Inlägg från: Användarnamn |Visa alla inlägg
  • Användarnamn

Jesus Mirakel Tråd 3

Jamo skrev 2011-11-10 23:11:28 följande:
    Är du tappad som liten? Även om du tror på evigt liv så säger mig nåt att du inte vill dö imorgon? Om du tror på evigt liv, varför tar du inte livet av dig med en gång för då?
    Varför skulle jag ta mitt liv, jag vill leva för evigt och du vill dö på söndag men ändå leva en dag till.
  • Användarnamn
    ojsanoj skrev 2011-11-10 23:17:27 följande:
    Känner att det är ganska poänglöst o försöka föra en konversation med någon som inte har alla hästar i stallet. 

-Tar du ditt liv då
    -Detta är en icke diskussion. 
    Den dagen jag dör är den dagen jag har levt mitt liv till dess fullo på den här planeten. Varken jag eller nått hitte-på väsen som kallas gud kommer ha något med det att göra.
    -Alltså vill du inte dö, du vill vakna i morgon eller hur.
    -Betyder det då enligt dig att jag vill ha evigt liv?  
    - Nej, som jag ser det så vill du dö

Ehhhhh....... Lampan är tänd men ingen är hemma.

Ja du kan kaxigt säga att när du dör så vad då då och samtidigt vill du vakan upp till liv en dag till
    Så du tror ditt liv är förutbestämt????
  • Användarnamn
    Agnostino skrev 2011-11-10 23:25:05 följande:
    Farligt nära nazistisk ideologi där. "Den som sticker ut tar vi bort"
    Ja den som vill inkräkta på sin nästas frihet är inte värd liv. ända sättet om alla människor ska kunna leva i fred och frihet.

Skillnaden är att den som styr är absolut felfri.
  • Användarnamn
    ojsanoj skrev 2011-11-10 23:24:27 följande:
    Ovanstående är bevis på att evolutionen kan gå bakåt. 
    Ja människan förstör den fantastiska jorden.
  • Användarnamn
    ojsanoj skrev 2011-11-10 23:39:21 följande:
    Ridå
    Ja det blir det om inte Gud ingriper.
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-11-10 23:50:41 följande:
    Bäst att vi alla sätter igång och ber för allt vad tygen håller!!

Vissa förstår inte hur mycket man kan uträtta på knä med händerna knäppta.. 
    Har aldrig legat på knä och bett med händerna knäppta.
  • Användarnamn

Svar i en annan tråd där svaret passar bättre här.

Solen stod stilla:
    Hur är ett sådant fenomen möjligt? ”Är någonting för svårt för Jehova”, Skaparen av himlen och jorden? (1 Moseboken 18:14)
    Om han vill, kan han förändra jordens rörelse så att solen och månen ser ut att stå stilla för en betraktare på jorden.
    Eller också kan han låta jordens och månens rörelser vara oförändrade, medan han bryter ljuset från solen och månen på ett sådant sätt att de två ljuskällorna fortsätter att lysa. Hur han än gjorde, har ”ingen dag ... visat sig vara lik denna” i människans historia. (Josua 10:14)

Ja, ”Sol, stå orörlig över Gibeon, och måne, över Ajalons lågslätt.” Ännu ett vördnadsbjudande underverk! Under ”nästan en hel dag” lyser solen upp det där stridsfältet, tills Guds hämnd är fullständigt verkställd. Det är inte vår sak att debattera hur Jehova utförde det där underverket, lika lite som att ifrågasätta hur han ”gjorde” de två stora ljusen så att de lyste igenom på hans fjärde ”skapelsedag”. (1 Moseboken 1:16—19; Psalm 135:5, 6)
    Berättelsen är otvetydig: ”Ingen dag har visat sig vara lik denna, före den eller efter den, i det att JHWH lyssnade till en mans röst, ty JHWH själv stred för Israel.” — Josua 10:10—14,

Jashars bok.
    Denna bok citeras i Josua 10:12, 13, ett avsnitt som handlar om Josuas vädjan om att solen och månen skall stå stilla under striden med amoréerna, och i 2 Samuelsboken 1:18—27, där en dikt återges, kallad ”Bågen”, en sorgesång över Saul och Jonatan.
    Man tror därför att boken var en samling dikter, sånger och andra skrifter. De var utan tvivel av ansenligt historiskt intresse och hade stor spridning bland hebréerna.

• Användarnamn
    Agnostino skrev 2011-11-11 22:33:06 följande:
    Hur det än genomfördes kan man tycka att ett sådant märkligt fenomen skulle nedtecknas av andra också?
    Jashars bok.
  • Användarnamn
    M C skrev 2011-11-15 07:50:26 följande:
    Fint att du tar upp just den passagen som faktiskt visar på att din gud är en vettvilling med starka sociopatiska drag.
    En sak på makt som vi får känna på återigen i en nära framtid när Han rensar upp bland de som fördärvar jorden.

Uppenbarelseboken 11:18                    

”Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.” genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5

* Ordagrant ständigt

2 Petrus 3:7
    Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas”

• Användarnamn
    Agnostino skrev 2011-11-15 13:38:01 följande:
    Kan gud se precis vad som kommer hända i framtiden?
    Ja.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3