Inlägg från: Användarnamn |Visa alla inlägg
  • Användarnamn

Jesus Mirakel Tråd 3

Selfish Geene skrev 2011-08-02 16:08:41 följande:
    ja, jag valde det vuxna, ansvarsfulla alternativet 
    Vuxna ansvaret, och med det menar du?
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-08-02 16:17:49 följande:
    Attjag inte räknar med att någon gudomlig fadersfigur rycker in för att städa upp röran vi orsakat, det faller på jordens intelligentaste apa att ta hand om den saken.

Jag kan inte hindra dig från att sitta och vänta på Gud medan vi andra gör jobbet.

Och framförallt: Om du är äldre än 5 år ska du inte förvänta dig någon respekt från mig för att du väljer att chansa på att det räcker med att du tror på rätt låtsaskompis.

Du är en del av problemet, men du är för lat eller korkad för att vara en del av lösningen, vad tror du din Gud tycker om det? 

Jag sitter inte och väntar, gör vad jag kan för naturen.

Jag är inte beroende av din respekt och jag chansar inte.

Vi är alla en del av problemet, vi sabbar får naturen samfällt.

Varför är du så ohövlig?
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-08-02 16:35:50 följande:
    jag ber om ursäkt för den hårda tonen, du kan ju inte hjälpa att du blivit hjärntvättad av Jehovas.

Men om du är en normalbegåvad tänkande människa: använd då hjärnan och intelligensen du fått till att kritiskt granska smörjan JV matat dig med.
    Det finns en verklighet därute och den är många gånger mer fantastisk än sagorna en grupp giriga och livrädda människor kan fantisera ihop.

Gud behövs inte för att förklara verkligheten

(eller så bortser du från verkligheten och väljer att istället tro på en historia som tilltalar dig mer, det är din förlust)

Vad är verkligeten?
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-08-02 16:45:35 följande:
    i vilket avseende?
    Finns det mer en en verklighet?
  • Användarnamn
    Papi Jo skrev 2011-08-02 16:51:52 följande:
    Verkligheten finns det INGEN som kan förklara utifrån empiriska och experimentella data. Du är isf den första.  Vi har skärvor av "hur det fungerar" och rör oss lager för lager ner i förståelse, vetandes att det måste finnas ytterligare ett lager under. Never ending quest helt enkelt.

En troende väljer att se och tro på det osedda under alla lager,och de lager som upptäcks blir en bekräftelse av att Gud finns.  Du väljer att inte tro att det finns något under alla lager. Det är väl inget att skryta över?
    Ta en hammare och däng på foten, då inser du verkliheten

En troende ser det som Gud skapat och är tacksam för livet och tar till vara vaje minut av levet, efter detta livet är det upp till Gud att ge oss liv.
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-08-02 17:23:45 följande:
    verkligheten är för omfattande för att kunna sammanfattas i en mening.

Jag kan hjälpa dig på traven:

"Är Gud verklig?"

Tja låt oss betrakta bevisen för att det skulle förhålla sig så:

(nu är det din tur att hjälpa mig)

Jag går inte in i oseriösa debatter, antingen kan man se det fina en Gud som skapat allt i natueren t ex, eller så kan man inte.

Man kan leda en häst till vatten men inte tvinga den att dricka,  så nej det blir ingen repris med dig.

Om jag bevisar något så hånar du tillbaka, så resonera  för dig själv så du får de svar du vill ha.

• Användarnamn
    pannanikakan skrev 2011-08-02 21:18:31 följande:
    Visar bara hur lite ni älskar livet och inte inser hur skört livet är.

Varför är ni så rädda för Gud och det underbara Han vill ge oss alla!?
  • Användarnamn
    Toboas skrev 2011-08-02 21:46:57 följande:
    Nej, det visar att vi älskar livet och inser hur skört det är - eftersom vi bara får ett!

Jag är inte rädd för gud, jag bara saknar tro att det skulle finnas en.

Varför är du rädd för Zeus?
    Varför försökar du gör allt för att förklena Skaparen om du inte är rädd, och om du inte tror på honom, varför då yttra sig.
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-08-02 21:50:53 följande:
    jag älskar livet minst lika mycket som du, eftersom jag utgår ifrån att jag bara har ett kanske jag uppskattar det mer än du!?

Gud är jag inte det minsta rädd för.
    Inte heller har hans påstådda allsmäktighet imponerat nämnvärt på mig, det finns alldeles för många buggar i hans "skapelse" för att jag skulle kunna tänka mig att tillbe den som står bakom den.

Så Gud, om du finns: Schas tillbaka till ritbordet med dig! Flört 
    Där skerv du ett ord för mycket i din vämjelighet,
  • Användarnamn
    pannanikakan skrev 2011-08-02 21:59:02 följande:
    Är det inte precis det vi gör?
    För att vi bara får ett och måste vara rädda om det, ist för att tro att vi ska leva för evigt.
    För vi väljer att se livet för vad det är och känna tillit till sig själv, ist för att klamra  sig fast vid en Gud som ingen lyckats bevisa att han/hon existerar?

Varför skulle jag vara rädd för Gud?
    Ska han/hon låta svavel och eld regna över mig om jag inte tror på honom/henne?
    Är det därför jag ska vara rädd?

Du kommer att förstå,
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3