Inlägg från: Användarnamn |Visa alla inlägg
  • Användarnamn

Jesus Mirakel Tråd 3

Jamo skrev 2011-08-02 22:25:49 följande:
    Då kanske du endast ska uttala dig om din tro och inget annat? Eller kan det vara så att religion kan folk i allmänhet uttala sig om? Ska tex. en moderat inte kunna uttala sig om socialdemokratisk politik för att h*n inte tror/tycker på samma sak?
    Ja talar enbart i Bibelns ord.
  • Användarnamn
    Agnostino skrev 2011-08-02 22:30:43 följande:
    Om du skriver något i ett allmänt forum som vi anser vara fel, och du presenterar det också som "fakta" eller "sanning"; då anser jag det vara en skyldighet att påvisa felen i detta. Man behöver inte vara rädd för någon/någonting för att tala emot det. Jag är inte det minsta rädd för harar som gömmer ägg men jag säger ändå att påskharen inte finns.
    Ja så länge ni ger er på mig personligen så är det ok, men man behöver inte håna skaperen.

Visst tror jag att ni är rädda för Gud, det visar ni genom att håna.
  • Användarnamn
    pannanikakan skrev 2011-08-02 22:50:35 följande:
    Är håna detsamma som att ifrågasätta?
    Nej.
    Exempel på hån "Så Gud, om du finns: Schas tillbaka till ritbordet med dig!"

Exempel på ifrågasättande "Varför har inte Gud rättat till allt redan"?
  • Användarnamn
    Toboas skrev 2011-08-03 09:29:16 följande:
    Kan du svara på min fråga istället innnan du ställer motfrågor: Varför är du rädd för Zeus? Varför är du rädd för Påskharen? Varför är du rädd för Tomten?

Du har inte heller någon kommentar till när jag sköt "dina" argument i sank i inlägg  #1760?
    Är du vid dina sunda vättskor?
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-08-03 14:33:32 följande:
    är det rimligt att vara rädd för Gud men orimligt att vara rädd för Zeus?

Det var ju du som började fråga om vi är rädda för Gud

Varför ska man vara rädd?

Man kan inte mer än dö.
    Däremot kan man få evigt liv om den Guden man valt har den makten
    Svara seriöst eller är det uteblivet svar som blir följden.

• Användarnamn
    AmmiK82 skrev 2011-08-03 16:11:56 följande:
    Som sagt, vill ge oss till ALLA? Läser du inte nyheter?
    När vi ser hur allt allt ljusnar. Glad

Uppenbarelseboken 21:3-5
    "3 Och jag hörde en hög röst från tronen säga: ”Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. 4 Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta.” 5 Och han som satt på tronen sade: ”Se! Jag gör allting nytt.” Och så säger han: ”Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.”

Den friköpta mänskligheten skall få uppleva att tårar, sorg, skrik, smärta och död inte finns mer. Den profetiska bilden i Upp 21:1–5 utgör en försäkran om detta.
    Genom Adam spred sig synd och därmed lidande och död till alla människor (Rom 5:12); detta hör till ”det som en gång var” och som skall tas bort.

Döden är syndens lön, och ”som den siste fienden skall döden göras till intet” genom Kristi kungarikes styre. (Rom 6:23; 1Kor 15:25, 26, 56)
    För lydiga människor innebär detta att de återställs till det fullkomliga tillstånd som människan hade i början av mänsklighetens historia i Eden.
    De kommer alltså att kunna glädja sig åt fullkomlighet inte bara när det gäller tro och kärlek, utan också när det gäller syndfrihet, genom att de helt och fullt lever upp till Guds rättfärdiga normer för människor.
    Profetian i Upp 21:1–5 gäller också Kristi tusenåriga styre, eftersom det ”nya Jerusalem”, som kommer ner från himlen och som förbinds med att människornas lidanden upphör, sägs vara Kristi ”brud” eller förhärligade församling, dvs. de som utgör det kungliga prästerskapet under Kristi tusenåriga styre.
     (Upp 21:9, 10; Ef 5:25–32; 1Pe 2:9; Upp 20:4–6)
    Den fullkomlighet som människorna uppnår kommer att vara relativ, begränsad till den mänskliga sfären. Men den kommer ändå att medföra att de kan glädja sig åt livet på jorden fullt ut. ”Inför ... [JVHs] ansikte mättas man av glädje”, och ”Guds tält är bland människorna”, dvs. bland lydiga människor som Jehovas ansikte är vänt mot, vilket innebär att de har hans godkännande.
    (Ps 16:11; Upp 21:3; jfr Ps 15:1–3; 27:4, 5; 61:4; Jes 66:23.)
  • Användarnamn
    pannanikakan skrev 2011-08-03 16:18:06 följande:
    Nej, tydligen så läser han vakttornet och vakna. Punkt.

Ja, det lät elakt men man blir så trött när vissa religösa människor ska predika om guds härlighet när samma gud tillåter katastrofer som svält ect.
    Gud fixade en massa stora mirakel förr ( i GT) men det verkar inte ha hänt nått de senaste 2000 åren.
    Vad har barn som svälter gjort för att förtjäna det, när nu Gud är så mäktig och god?  Eller kommer det nu ännu en mening om att det är vi som inte tror på Guds fel?

Vi lever under mänkligt styre nu, med de tragiska följder.

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.

Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.

Predikaren 8:9

”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

• Användarnamn
    AmmiK82 skrev 2011-08-03 16:38:22 följande:
    Men himlen tillhör till dem som tror på guds ord. Synd om dem som aldrig kommer att höra detta, och kommer därför aldrig kunna bli frälsta.

Bönerna får man inte heller svar på.
    Jorden tillhör dem som vill leva där.

Psalm 37:9-1
    "9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på JHVH skall ta jorden i besittning. 10 Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11 Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
    29 De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den."
  • Användarnamn
    pannanikakan skrev 2011-08-03 16:41:31 följande:
    Så då hade jag rätt, bara Vaken och Vakttornet... Tänka själv?
    Vad tänker du själv, vad ser du för framtid, eller ser du inte vad som händer i världen och att vi dör vid 70 - 60 år - är det allt vill du se?.
  • Användarnamn
    Jamo skrev 2011-08-03 16:47:18 följande:
    Är "gud" en psykopat?

"Visst kan jag hjälpa människan från massa lidande och orättvisor.....men nja...känner inte för det"

Har inte "gud" nån empati?

Kom nu inte med "vi får skylla oss själva", merparten av mänskligheten hjälper de i knipa även om dom satt sig i den alldeles själva, det är det som är empati. "Gud" verkar sakna denna förmåga.

Hur ska barn som dör i tidig ålder kunna sätta sig in i "guds ord" innan dom dör? Betyder det att "gud" sysslar med arvssynd?
    Jo, vi får skylla oss själva.
    Vem är det som ser till att barn dör tidigt, om inte våra egna handlingar.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3