Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2011-09-20 20:39:14 följande:
    "Man kan inte argumentera någon till att tro på Gud, det är en subjektiv upplevelse man måste uppleva själv.."
    Förstår du att det citatet innebär att han säger att det saknas argument?
  • Toboas
    Digestive skrev 2011-09-23 23:13:18 följande:
    Kan du hänvisa till undersökningen? I vilka religiösa samhällen anses folkmord ok (du behöver inte svara på frågan om det framkommer i undersökningen)?
    GT och följdaktligen hos en del ortordoxa judar.
  • Toboas
    Svantesson skrev 2011-09-26 13:17:34 följande:
    Människans undergång!?

Hur länge tror ni det tar innan naturen gör uppror totalt, t ex orkaner, störtregn och torka, för det kommer, men när, menar så att vi dör ut vi bräckliga människor, djuren klarar sig alltid.
    Bräckliga? Det mest spridda och dominerande däggdjuret någonsin kallar du för bräckligt? Vilka kriterier sätter du upp för det?
  • Toboas
    Svantesson skrev 2011-09-27 17:20:56 följande:
    Sätt du dig på en piedestal, men vi behöver bra mngha år från det vi föds tills vi klarar oss själv..

Vi ståtliga människor gör så att alla lider.
    Har inte satt någon på någon piedestal, bara konstaterat fakta. Ja, som individer är vi bräckliga men som art är vi extremt framgångsrika.
  • Toboas
    Svantesson skrev 2011-09-28 12:57:47 följande:
    Jag tillhör inget.
    Anser du att det finns en fara med att Borrelia är en smittsam sjukdom?
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-10-03 17:16:04 följande:
    Vill du ha borrelia frivilligt?
    Nej, det vill jag inte. Tror du att borrelia smittar?
  • Toboas
    ojsanoj skrev 2011-10-07 14:09:51 följande:

Vad är det jag skyller på gud? Jag ställer en enkel fråga, varför gav han/hon oss nyfikenhet?
    Ja du...vart fick jag äpplet ifrån...suck 
    Det där med "äpple" är något som halvfundisar brukar dra upp eftersom man bara nämner "frukt" i bibeln och på så sätt flyttar man fokus från huvudfrågan.
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-10-27 16:06:07 följande:
    Jag har forskat i bibelns profanhistoria och den är oantastlig. där den uttalar sig någon enstaka gång om vetenskap har den rätt.
    Profetiorna stämmer.
    Jag har studerat Bibeln över 30 år varje dag.
    I början var mitt mål att avslöja den eftersom jag såg hur religionen var.
    Så att Bibeln är Guds ord till oss är jag övertygad om.
    Sorgligt. Tänk vad mycket du skulle kunna ha lärt dig på den tiden om du använt den till något vettigare...
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-10-27 23:41:02 följande:

Profetior om Jesus

Om man studerar de hebreiska skrifterna noggrant kan man urskilja en hel mängd profetior som uppfylldes på Jesus Kristus.

Dessa profetior förutsade vilken släkt Mes­sias skulle komma från, när han skulle fram­träda, vad han skulle göra, hur människor skulle behandla honom och vilken uppgift Jehova hade gett honom.
    Tillsammans ger de oss en helhetsbild som hjälper oss att förstå att Jesus var Messias.

Men det bygger ju på antagandet att evangelierna är korrekta inte består av en samling historier som skapades med GT som grund. Om jag skriver såhär:
    1) I nästa mening svarar jag på vilken färg himlen har.
    2) Himlen är blå.
    ... så är ju inte det så mycket en profetia eftersom jag kände till mening 1 innan jag skrev mening 2.
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-10-29 22:56:58 följande:
    Vi kan också läsa chockerande saker. Ca 1/5 del av vår tids största epidemi heter Borrelia! Sjukdomen smittar genom, bl.a.: fästingar, myggor, flugor, kvalster, källvatten, stoft från Afrika, sexuella kontakter, mor-foster och genom amning.

Du är alltså TOTALT oförmögen att ta till dig den information du fått vid flera tillfällen om hur fel du har i det där inlägget?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3