Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas

Jesus Mirakel Tråd 3

Användarnamn skrev 2011-11-03 23:56:51 följande:
    Vad underbart att evolutionens höjdpunkt, människan ser till att förstöra allt genom sitt våldstagande av naturen
    Här kommer det intressanta. Enligt evolutionsteorin är människan ett djur bland andra och inte mer eller mindre någon "höjdpunkt", bara mer intelligent och självmedvetet. Många av de problem vi ser i världen hänger ihop med att vi har svårt att hantera komplexa samband som vi inte kan se direkt.

Enligt din tro så ÄR människan faktiskt skapelsens krona och ändå missköter vi oss så. Jag tycker ditt perspektiv är svårare att förklara än mitt.
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-11-04 00:48:38 följande:
    Kallar du det vi åstadkommer för intelligens våld, uppfinningar som förstör, dödar urskiljningslöst e t c, då är en hund mer intelligent som bara lever och är nöjd med det.

Vi lever längre, säg det till barnen som svälter till döds, få aids, dödas i krig, i översvämningar och andra naturkatastrofer.
    Jag tror inte du förstår ordet intelligens...
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-11-11 22:40:28 följande:
    Jashars bok.
    Av ANDRA.
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-11-15 15:22:23 följande:
    Ja.
    Varför blir då gud förvånad när det händer?
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-11-15 19:50:05 följande:
    Antagligen ville de inte se, bara finna ditt ego.
    Och vem är det som ska kasta den första stenen?
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-12-11 22:27:57 följande:

Jul = Mystryckskapitalism.

Mys-tryck?
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-12-13 12:48:26 följande:
    Tryck som negativ påtryckning.

Mystryckskapitalism, mys som i gos, med påtvingad  negativ påtryckning  myshögtid för kapitalister.
    Men kapitalism är ett system, inte en beskrivning av personer.
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-12-13 14:20:36 följande:
    Ha ha ha, nu var du rolig ;I
    Nej, men jag kan förstå att du tror det.
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-12-14 18:42:18 följande:
    Vad är kapitalism, jo en samling kapitalister, vad är kapitalister, jo de som ser varje chans att lura till sog slantar.
    Nej, du kan ha en grupp kapitalister som skapar en non-profit organisation för välgörenhet.

Har du någon aning om hur mycket av det välstånd vi har som bygger på kapitalismen?
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-12-17 14:33:52 följande:
    Försvara du kapitalismen om du så önskar.
    Vad tror du är alternativet? Vad tror du förresten att kapitalism innebär i grunden?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3