Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

Trekk skrev 2012-07-03 23:51:52 följande:
    Gud valde att inte rädda de 103 andra, bara en av 103, så varför ville han att dom andra skulle dö?

Klart det är mord. Gud är allsmäktig och styr över liv och död, vi bestämmer inte det utan han. Inget sker utan guds godkännande och vilja, annars är han ju långt ifrån allsmäktig. Eller menar du att han inte kunde rädda mer än en av 103?

Vadå sin ende son? Vi är alla guds barn står det ju, så vad är så speciellt med Jesus?Solig 
    Sen har vi ju Adam, vad är Adam om inte guds förste son?

Sen kunde gud ha skapat en miljard Jesus om han så önskat. Han valde att skapa bara en och specifikt för det syftet. Sen dog inte Jesus på riktigt utan återuppstod ju och är inte alls död nu.
    Där till är Gud och Jesus en och samma.

Så gud offrade sig själv, till sig själv, för att kunna förmå sig själv att förlåta de varelser han själv skapat som operfekta.

Gud tog inte alla till himlen, Står klart och tydligt i nya testamentet att endast de som accepterar Jesus som sin frälsare kommer till himlen, Jesus säger detta själv. Sen säger han även att de som dyrkar avgudar inte kommer att kallas in i himlen, so there you go. Minst 80% av människorna hamnar i helvetet.

Att gud ens skapat helvetet är sjuuuukt

Varför skapade gud Djävulen om han älskar oss? 
    Djävulen var en ängel från första början.
    Helvetet var menat för de onda änglarna som fallit och vänt sig bort från Gud, Helvetet var aldrig menat
    för någon människa.
    Att Gud skapat Djävulen, är inte sant då Djävulen var god förut, djävulen själv blev ond då han bestämde sig för att själv som skapad varelse vilja knuffa bort Gud från tronen och själv bli Gud.
    Synden förmörkade honom, som svart bläck gör i rent vatten då man lägger i några droppar bläck där.
    Barn, är barn, så alla barnen som dog där hamnade i himmelen. Då Jesus sa att låt alla barnen komma till mig, ty til dom tillhör himmelriket.
    När det gäller dom vuxna så är det fortfarande inte du och jag som ser deras hjärtan, eller kan säga här och nu vad deras slutgiltiga öden blev, då bara Gud kan se människors hjärtan och avgöra deras öde.
    Jesus ger ibland människor sista minuten chanser, bara kolla på vad som hände Howard Storm.
    Jesus är den enda människan som någonsin varit felfri, och genetiskt, biologiskt Guds barn, även om han älskar oss som de människor han skapat, och vill ha dom i sin familj som sina barn i alla fall, genom tron på hans son och acceptera hans  försonande död på Golgata. Och i evigheten leva med honom med uppståndna odödliga kroppar i evigt paradis.
    Jesus är den enda som kunde dö för våra synder, därför så föddes han utan synd, som människa. Så ja Jesus är speciell, utan honom skulle vi vuxna inte ha något hopp om återförenad relation med Gud fadern.
    Människorna skapades för övrigt inte operfekta, de var perfekta och levde i full harmoni med Gud, men de valde att vara olydiga. Då de också var skapta med valfrihet.
    Man kan inte skylla Husets ägare för att hans barn öppnar dörren åt ett helt gäng förövare, fast han varnat dom och bett dom att lyda honom och låsa dörren.

Du förenklar någonting som är mer djupt än du kan tänka dig, just nu, som alltid.
    Därför lägger jag ner den här diskussionen.
    Men då du pratar i enkla termer, så finns det en enkel dokumentär som förklarar saker och ting bättre.

">

Hoppas du får en fortsätt trevlig vecka, kram & Guds frid
  • KristenTjej84
    http://www.hallindsey.com/  i Avsnittet 3:e augusti 2012 (Det nyaste avsnittet)finns det mycket fascinerande information om människan
    som visar att det krävs mer tro att inte tro på en skapande Gud än tvärtom. Ett poäng till, till Gud dvs:D
     Avsnitt 8/3/2012

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-08-07 20:57:58 följande:
    Jag orkade ta mig till 7 minuter in innan jag gav upp. Han kan inte vetenskap, vilket är pinsamt uppenbart för någon som faktiskt kan de vetenskap han pratar om. Jag önskar verkligen att du sökte och läste lite om faktisk vetenskap så du också kunde skilja religiös mumbo jumbo från fakta. Man kan, har jag hört, fortfarande ha en gudstro även om man inte förnekar faktum såsom att jorden är 4.5miljarder år och att evolutionen genom naturligt urval format hela naturen till vad den är idag.

Jag kan rekommendera www.sciencedaily.com/news.nationalgeographic.com/www.vof.se/visa-folkvett. Detta är bra sidor där du kan läsa om verklig, bekräftad vetenskap och jag är säker på att du kan få fler tips av andra också.  
    Bekräftad vetenskap? bekräftad av vem?

• KristenTjej84
    R Franklin skrev 2012-08-08 00:48:54 följande:
    Det är fritt fram för vem som helst att utmana eller bekräfta vetenskapliga rön, det är precis på det sättet vetenskapen fungerar. Fler testar de framlagda teorierna, de som står sig trots upprepade tester lever kvar, de andra kastas bort.
    http://www.christiannewswire.com/news/635517668.html Då väljer jag att tro på dessa vetenskapliga studier som bevisar att världen är skapad av Gud.

• KristenTjej84

Det står inte att den kan fås att överenstämma, utan att den överenstämmer.

Du får precis som alla andra på jorden välja vad du tror på. Jag väljer att tro
    att det finns en Gud som skapat världen, och det är mycket mera logiskt
    än att hela världen bara kom till av sig själv med människorna med all DNA och hjärnceller, samt
    alla vackra träd och djur av olika slag. För att inte tala om regnbågen och allt det andra
    vackra vi njuter av och tar för givet.

To one who has faith, no explanation is necessary. To one without faith, no explanation is possible.

Thomas Aquinas 

• KristenTjej84
    FMGA skrev 2012-08-23 19:22:53 följande:
    Skönt att se att du inte tappat tron på tron.

Och nog är det mer trivsamt att äta och dricka gott än att tvingas lyssna till någon som spelar harpa i all evighet, säkert är den ostämd också.

Nej, tacka vet jag våra hemmagjorda gudar, de bortgjorda gudarnas himmelriken verkar så trista att det måste vara rena helvetet att bo där. 
    Man har mycket mer att göra i himmelen än sitta och lyssna på harpa i evighet.

">

http://www.amazon.com/Heaven-Real-Little-Astounding-Story/dp/0849946158
    ">mmer vara underbart!

http://www.powerpointparadise.com/heaven/heaven/city.htm
    ">
    http://unitedstatesprophecy.com/Visions_Dreams_Jesus.html

Jag för min del längtar dit:) atmosfären av lovsång kommer vara underbar, samt att aldrig mer behöva möta döden eller förlora sina nära o kära genom att se dom dö.
    Man lever där och kan krama Jesus när man vill:)

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-08-23 21:57:06 följande:
    Och tänka på alla de andra miljarder människor som får brinna i helvete för att de inte trodde precis som du. (Jag vet lampstället, helvetet finns inte)
    Tror du dessa "miljarder" människor skulle trivas i en atmosfär där man prisar Jesus, som de för övrigt vare sig ville lära känna eller följa under hela deras vuxna tid på jorden? Alla fick de chansen!
    Om du inte kände brudgummen, fast han gett dig en massa chanser( ingen hamnar av misstag i helvetet) skulle du då trivas i brölloppet?
    För övrigt så tror jag inte på några villkor alls att barn hamnar i helvetet,  bara vuxna.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-08-24 09:18:56 följande:
    Vad säger du om alla de miljarder människor som aldrig får en chans att höra talas om Jesus? Hur kan du påstå att alla får chansen? Och när slutar man vara barn?

För övrigt, tror du att de som inte tror på Jesus skulle trivas bättre med evig tortyr än att sjunga lovsånger? Hur tänkte du då? 
    De som inte fick chansen på jorden, får en andra chans då de precis lämnat jordelivet. Så är det.
    Jag inte bara TROR jag VET att alla får en chans att välja Jesus förr eller senare. För jag känner Jesus och han älskar oss alla så mycket att han dog för oss.
    Gud är inte blind eller orättvis, eller korkad. För dig verkar det som om han bara på måfå kastade människor till helvetet utan att ta hänsyn till deras livs situation. Det vore grymt och jag tror inte på en grym eller orättvis Gud, utan en helig och kärleksfull som gör allt för att få så många människor som möjligt till himmelen.

Självklart är himmelen bättre än evigt tortyr, men grejen är den att hela himmelen är fyllt av Jesus heliga ljus, då Jesus är helig.
    Och genom Jesus blod blir de som tar emot renade och helgade också.
    De som inte accepterar Jesus, fast de får chanser, flera sådana också, blir inte renade från sina synder.
    Som att gå omkring smutsig i någons bröllopp, där alla andra går omkring i fina kläder, lyckliga och glada över att brudgummen renat dom. 

Man kan väl säga att Jesus är den som ordnar festen, och ger både renande hotellvistelse med spa behandling för själen och kroppen och bjuder till festen, allt man behöver göra är att acceptera erbjudandet.
    Accepterar man inte erbjudandet, dvs Jesus försoning, förblir man smutsig och en främling för honom, hur kan man då trivas i brölloppet?
    Så tänker jag.
    Jesus är den som öppnade porten till alla att komma till himmelen, och erbjuder läkedom, andlig näring och trygghet och frihet från bördor. Men han ger alla en chans att välja.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3