Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

Selfish Geene skrev 2011-09-20 07:38:51 följande:
    upplys mig gärna om vilken nytta de gör!
    Det har jag gjort sedan 24 februari 2010..

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2011-09-20 19:00:55 följande:
    Nej, Gud är ett fantasifoster och att be till fantasifoster ger sällan(läs aldrig) resultat.
    Om det får dig att må bättre, försök intala dig själv detta, men jag vet sanningen och det du säger är inte och kommer aldrig vara sanning. Då Jesus är vägen, sanningen och livet, har mött honom ansikte mot ansikte och känt hans kärlek genomströmma mig tillsammans med många andra..
    att säga att människor som ber inte gör någon nytta är lika fel som att säga att alla läkare som planerar operationer och ingrepp inte gör någon nytta..att det inte räddar någons liv och att det bara är inbillning att de kan rädda liv. Jesus räddar själar! han är själarnas läkare..och frälsare.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2011-09-20 20:21:45 följande:
    Vad har du för bevis för Gud? Känslor räknas inte då dessa är bedrägliga. "Mirakel" räknas om de kan bevisas. Hörsägen är inte bevis. Att du säger "Det är så" räknas inte som bevis. 
    Jag antar att det är dags för mig att citera en av mina favorit skådespelare, som är kristen, Stephen Baldwin i en väldigt bra film six the mark unleashed:
    Man kan inte argumentera någon till att tro på Gud, det är en subjektiv upplevelse man måste uppleva själv..

">

Kolla gärna på diskussionen mellan kristna och icke kristna i ett fängelse mellan 00:44(efter ca 44 minuter) och 00:55 om du/ni inte orkar kolla på hela filmen.

Sen är det upp till var och en ifall man vill öppna dörren till hjärtat till Jesus, eller inte.
    För när man gör det så blir hans närvaro starkare och starkare i ens liv för varje år man följer honom.
    Bara man håller sig nära honom och vänder sig bort från det som är emot Guds vilja i ens liv.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2011-09-20 20:46:34 följande:
    Du förstår inte vad jag är ute efter. Upplevelsen av Gud kan jag köpa, jag tror dock inte att det verkligen är Gud som åstadkommer det.

Det jag har problem med är att du tror på en religion baserad på en bok som är bevisat felaktig. Stör inte det dig? 
    Nej det stör mig inte alls.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2011-09-20 20:47:26 följande:
    Att citera en skådespelare smäller inte så högt heller.
    Jag tyckte bara det han sa var väldigt smart.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2011-09-20 20:51:06 följande:
    Hur kan det inte? Vad är din tro baserad på när berättelserna bakom är felaktiga?
    Jag vet att dom inte är felaktiga, trots desperata försök av icke troende att försöka få troende att tro detta..
    för den Jesus bibeln skriver om har jag själv mött och han är exakt sådan, lika full av nåd och kärlek, som han var på bibelns tid då han vandrade på jorden.

• KristenTjej84
    Toboas skrev 2011-09-21 00:05:02 följande:
    Förstår du att det citatet innebär att han säger att det saknas argument?
    Det citatet betyder att man inte kan argumentera någon som inte vill tro till att tro egentligen.
    För Gud är övernaturlig, och allsmäktig. Man kan aldrig till 100% förstå allt som har med han att göra så länge man är kvar på jorden och har en begränsad kapacitet i hjärnan.
    Men jag fastnar inte i detta jag inte kan förstå, utan det jag kan förstå och har upplevt, han finns och han älskar oss och vill att vi ska bli fria från våra synder och spendera evigheten med honom, efter att vi tjänat honom och haft honom vid våran sida på jorden.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2011-09-21 17:14:27 följande:
    Att man måste vilja tro för att kunna tro säger ju allt om hur det ligger till. En allsmäktig Gud borde väl kunna övertyga även någon som absolut inte har något intresse av att tro, eller hur?
           Tro mig, han gör allt för att människor ska bli frälsta, han älskar människorna mer än vi som människor kan älska våra egna barn. Men alla människor vill inte följa Jesus och leva efter hans bud, av olika anledningar
    Och han tvingar sig inte på någon, även om det krossar hans hjärta då människor totalt ignorerar honom och de gåvor han har gett dom, bland dom dyrbaraste de vackra friska barnen många människor blivit välsignade med.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2011-09-21 19:55:15 följande:
    Om en allsmäktig Gud gör allt han kan för att man ska bli frälst och börja tro på honom, då vet han precis hur han ska gå till väga. Har det funkat? Nej.

Spelar ingen roll om han vill tvinga sig på en eller inte. Allsmäktig och allvetande vet han precis vad som skulle övertyga mig utan att tvinga sig på mig och ändå har det inte hänt. Samma sak med 5 miljarder andra människor som inte är sorterade i det "kristna" facket. Även om vi räknar med Judar och Muslimer, som trots allt är baserade på samma Gud så är det fortfarande 3miljarder+ som inte har någon tro på den Guden. Även siffrorna för de som är placerade i de troende facken är tveksamma. Hur många av dessa 4 miljarder tror du verkligen har en sk "personlig" relation med Gud och framför allt, hur många tror du verkligen har "upplevt" Gud i sitt liv och inte bara är "troende" för traditionen och uppfostrans skull? 
    Människor blir frälsta varje dag i alltfler stora mängder, inte minst bland muslimer, då fler och fler av dom får syner och visioner och möten om Jesus och hör predikningar från andra kristna genom bland annat radio.

http://spiritlessons.com/Documents/More_than_Dreams/More_than_Dreams.htm här är några av deras personliga vittnesmål.
    Så den statistiken du lade upp håller på att förändras för varje dag.
    Men som sagt, jag tänker inte argumentera detta mer med dig eller någon annan, då argumentationerna tillsvidare inte leder till någon vart. Men jag har med mig er i mina böner och jag vet att alla som verkligen söker efter Jesus och hans övernaturliga kärlek, kommer att finna detta och förstå att han är verklig och mäktig även om inte allt kan "förklaras" vetenskapligt som sker i hans namn.

• KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-09-22 09:17:10 följande:
    Fast detta var inte ett svar på min fråga. Om du inte kan svara är det helt ok om du säger det. Skall jag upprepa frågan?
    Jag väljer att inte svara på den frågan för tillfället, jag lägger ner att argumentera och debattera tills jag får övernaturlig vägledning. För jag har inte alla svar på alla komplexa frågor i mig själv.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3