Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-07-29 23:56:30 följande:
    Ingen människa är felfri, alla gör vi misstag ibland. även han.
    Det är alltid ett misstag att säga att det och det datumet återvänder Jesus, då det står i bibeln att det är något vi människor aldrig exakt får veta t ex.
    ja, vill man blåsa någon är det smartare att vara lite luddigare i sin formulering
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-07-30 00:00:11 följande:
    Påstår du att Gud vill blåsa människor eller att Hal Lindsey har försökt göra det?
    Eftersom jag inte tror på någon gud tror jag naturligtvis inte heller att dom försöker blåsa folk.

Vad gäller de som tror sig höra Guds röst har jag sagt det förr, men jag säger det gärna igen:

Dom är antingen bedragare eller psykiskt sjuka! 
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-07-30 00:37:52 följande:
    Jag anser t ex att om en människa tar en nakenpromenad i stan bara med en rosa halmhatt i huvudet och småsjunger är mer galen än en människa som sitter och ber till Jesus i sin säng och hör honom säga att han är älskad.
    jag skulle tusen gånger hellre dela min tillvaro med nakenfisen i rosa hatt än med en religös fanatiker.

galenskap eller inte, nakenfisarna brukar inte gå ut och döda folk 
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-08-01 12:25:50 följande:
    Här kommer jag med veckans Sid Roth till dom som är intresserade:)
    ett till vittnesmål av en man som mötte Jesus personligen och fick hjälp med hur hantera stress:
     www.sidroth.org/site/News2?abbr=tv_&page=News...
    samt ett till vittnesmål om hur Jesus fortsattt att hela människor:
     samuelsvensson.wordpress.com/2009/01/18/jesus.../
    ha en fortsatt trevlig dag allihopa:)
    här är några av människorna Jesus valde att inte hela (och en lektion om hur DNA fungerar på köpet, varsågod!)

">

Ha en fortsatt trevlig dag du också 
  • Selfish Geene
    Jamo skrev 2011-08-01 22:08:19 följande:
    Ovanligt att 2 religiösa från samma religion träter.
    jag nästan dog av chocken ;)
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-08-01 22:30:44 följande:
    Kristna så som jag ser det, är människor som tror Jesus är Guds son,  samt dog för våra synders skull på ett kors för att sedan uppstå från döden. Det är inte JAG som har bestämt att de som tror på bibelns Jesus är kristna, utan det är det kristendomen går ut på.
    Jehovas Vittnen är en sekt, om de vore kristna så skulle de kalla sig själva för kristna inte för Jehovas vittnen.
    Om du inte visste detta så är jag glad att jag kunde upplysa dig, eftersom du tydligen inte varit uppmärksam på länken jag skickade.
    Jehovas kallar Jesus för en ängel, fast han själv kallade sig för människosonen.
    Om jag lägger till något helt annorlunda än det som står i bibeln, och påstår att det är den som är den sanna bibliska tron så tycker inte jag att jag kan kalla mig för kristen.
    är man inte kristen om man inte tror ordagrant på allt som står i bibeln?
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-08-01 22:47:35 följande:
    Jag kallar dom bara för sekt då de inte vill att de som lämnat Jehovas vittnen har kontakt med de som är kvar i JV.
    Dvs om Ingrid är Jehovas vittne och är gift med ett jehovas vittne och får barn med jehovas vittne, men sedan lämnar jehovas vittnen så får hon inte längre träffa sina barn. Något jag tycker är sekt likt.
    Dessutom så verkar de också tro på en form av ersättningsteologi, att de är 144.000 Israeliterna som står i nya testamentet ska bli frälsta. Något som inte heler är rätt.
    Klart Babtister också är kristna, eftersom de tror på den Jesus bibeln talar om och inte hittar på en egen historia av det hela.
    Du verkar inte förstå att Jehovas vittnen är inte samma som bibelns kristna. Visst de tror på vissa saker som vi också gör, men det är en del stora skillnader mellan oss.
    Alla som tror på bibelns Jesus, som Guds son och enda vägen till frälsning och treenigheten, dvs fadern sonen och den helige anden samt det som står i nya testamenter, är Kristna. Dock kan de använda olika ord för just sitt samfund. Här är en till länk ifall du ignorerade den förra om JV.
    sv.wikipedia.org/wiki/Jehovas_vittnen
    Jag tror för övrigt att baptisterna också kan kalla sig för kristna utan större problem i medierna.
     www.baptist.se/omoss/vadvitror.4.1300a18510be...
    kan en sektmedlem inte samtidigt vara kristen?
    Vari ligger motsättningen?
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-08-01 22:50:03 följande:
    Så som jag ser det, så är man kristen ifall man väljer att följa Jesus och ta emot honom i sitt hjärta, punkt slut.
    Då man tror att han är vägen, sanningen och livet. Då tror man också på treenighetsläran, dvs fadern, sonen och den helige anden.
    i ett tidigare inlägg skriver du att man även måste tro att han dog på ett kors, hur ska du ha det?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3