Jesus Mirakel Tråd 3
Förstod du inte treenighets förklaringarna i länkarna jag skickade? Gud fadern, Gud sonen och Gud sonen är förenade.
Gud fadern kan bara ha en relation med oss ifall våra synder är försonade, genom blodet av hans son Jesus Kristus och efter Jesus Kristus återvände till sin tron i himmelen så skickades också den helige anden till oss som tagit eller tar emot Jesus i våra hjärtan.
Genom den helige anden kan vi få övernaturliga gåvor, som profetians gåva, visdomens ord & vetskapens ord, ande urskiljnings gåvan samt trons gåva.
Det är genom den helige anden Gud fadern & Gud sonen uppenbarar sin vilja och talar till oss människor, direkt till våra hjärtan.
Det viktiga här är att inte förneka någon av dessas roll i mitt liv. Då vi kristna som accepterat Jesus i våra hjärtan, är beroende av den helige andens närvaro, vägledning och kraft som kommer från Gud fadern, genom sonen till oss kristna.
www.worldchallenge.org/sv/node/11464
www.bibelskolan.com/litterator/pleijel/nyfike...
”Jag kan inte göra något alls av mig själv, alldeles som jag hör dömer jag, och den dom som jag fäller är rättfärdig, eftersom jag inte söker min egen vilja utan hans vilja som har sänt mig.”
Av mig själv kan jag inte göra något: som jag hör, så dömer jag, och min dom är rättvis,
Initiellt verkar ju treenigheten passa in: "Av mig själv kan jag inte göra något" men sen kommer den andra delen: "ty jag följer inte min egen vilja utan hans vilja som har sänt mig."
Vem är då större? Den som har sänt sonen eller den som blivit utsänd? Johannes 14:6
”Jesus sade till honom: ”Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.”