Trekk skrev 2012-03-08 01:01:27 följande:
Låt oss vara vänliga i vår ton mot KristenTjej84 (Detta gäller för övrigt mig med)
Jag tror att vi är lite väl hårda mot henne.
Det verkar som att hon använder sig av en helt annorlunda epistemologi än vi andra och att hon bedömer kunskap och information på ett helt annat sätt.
Så jag har en fråga till dig KristenTjej84. Hur bedömer du vad som är fakta, sanning och kunskap och hur värderar du bevis?
Vad för bevis skulle du kräva för att tro att Allah var den enda sanna guden? Vad för data och bevis måste presenteras för att du skulle acceptera den ståndpunkten?
Tack Trekk för att du visar lite omtanke och förståelse.¨
Många av mina åsikter(bland annat om min tro) är påverkade av antingen personliga händelser( som mina möten ansikte mot ansikte med Jesus, eller vid förböns stunder fått känna av hans kärlek på övernaturlig sätt) när det gäller min tro, samt där jag känner i mitt hjärta att Jesus vägleder mig. Det är det som är en av många fördelarna med att ha Jesus i hjärtat, han är vägvisare mot vad som är från honom och vad som inte är från honom, vad som är hans vilja och inte är hans vilja.
Läser jag en självbiografisk bok, eller artiklar där människor berättar vad de gått igenom, och känner i mitt hjärta att det här är verkligt, samt hör om andras möten med Jesus och hans änglar där de varnar om något, så viftar jag inte bort det, för Jesus är med hans närvaro verklig och allt det jag upplevt stämmer överens med vad som står i nya testamentet om Jesus.
Kan säga att jag också har medfödd stark empati för andra, som förstärkts änny mera då jag tog emot Jesus.
Därför skulle jag känna mig som ett empatilöst svin om jag sa till någon som blivit våldtagen(som den gravida 12 åriga flickan i Saudiarabien som skulle bli stenad direkt efter sin förlossning, då hon "lockat männen till att vilja ha sex med henne" fast hon berättat sanningen för polisen, om att vad de gjort, rökt hasch och kollat på porrfilm och sedan våldtagit henne): Ja men det du säger stämmer inte överens med om vad vetenskaplig forskning säger, därför så tror jag inte på dig!!! hur vågar du gå emot vetenskapen?? fy skäms!
Speciellt när jag med min vandring med Gud och genom att ha läst en del böcker om andlig krigföring, t ex av Derek Prince som var en starkt troende man som Jesus använde, så har jag lärt mig mer om andliga dimensionen av situationer.
Därför så går det inte att komma till mig, slå mig med en vetenskaps bok i huvudet och ropa att det jag tror på och har personligen upplevt och berikat mig och väglett mig, inte finns då det inte är "vetenskapligt bevisat"
för min relation med Jesus( samt andra starkt troende kristnas) är övernaturlig.
Jag är inte längre i den punkt i mitt liv där jag söker efter bevis för Jesus existens, då jag redan fått all bevis jag behöver. Alla som mött honom ansikte mot ansikte och tagit emot honom som frälsare och herre kan bevittna om samma sak.
http://spiritlessons.com/Documents/More_than_Dreams/More_than_Dreams.htm även före detta muslimer.
Jag behöver inte förstå allting om allting just idag i våran värld, och är medveten om att det inte går att förstå allting med våra begränsade hjärnor, då saker och ting är mer komplext och stort än vad många tror.
Därför lämnar jag det jag inte förstår, till för Gud att berätta för mig, om inte i detta liv, då i det eviga.
Tyvärr finns det ingenting som någonsin kommer få mig att förneka Jesus och bara tro på muslimernas Allah.
Jag har mött Jesus och kommer aldrig vända honom ryggen, finns ingen med så kärleksfulla ögon som han!