutom att jag svettas en fel på nätterna och sover lite dåligt. Men jag slipper mensvärken vilket är UNDERBART!

När det gäller svårigheterna att stimulera efter man varit nedreglerad länge så har jag inte märkt något av det. Vid mitt första iVF-försök hade jag varit nedreglerad i 3 mån och jag fick ändå 18 ägg.

• Gräddnosen

Loppan - börjar det kännas jobbigt med ruvandet nu eller har du fullt upp med husköpet? Jag hoppas verkligen på att det är din tur nu! Förresten har du fått Trombyl eller liknande från Carlanderska? Har ni diskuterat det?

• Gräddnosen

Svedjan - jag tycker att det låter klokt att vara nedreglerad ett tag innan IVF.

Jag har varit nedreglerad nu i snart 6 månader innan vårt nästa försök. Efter förra misslyckade försöket (FET) i slutet av augusti förra året kände jag verkligen att jag behövde en paus från IVF. Jag var mentalt helt utmattad och orkade med att allting kretsade kring IVF och barnlösheten. Jag har verkligen kunnat ladda upp batterierna på nytt och känner att nu orkar jag med ett nytt försök. Det känns också jättebra att ha varit nedreglerad och förhoppningsvis har endon torkat ut. Superskönt att slippa mens och endosmärtor också Tyvärr får man ju lite svettningar på köpet istället

Angående Suprecur så har jag bara använt det som vanlig nedregleringsspray under hormonbehandlingen. Nu när jag är nedreglerad tar jag sprutor istället (Enanton Depot), en gång var färde vecka. Tycker det känns mycket smidigare än att hålla på med nässprayen flera gånger om dagen. 

• Gräddnosen

Loppen - lider verkligen med dig! Att ruva är total ångest för mig! Håller tummarna för att inget blod dyker upp! 

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2