Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Jesus Mirakel Tråd 3

Användarnamn skrev 2011-06-07 15:20:03 följande:

So on, so on .....
    Du vill bara säga emot, inget resonomang jag använder mig av.......

Toboas diskuterar inte med dig, det han beskriver är fakta, det är inte en fråga om åsikter.

Försök ta till dig av kunskapen istället, det skadar inte att lära sig något nytt!
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-07 17:09:50 följande:
    Så säger en hängiven debbatör :)
    Har du funderat på varför du upplever kunskap så skrämmande? det är nästan som att du inte vill förstå hur världen du lever i fungerar.

Vad är det värsta som kan hända? 
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-07 17:21:32 följande:
    Jag har kunskap nog för att se att vi har sabbat naturen redan nu till ett kollektivt självmord, långt innan den förmodade solens döende.
    Vill du inte veta mer om världen du lever i?

Om du visste lite mer om hur naturen fungerar så skulle du ju kunna göra ett handtag för att stoppa miljöförstöringen tex 

• Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-07 17:38:38 följande:
    Alla vet att vi förstör naturen kopiöst, men inte många varken vill se det eller göra något åt det

.
    hm, ok.
    Anta att du faktiskt skulle kunna göra något om du bara lärde dig lite mer om hur världen fungerar, skulle du se till att skaffa dig den kunskapen då? 
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-07 17:49:58 följande:

Jag sorterar sopor, jag tar bussen .......
    Vad kan du ge för revolutionerande råd som räddar oss fråm kollektivt självmord som kan genomföras?

Är du beredd att lära dig nya saker om hur världen fungerar?
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-07 19:01:42 följande:
    Ja vet det som jag är i behov av att veta och lyder landets lagar.
    Man lär sig något nytt varje dag. och tyvärr är det mest numera hur vi får alltfler farsoter i naturean för varje dag.
    Det var inte det jag frågade.

Jag frågar om du är beredd att ta till dig ny kunskap om hur världen fungerar om det skulle innebära att du kan förändra hur jorden kommer att se ut i framtiden? 

• Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-07 19:12:22 följande:
    Vad kunskap har du att förtälja som har betydelse för framtiden i naturen?
    Jag vet inte vilken kunskap jag besitter som du saknar och som du kan ha användning för i syfte att rädda mänskligheten från självutrotning.

Men det vet å andra sidan inte du heller! 

Frågan är om du är beredd att skaffa dig kunskap om hur världen fungerar, eller om du hellre offrar jorden och lever i okunskap för att hålla din religiösa övertygelse intakt?

Jag undrar vad din gud tycker om den saken? 
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-07 19:31:42 följande:
    Man måste alltid vara beredd att ta till sig kunskap som kan göra det bättre för medmänniskan
    Skönt att höra att du känner så.

Så, då kanske vi kan börja reda ut hur universum expanderar!? 
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-07 19:59:07 följande:
    Bryr mig inte, är mer mån om Jorden och dess inbyggares väl.
    Jorden är en (om än nanoskopisk ) del av universum och du kan inte veta på förhand vilka kunskaper som kommer att komma till användning, men ok vi kan prata om något annat.

Har du några förslag? 
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-07 20:29:56 följande:
    Nej, jag är trygg i den kunskap jag har om Jorden och mänsklighetens framtid och njuter av vara minut av mitt liv.
    Då kan vi kanske enas om att du personligen är en betydligt större del av problemet än av lösningen?

Särskilt med tanke på att dina kunskaper om jorden verkar vara begränsade till hur man sorterar sopor och åker buss.
    Om du är äldre än 8 år är den kompetensen inte tillräcklig för att imponera på särskilt många, än mindre tillräcklig för att göra någon skillnad för mänsklighetens fortlevnad.

(mao; Det kanske är dags att sluta gnälla om hur "vi begår kollektivt självmord" och börjar läsa mer än en bok, om du inte gillar att framstå som en hycklare) 
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3