Inlägg från: Användarnamn |Visa alla inlägg
  • Användarnamn

Jesus Mirakel Tråd 3

M C skrev 2012-01-08 19:36:21 följande:
    Komis komsi - ni har lämnat den rationella världen och ombedes komma tillbaka till verkligeheten omedelbums!
    M C skrev 2012-01-08 19:36:21 följande:
    Komis komsi - ni har lämnat den rationella världen och ombedes komma tillbaka till verkligeheten omedelbums!

Farsoter sjukdomar bakterier

Denna själviskhet hos människan

Sanslöst hur vi behandlar andra

Inte en tanke på hur vi själva vill bli behandlade

Hur kan människan vara så falsk, utan att ägna det en tanke.

Terrorhandlingar, Kolera, Svår torka, Oljekatastrofer, Övergödningen, översvämningar,  bristen på biologisk mångfald, den globala uppvärmningen. Terorister, övergödningen, brist på biologisk mångfald, Lepra, ESBL, EHEC, TBE -bakterien, SARS, Kol, Creutzfeldt-Jakobs sjukdom, ökade psykfallsfrekvens, svininfluensa, Ebola-viruset, fågelinfluensan/spanska sjukan som numera bevisligen smittas människor emellan i Pakistan -  , nyare aidsvirus som också är resistent., globala uppvärmningen.

Temperaturhöjningen vid artisk och i djuphaven, sunami, 90% av de stora fiskarna är utdöda, Partiklar som höjer värmen från solent, orkaner, terrorism, fiskdöden och havsbottendöden, det sura regnet, övergödningen, träddöden, svält, kärlekslösheten, omoralen, söndrade hem, Hjärt och kärlsjukdomar, pandemier som t ex hiv, Trali, Hepatit A, B, & C eller söndrade familjer, fetma håller på att bli en global epidemi, giftiga havsbakterien - Vibrio vulnificus, den stora politiska instabiliteten, värmebölje, flera kvälsrter, flira bakterier i mat och dricksvatten, nya sjukdomar, som badsårsfeber, mer algblomling, e t c.

I infektionssjukdomar dör mer än 160 gånger per år än i naturkatastrofer.

Istäcket i Arktis krymper för 4 året i rad.

Världshaven stiger, stormarna blir kraftigare och jordens medeltemperatur ökar. Alpernas glaciärer har förlorat mer än halva sin ismassa sedan 1950-talet.

Naturliga klimatvariationer har alltid funnits, men nu pågår en klimatförändring utöver det normala.

Jordens temperatur och atmosfärens halter av koldioxid följs åt.

Isprover från Antarktis, med värden 650 000 år bakåt i tiden, bevisar detta. Isen avslöjar även att dagens koldioxidhalt är cirka 30 procent högre och ökar 200 gånger snabbare än någonsin tidigare under mätperioden.

Genom användning av fossila bränslen som bensin och andra icke förnyelsebara bränslen orsakar människan stora utsläpp av koldioxid och andra växthusgaser.

Detta ändrar förutsättningarna för liv på jorden.

I Sverige motsvarar utsläppen sex ton koldioxid per person och år.

Trafiken står för stora delar av detta och ökar dessutom stadigt.

Oroväckande klimatförändring - Källa: Rapporter från FN:s klimatpanel IPCC.

De senaste 90 åren har det dött 100 människor i timmen dygnet runt, i krig, hur många har inte stor sorg efter dem som i onödan lemlästats eller dödats. Och hur många dör inte till följd av epidemier p g a naturkatastrofer och krigen och mördade ledare i landet..

Som exempelvis så smälter glaciärerna nu med en hastighet som vi inte kunnat föreställa oss.

BE WORRIED, BE VERY WORRIED.

Alltså: ?

VAR OROLIG, VAR MYCKET OROLIG?

Det skulle ta allt för stor plats att redovisa det som TIME för fram som grund för sin framsidesrubrik, den lyfter nämligen fram ett flertal exempel på hur vår planet nu kommit in i ett kristillstånd. Exempelvis så smälter glaciärerna nu med en hastighet som vi inte kunnat föreställa oss.

Det talas om att man förutser att havets vattennivå kan komma att höjas med otroliga sex meter! Det innebär nästan en ny ”syndaflod,” i alla fall en katastrof över hela världen. Forskare har ju varnat för att den kurs som jorden är inne på, är ödesdiger. Det är bara det att på senare tid har det gått mycket snabbare än förväntat. Bill Chameides, en framstående vetenskapsman, citeras i TIME: ?Saker händer mycket snabbare än någon förutsett.?

Källa:

www.time.com/time/covers/0,16641,20060403,00.html

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1176980,00.html

www.climateark.org/blog/2006/03/be-worried-be-very-worried.asp

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13062295.ab

# Wall Street-kraschen 24 oktober 1929, ca -40 % på en månad

# Svarta måndagen 19 oktober 1987, DJIA ca -22 % på en dag

# IT-kraschen mars 2000 - oktober 2002, ca -73 % på två år

# Finanskrisen 2008 juni 2007 - ?, ca -50 % på ett år

(wikipedia.org)

en.wikipedia.org/wiki/File:TectonicReconstructionGlobal.gif

• Användarnamn
    Agnostino skrev 2012-01-08 20:53:12 följande:
    Jag tycker det är fascinerande att du aldrig kan uttrycka dig med egna ord, det är bara klippa och klistra som gäller.
    Jag har skrivit dem från början och behöver inte göra det igen när det inte behövs och dessutom vet du att världen 'r sådan.

Titus 1:15-16
    "15 Allting är rent för de rena. Men för de besudlade och trolösa är ingenting rent, utan både deras sinne och deras samvete är besudlade. 16 Offentligt bekänner de att de känner Gud, men med sina gärningar förnekar de honom, eftersom de är avskyvärda och olydiga och inte godkända för någon som helst god gärning."

Psalm 105:1
    " 1Tacka Jehova, anropa hans namn, gör hans gärningar kända bland folken!"
  • Användarnamn
    Nilla 923 skrev 2012-01-09 01:36:31 följande:
    Jag har alltid tyckt att bibeln är skriven av män för män... jag har läst och läst innan jag fattade beslutet att lämna denna tro. Jag är en sådan som tror på karma och bibeln tycker jag bara är en typ av lagbok om hur man ska uppföra och underkasta sig.

Ibland vill man bara undra vad som gör att kvinnor just drar sig till den kristna tron då den inte alls känns jämställd.

Kvinnan skapades av ett revben från mannen.

Inte från hans huvud, för att råda över honom.

Inte från hans fötter för att trampas på,

utan hon skapades från hans sida för att vara komplement,

nära hans arm för att vara beskyddad, nära hans hjärta för att bli älskad.

Efesierna 5:28
    "På detta sätt bör männen älska sina hustrur som sina egna kroppar. Den som älskar sin hustru älskar sig själv,"

Vi kan tänka på hur Jesus visade omtanke om sina lärjungar kvällen före sin död, när de visade tecken på mänsklig svaghet.
    Trots att han upprepade gånger hade uppmanat dem att be, somnade de tre gånger i Getsemane trädgård. Plötsligt omringades de av beväpnade män.
    Jesus frågade männen: ”Vem söker ni?”
    När de svarade: ”Jesus, nasarén”, sade han: ”Det är jag.” Han visste att stunden för honom att dö hade kommit och sade: ”Om det alltså är mig ni söker, så låt dessa gå.” Jesus tänkte alltid på sina lärjungars bästa – de var en del av hans symboliska hustru – och han ordnade en utväg för dem.
    Om en äkta man studerar hur Jesus behandlade sina lärjungar, kommer han att finna många principer som han kan tillämpa på förhållandet till sin egen hustru
  • Användarnamn
    Trekk skrev 2012-01-08 23:20:34 följande:
    Shit vad hände? Allt väl? Börjar misstänka att allt inte står rätt till med dig, detta var inte sammanhängande någonstans.

Att rabbla upp allt som är fel med världen är väl ett bevis på att gud INTE finns mer än något annat
    Ett bevis på produkten av människans styre.

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.

Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.

Predikaren 8:9

”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

• Användarnamn
    neeext skrev 2012-01-09 14:10:43 följande:
    Att folk verkligen tror på sådant... "Kvinnan är skapad av ett revben ifrån mannen" Påhittade dumheter
    Varför är det så konstigt.
    Revben växer ur och där finns allt som behövs, DNA e t c
  • Användarnamn
    ojsanoj skrev 2012-01-09 16:03:34 följande:
    Förklara i detalj hur det gick till när Gud skapade en människa från ett revben.
    Den kunskapen har inte jag, men du kanske kan i detalj visa hur livet uppstod och den felande länknn.
  • Användarnamn
    ojsanoj skrev 2012-01-09 16:23:43 följande:
    Hur kan du då hålla något för sanning när du själv inte besitter det faktiska vetandet?
    Du har fått evolutionen förklarad för dig fler gånger än jag orkar räkna, så jag tror att jag inte behöver dra upp det igen. 
    Du häller på din evolution som ingen ännu kunnat förklara fullt ut.

Däremot litar jag på Skaparens kunskap som  är överlägsen oss.
    Evolutionen har en bart död som sitt mål.
  • Användarnamn
    M C skrev 2012-01-09 19:27:51 följande:
    Ursäkta ? Revben växer ut?
    DET vill jag ha källa på! Bildebevis är det minsta jag begär - du säger ju att det är sant så...
    Användarnamn skrev 2012-01-09 16:20:12 följande:
    Den kunskapen har inte jag, men du kanske kan i detalj visa hur livet uppstod och den felande länknn.
    Det finns ingen felande länk, det är du som påstår det. Jag vill ha bildbevis för att det finns en "felande" länk. Allt hör ihop serru, din ignorant....och du läser inte det jag skriver. Är det ett kriterium det där, att inte läsa vad folk svarar när man ska vara en "Holier then Thou" inför alla andra religiösa numnuts?

Intressant att du resonerar med dig själv ;)

Så visa den felande länken och startskottet för liv
  • Användarnamn
    ojsanoj skrev 2012-01-09 19:42:26 följande:
    Vilka forskare? Vart har du hämtat påståendet ifrån?
    Kan du visa den felande länken.
  • Användarnamn
    ojsanoj skrev 2012-01-09 19:53:34 följande:
    Den som presenterar "fakta" är skyldig att ange källa.
    Jag har ingen källa på vad den felande länken är.
  • Användarnamn
    ojsanoj skrev 2012-01-09 20:03:05 följande:
    Men du har en källa på vart du tog bilderna du la in i tråden. Den källan skulle jag gärna ta del av
    Kranierna: Steven N Stanley The new Évonutionary Timetable 1981 sid 142

Apan: Bayard Webster. Monkeylike Afraican Primate Called Common Ancestor of Man and apes The Newyork times 7 feb 1980 sid a 14; Bayard Webster ; fossils bolster a theoru on mans earliest ancestor the newyork times 1 Jan 1884 del 1 sid 16
  • Användarnamn
    Trekk skrev 2012-01-09 22:21:19 följande:
    Med största sannolikhet kommer man aldrig att hitta alla saknade länkar, The missing link har felaktigt översatts till felande länk, vilket är inkorrekt då det inte handlar om en länk i en kedja som får allt att brista, utan en saknad länk i en lång kedja. Tillräckligt mycket finns nu av kedjan för att man ska kunna konstatera att det är just en kedja det rör sig om vilket är det väsentliga.

Startskottet för livet råder det många teorier om, och ingen är helt allmänt vedertagen i nuläget. Detta är något som religiösa personer utnyttjar o säger att det var gud, precis som dom gjorde om jordbävningar o orkaner o sjukdomar innan vetenskapen kunde förklara dessa fenomen. Vad som står klart är dock att gud skapar inte jordbävningar, orkaner eller sjukdomar o gud skapade heller inte "startskottet"  till livet, vilket för övrigt skulle leda till en helt ny skapelseberättelse totalt annorlunda från den i bibeln.

Gud finns inte tills motsatsen bevisats, något som borde vara mycket enkelt att göra för en allsmäktig varelse.  
    Ingen forskare har kunnat skapa liv.

Att ingen hittar den felande länken är därför att den inte finns, trots att det borde finnas många.

Faktum är att det finns många luckor i evolutionsteorin, något som alla objektiva vetenskapsmän (vare sig de är biologer eller inte) kommer att instämma i.
    Det bästa beviset för tron på en skapelse är dessa luckor, något som inte på något sätt bidrar till att stärka uppfattningen om att Darwins teori är välgrundad.”
  • Användarnamn
    Trekk skrev 2012-01-09 22:21:19 följande:
    Gud finns inte tills motsatsen bevisats, något som borde vara mycket enkelt att göra för en allsmäktig varelse.  
    Illustration: När vi ser en kamera, en radio eller en dator erkänner vi villigt att den måste ha framställts av någon intelligent konstruktör. Skulle det då vara förnuftigt att säga att långt mer komplicerade ting — ögat, örat och människohjärnan — inte har skapats av en intelligent konstruktör?

Rom 1:20
    "Hans osynliga egenskaper ses nämligen tydligt alltifrån världens skapelse,
    eftersom de uppfattas genom de ting som är gjorda, ja, hans eviga makt och
    Gudomlighet, så de är oursäktliga."
  • Användarnamn
    ojsanoj skrev 2012-01-09 22:38:13 följande:
    www.forskning.se/temaninteraktivt/teman/kloni...
    Kloning är liv till liv, inte skapande av liv.

År 1997 fick ett får vid namn Dolly rubriker över hela världen.
    Vad var det för något särskilt med Dolly?
    Hon var det första däggdjuret som man hade lyckats klona av en vuxen cell, som tagits från en tackas bröstkörtel. Dolly blev således en yngre ”tvilling” till fåret från vilken cellen hade tagits.
    Före Dolly hade forskarna i flera decennier klonat djur från fosterceller.

Få trodde att det var möjligt att programmera om en cell från ett vuxet däggdjur för att frambringa ett annat djur med exakt samma genetiska profil. Kloning från en cell hos ett vuxet djur gör det möjligt att i förväg se hur avkomman kommer att bli.
      Målsättningen för de forskare som klonade Dolly var att förbättra boskapsdjur som en värdefull källa till att producera läkemedel ur deras mjölk.
    Rapporten om forskarnas framgång publicerades första gången i februari 1997 i den naturvetenskapliga tidskriften Nature under rubriken ”Livsduglig avkomma som härstammar från fosterceller och vuxna celler från däggdjur”.
    Massmedierna var snabba att undersöka rapporten och det den utlovade.
    Två veckor senare hade tidskriften Time på första sidan en bild av Dolly med rubriken ”Kommer det någon gång att bli en till av dig?”
    Samma vecka hade tidskriften Newsweek en serie artiklar med rubriken ”Kan vi klona människor?”

Efter Dolly har forskarna klonat tiotals enskilda djur — alla från vuxna celler.
  • Användarnamn
    Trekk skrev 2012-01-09 23:58:02 följande:
    Ja det finns ju två läger inom evolutionsläran som inte är överens om många av detaljerna, dess innebörd och ordning i systemet osv. Det är precis så vetenskapen fungerar. Man finner en modell/teori, testar den, ifrågasätter den, finner fel med den, nagelfar med den o uppdaterar den slutligen för att åter igen fortsätta att arbeta på den. Det är en konstant framåtmarsch. 

Kristendomen försöker desperat att hålla sig vid liv i vår upplysta tid genom att patetiskt klamra sig fast vid de små hål som ännu inte till fullo har kunnat förklaras av vetenskapen. Gud har gått från att ha varit förklaringen på allt till att bara vara  en liten ynklig fläck i vetenskapens marginal. Nu är det väl bara den saknade länken o vad som händer efter döden som är de enda två områden där folk fortfarande spekulerar i huruvida gud ligger bakom det, och de flesta tror inte att gud ligger bakom evolutionen. Till o med katolska kyrkan har officiellt accepterat denna teori. Alla bevis i världen pekar på att vetenskapen visar oss den bästa vägen genom att värdesätta sanning, våga ifrågasätta sanningen och aldrig på stå sig ha hittat den ultimata sanningen, inte ens då det verkar så (man forskar fortfarande på gravitationsteorin tex)

I religioners fall gäller det bara att acceptera allt utan att ifrågasätta. Det som står i boken är den enda sanningen o inget kan tilläggas, punkt!

Det jag hatar med religion o det som är FARLIGT med religion är att det får oss att vara nöjda med att inte känna till sanningen, fruktansvärt farlig mentalitet 
    Jag tycker inte heller om religion, däremot tror jag på Bibelns Gud som lär oss älska vår nästa, religion är ett sammelsurium av egenrättfärdiga typer som oftast är politiska.
  • Användarnamn
    Trekk skrev 2012-01-10 00:14:31 följande:
    Det är bra att du plockar ur detta ur bibeln. Det gör den inte sann, men det är det bästa man kan hämta ur den då det står så mycket otäckheter i den med
    Jag tror inte du förstår Bibeln, det otäcka står människan för.
  • Användarnamn
    Trekk skrev 2012-01-10 21:18:36 följande:
    Antar att användarnamn inte har något att komma med då han konstant ignorerar alla kommentarer, svar och bevis. Se dig som slagen i denna debatt kamrat
    Besegrad ha ha ha, tar ne resonemanget som an ära i att vinna, i så fall står ni still.

Att svara på #3786 anser jag inte ha med ämnet att göra och det var fint att du visade Trekk, hur oseriös du. är så jag inte behöver ödsla tid på dig.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3