Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

M C skrev 2012-03-21 22:18:26 följande:
    Och där har vi dagens värsta bajs. Just sayin. Nu hittar du på så du tror dig själv.
    Tycker bajshumor tillhör dagisåldern. Nej jag hittar inte på, skulle miljontals människor prisa Jesus världen runt
    om de inte blivit helade eller berörda av hans kraft?

• KristenTjej84
    Tom Araya skrev 2012-03-22 03:17:51 följande:
    Hur vet du när det är det och när det inte är det då?
    För när läkarna inte kan förklara varför en människa tillfrisknar, då det går utanför deras eget förstånd
    och emot allt  som går att medicinskt förklara, då är det ett mirakulöst tillfrisknande.

• KristenTjej84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-03-22 12:20:11 följande:
    Det är alltså helt omöjligt att det handlar om en för tillfället okänd mekanism? Som exempel vill jag hänvisa till upptäckten av smittkoppsvaccin.
    Jag väljer att tro det. Eftersom finns en del extrema fall som inte kan medicinskt förklaras.
    När det dessutom sker direkt efter att man har bett för människan, så är det ju änny mera uppenbart.
    Lika uppenbart som att ett glas går sönder då man slår den med en hammare.

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2012-03-22 14:51:35 följande:
    Om det är som du tror så måste det finnas fler exempel på kristna som tillfrisknar mirakulöst oftare än alla andra grupper.

Det skulle betyda att kristna har en lägre dödlighet i tex cancer än ateister, är det så?

Löper jag mindre risk att dö i cancer om jag är kristen än om jag är tex ateist? 
    (jag utgår från att du har sammanställt iaf någon data innan du kommer med påståenden som de i ts)
    Finns många vittnesmål där människor berättat om hur Jesus helat dom, vissa har till och med haft bildbevis, samt utlåtande från läkarna.
    Sid Roth avsnitten jag publicerat, är fulla av vittnesmål om hur Jesus helat och berört på utsidan och insidan.
    Du kanske kan kolla igenom dom? eller andra länkarna?
    Annars så publicerar jag gärna nya:
    http://www.childrensermons.com/contact/healed.htm
    http://crosswalklife.com/ls.lung-cancer.htm
    http://www.seekingtruth.co.uk/healing.htm

">

http://www.is-there-a-god.info/life/tenhealings.shtml
    http://isgodrealblog.blogspot.se/2011/04/healing-of-cancer-in-pelvis.html
    Om du är ateist, och därmed inte tror att Jesus finns och som det självklara inte heller tror att Jesus kan hela då han inte finns enligt dig, då kan du inte ta emot Jesus helande kraft genom tro, så som kristna kan.
    Men det kan säkert dyka upp situationer där någon kristen erbjuder sig för att be för dig, och bara för att se vad som händer så säger du okej och sen blir du helad mirakulöst och kommer till tro som följd av det.
    Självklart så kan också barn till icke kristna bli helade, ifall någon i deras närhet tror på Jesus, kanske en farmor eller annan släkting.
    Ibland händer det även helande mirakler som den här, då en muslimsk kvinna hört om Jesus i Koranen.
    http://www.born-again-christian.info/muslims.htm
    http://www.metacafe.com/watch/2642016/a_muslim_imam_was_healed_by_jesus_christ/
    http://theinspiration.ws/tag/jesus-healed-a-muslim/
    Eller personliga möten som med den här Imamen:

">

Varsågod!

• KristenTjej84
    zigne skrev 2012-03-22 15:59:52 följande:
    "Barn till icke-kristna" kan också bli helade? Men inte kan väl barnen straffas för att de vuxna inte tror? en sådan Gud vill då inte jag tro på. 
    Självklart inte! det är det Jesus gör! han helar alla! många har kommit till tro då de mött honom i drömmar och blivit helade, barn och vuxna! det är jag övertygad om!
    Ibland kommer folk till tro till följd av att Jesus helat.

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2012-03-22 15:51:20 följande:
    Svara på frågan är du snäll:

Löper kristna mindre risk att dö i cancer än alla andra grupper? 
    Det vet jag inte, för det finns så många kristna i hela världen, för att kunna veta det måste jag cykla jorden runt o fråga alla 2.1 miljarder kristna, hur de mött Jesus, och sedan dela dom i grupper av tusental och samla runt bevis från alla människor och plinga på din dörr någonstans i Sverige och med 30 truckar bilar tömma alla bevisen utanför din dörr.
    Men för mig räcker det med alla dessa ökande rapporter där man kan se bilder på folk Jesus helar och helat, samt de jag bevittnat själv och upplevt själv med Jesus närvaro och kraft i mitt eget liv då jag gått för förbön. 

• KristenTjej84
    Lampstället skrev 2012-03-22 16:38:17 följande:
    Se det Jesus predikar är bara flum enligt dig?
    Nix, han helar dom sjuka, befriar dom fångna och frälser ofrälsta så gott som dagligen på våran jord.
    Vissa kommer till tro då kristna ber för dom, andra tar emot själva helandet som redan frälsta då de får förbön.
    Jesus vill frälsa alla och uppenbarar sig för många människor, på olika sätt.
    Han når människor på olika sätt, antingen direkt eller indirekt.

• KristenTjej84
    Lampstället skrev 2012-03-22 16:53:38 följande:
    Varför är världen så djävulsk att leva i, har inte Jesus makt tillräckligt eller vill han bara hjälpa vissa?
    Därför att det finns en djävul också, samt giriga, stolta och makthungriga män som spottar på Jesus försoning och gärna följer djävulens vilja.
    Eftersom det inte låter lika lockande att följa Jesus och vara ödmjuk, förlåtande och kärleksfull mot sina medmänniskor, än att tjäna massor av pengar på vapen& knark industrin som ger dom fina hus och hem samt makt, makt som de får genom att terrorisera människor de anser är dom själva underlägsna, då de även är ofta stolta. Syndens konsekvens är själviskhet, arrogans, grymhet, avundsjuka, strid, hat och stolthet samt girighet.
    Finns två sidor, djävulens rike och Jesus rike.
    Och Jesus har inte kommit tillbaka för att återupprätta sitt rike helt än, men då antalet kristna växer så att det bara smäller bom varje dag, så närmar sig tiden för Jesus återkomst. Men han vill ge människor tid att vända om och välja honom. Så att ingen kan vid hans tron på domendagen säga: Men hade jag fått mer tid så skulle jag tagit emot dig!  Han älskar alla och vill att alla ska bli frälsta, för han dog för hela mänskligheten på Golgata Kors för att sedan återuppstå.

Men NÄR Jesus återvänder tillbaka och återupprättar sitt like, försvinner all ondska och djävulskap.
    Sen är det upp till var och en vems rike de vill spendera evigheten i.

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2012-03-24 06:46:51 följande:
    tror du verkligen att det enda sättet att ta reda på hur kristnas överlevnadsprocent ser ut i förhållande till andra grupper är att "cykla jorden runt och fråga dom"??? (varför du tror att det skulle vara en effektiv metod även om det var fysiskt möjligt är en gåta, du kan ju inte fråga de som dött) 

du skulle lätt kunna göra undersökningen på sjukhusen runt om i Sverige (om du inte har anledning att tro att Gud behandlar svenska kristna och ateister annorlunda än kristna och ateister i resten av världen?)

Eftersom det finns så många kristna i världen, så måste man besöka mer än ett ynka sjukhus i Sverige, för att få en större bild av det hela.
    Det där med cyklandet var bara en rolig tanke då jag tänkte att jag ville skoja till det hela litegrann:)
    Finns inga cyklar med paddlar på så att man kan paddla genom hav direkt om du förstår vad jag menar:)

Jag har inget emot att tillsammans med en grupp andra kristna att gå i sjukhus bland dom kristna och fråga hur de upplevt Jesus närvaro i deras liv under tiden på sjukhuset, eller be för de sjuka där.
    Men vill gärna ha med en grupp andra kristna, så att vi kan prata med dom och be för dom tillsammans.
    Hur och när och var detta sker, vet jag inte än. Men är väldigt öppen för det.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-03-29 14:22:26 följande:
    Vetenskapen kan. Religion kan inte.
    Säg det till alla andligt tomma ungdomar som super sig fulla varje helg, som fått höra att det inte finns någon Gud eller högre makt sedan barndomen.
    Med självmordstankar, ångest och depressioner som ökar varje år bland vårat samhälle där Gud hånas, bespottas och ignoreras.
    Bara Jesus kan fylla andliga tomrummet, utan honom så är det alltid något som fattas i ens liv, oavsett hur mycket man försöker dölja detta och fylla detta tomrum med skräp.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3