Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

Rundown skrev 2011-05-29 14:59:00 följande:
    Ja tänk, varje sekund som du inte tillbringar med att producera barn så är det kanske just det barnet som du valde att inte göra som hade kunnat bota cancer / hitta gud eller något annat.

Vad gör du vid datorn, gå hem och var gravid!

Blir det inte ganska dum retorik om vi skall hålla på så?
    Jag har aldrig påstått att det är det enda man ska göra på dagarna.
    Det är ju inte meningen att vi bara ska hålla på med det, men eftersom du inte förstår vad jag menar
    så tänker jag inte längre ens försöka.

• KristenTjej84

">

Jag vet inte vad ni tycker men jag blev starkt berörd av den här låten, den publicerar jag som avslut på vår debatt om abort, och vilka planer Gud hade kunnat ha med dem barnen som aldrig fick chansen att finnas på jorden.

• KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-05-30 15:10:28 följande:
    Ja mitt försök att vara lite ironisk för att visa på din ganska dåliga poäng gick dig tydligen förbi. Jag kanske var otydlig, det händer ibland.

Det jag ville säga var att det är ju samma typ av argument du själv använder, du applicerar "tänk på alla Jesus som kunde fötts" angående aborter, borde du då inte även applicera det på de gånger du sagt "Nej älskling, inte ikväll" med? Vem ger dig rätten att vägra skapa barn genom att vägra sex när du anser att gravida kvinnor inte har rätten att bestämma om de vill ha barn?
    Vill man inte ha barn, kan man använda skydd..eller sterilisera sig ifall man skaffat alla barnen man vill ha och är över 25, detta kan till och med männen göra så deras fruar/flickvänner/sambos inte hamnar i den situationen där de är gravida utan att vilja ha barn.
    Nej jag anser inte skyddandet från graviditet eller sterliserandet som en hemsk synd, att släcka ett liv, när man har alla möjligheter för att ge barnet ett värdigt liv, det är en annan sak.
    Och vad jag menade är att man inte har som en Guds förnekande/hatande/ogillande människa rätt att skylla all världens elände på Gud, för att han inte gjort det och det samt räddat den och den familjemedlemmen, om man samtidigt tycker att all abort är rätt. Då de barnen man aborterar kunde ha blivit livräddare, eller till och med profeter eller något annat som berikar jorden.

• KristenTjej84

Nu avslutar jag debatten om abort. efter att tillagt att jag absolut inte har som mening att fördöma och se ner på de kvinnor som gjort abort, som är i miljontal. Jag känner människor som gjort det, och jag skulle aldrig spotta på dom och kalla dom för barnamördare eller liknande, men de vet min syn på det hela och att jag accepterar dem som vänner i alla fall.
    För det är ingen lätt sak att gå igenom, den är både fysiskt och psykiskt smärtsam för den kvinna som går igenom den, har läst om människor som gått igenom det också.
    Finns många faktorer som spelar in i människans liv och dess val. Jag önskar att samhället vore mer barn anpassat så att alla som ville behålla sina barn kunde göra det utan stora ekonomiska förluster.
    Jag tycker bara att det är fruktsansvärt synd att så många gör detta, att sverige är det landet i europa där flest aborter sker.

• KristenTjej84

Och så fortsätter jag med det jag brukar göra med den här tråden, publicera länkar om Guds ingripanden.
    BLand annat det här vittnesmålet om den före detta New Age medlemmen, som fann Jesus på ett gripande sätt.
     http://www.sidroth.org/site/News2?abbr=tv_&page=NewsArticle&id=10061

http://my.opera.com/SharingGodsDream/albums/showpic.dml?album=4353952&picture=65398822
    Samt andra fantastiska syner om himmelen.

• KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-05-31 00:32:24 följande:
    Vi lämnar debatten om abort då, lite OT i tråden ändå. Jag reagerade på det jag fetat ovan dock. anser du att de som inte tror på gud är gudsförnekare? Du förstår att man inte kan förneka/hata/ogilla något man anser att vi inte har goda grunder att tro det existerar? Eller är vi tillbaka där vi var för ett par sidor sedan igen?
    Tydligen så kan man det eftersom jag hört många ateister hålla på sådar, först förneka Gud sen förbanna honom på grund av händelser i deras liv.
    Men som sagt, vi lägger det här bakom oss. *skakar hand fredligt*

• KristenTjej84
    Toboas skrev 2011-05-31 10:10:14 följande:
    Du blandar inte ihop det med fall där ateister först säger att de inte tror på gud, sedan kritiserar bilden av gud som god och kärleksfull givet hur världen ser ut?

Om någon säger att Pippi Långstrump äter Dunderhonung för att bli stark så kan jag peka på att det inte stämmer med "skriften" utan att för den sakens skulle tro att vare sig Pippi eller Dunderhonung är verkliga.
    Nej, för jag har hört folk säga att de slutat tro på Gud efter förlusten av någon de älskade. 
    Fråga inte mig hur bitterhet mot Gud man inte tror finns hör ihop med icke tron på hans existens.
    Jag bara antar att de människor som är bittra på Gud, i verkligheten  tror på hans existens men vill inte följa honom på grund av att de förlorat någon de älskade och anser att Gud är elak för att han tagit deras vän/släkting ifrån dom, även om dem förvirrat mig litegrann genom att kalla Gud för skitstövel och sedan sig själva för ateister.
    I verkligheten så är Gud fylld av kärlek och medlidande mot alla människor som har det svårt, och har  som exempel gett barnen som lämnat jorden en underbar plats i himmelen, och dom barnen hoppas innerligt att deras föräldrar väljer att följa Gud igen, så de kan återförenas med sina föräldrar.

• KristenTjej84

Medans jag viftar med vita fredsflaggan*vift vift* ;) så delar jag med mig av veckans Sid Roth avsnitt till dom som är nyfikna. Kommentera gärna avsnittet när ni sett detta om ni vill. Handlar om profetiska drömmar.
    http://www.sidroth.org/site/News2?abbr=tv_&page=NewsArticle&id=10081

Samt fler vittnesmål om fascinerande budskap Gud har gett människor, som är profetiska. Det som inte har hänt än lär vi se i framtiden, när det gäller profetiska drömmar som Gud gett. Men tycker själv de är intressant att läsa om.
    http://www.squidoo.com/propheciesforamerica
    http://www.elvorochjanne.se/vittnesbord-uppenbarelse

r/index.html
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3