Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

Selfish Geene skrev 2012-01-03 21:09:25 följande:
    Så om jag vidhåller att jag inte vill följa Jesus hamnar jag i helvetet?
    Jag håller fast vid att det bara är Gud som vet människornas slutgiltiga öde.
    Därför kan jag inte och kommer inte kunna svara på vart du hamnar.
    Som jag sa, saker och ting som händer kan förvandla människor.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-01-03 21:16:41 följande:
    Vill påpeka att Howard Storm's "omvändelse" inte var "sista minuten". Han lever fortfarande, och rimligen var han aldrig till helvetet heller då, om det skulle finnas, eftersom man kommer dit när man dör vilket han inte gjorde. Kom inte och säg att mänskliga läkare kan gå emot Guds plan och återhämta själar från dödsriket nu.
    Det han gick igenom kallades nära döden upplevelse.
    Jag tror det var Jesus som skickade tillbaka honom till jorden för att han skulle kunna vittna om det han upplevt.
    Något han gjort och hans vittnesmål har styrkt och berört många människor.

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2012-01-03 21:17:20 följande:
    Om det inte finns någon risk att jag hamnar i helvetet, varför ska jag då oroa mig? 
    Klart det finns en risk.
    Men det finns en chans för dig att hamna i himmelen också.
    Jag vet inte om du kommer stå fast vid ditt förnekande av Jesus när saker och ting börjar hända
    i Sverige och när du upplever hans närvaro på verkligt sätt.
    Därför vet jag inte heller vad som kommer ske i slutändan. Bara Gud vet. Det håller jag fast vid.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-01-03 21:24:38 följande:
    Eller så var det en ond ande från någon annan religion som ville vilseleda människor så de ska tro på den kristna Guden och inte på den verkliga Guden som verkligen kan ge evigt liv.
    Låter verkligen som en logisk sak att göra.:P
    Men du har rätt i det att det finns onda andar som vilseleder folk. Men de vilseleder folk ifrån Jesus.

• KristenTjej84

Efter the Perfect Stranger som jag rekommenderade här nyligen, gjordes en till film
    som heter Another Perfect Stranger. Den är också väldigt bra! rekommenderar den till er alla, så ni får ett djupare perspektiv på vad kristen tro handlar om.

">

">

Tycker båda är jättedjupa, vackra, roliga och filosofiska.
    Det är filmer för alla som verkligen söker efter Jesus och besvarar många tankeställningar.
    Så nu vet ni det:)

• KristenTjej84

Någonting att fundera över, samt svar på allt "emot Gud" satir jag fått se här på min tråd.

• KristenTjej84

Här är bra bibelundervisning, som jag inte delat med mig av förut.
    Pastor Linda Bergling från arken behandlar ämnet förkastelse, på engelska rejection.
     www.tv7.fi/vod/player/

• KristenTjej84

Derek Prince, en väldigt starkt troende man med bra bibel undervisning.

">

Vet inte om jag delat med mig av den här förut.
    Handlar om varför Gud inte tar itu med all död och elände än och hur djävulen gör sitt allt för att förstöra för mänskligheten.

• KristenTjej84
    KristenTjej84 skrev 2012-02-19 12:01:23 följande:
    Derek Prince, en väldigt starkt troende man med bra bibel undervisning.

">

" target="_blank">

Vet inte om jag delat med mig av den här förut.
    Handlar om varför Gud inte tar itu med all död och elände än och hur djävulen gör sitt allt för att förstöra för mänskligheten.
    Innehåller också information om Guds kärlek och hur han gjort för att hjälpa oss människor, genom Jesus.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3