Rundown skrev 2011-05-30 15:10:28 följande:
Ja mitt försök att vara lite ironisk för att visa på din ganska dåliga poäng gick dig tydligen förbi. Jag kanske var otydlig, det händer ibland.
Det jag ville säga var att det är ju samma typ av argument du själv använder, du applicerar "tänk på alla Jesus som kunde fötts" angående aborter, borde du då inte även applicera det på de gånger du sagt "Nej älskling, inte ikväll" med? Vem ger dig rätten att vägra skapa barn genom att vägra sex när du anser att gravida kvinnor inte har rätten att bestämma om de vill ha barn?
Vill man inte ha barn, kan man använda skydd..eller sterilisera sig ifall man skaffat alla barnen man vill ha och är över 25, detta kan till och med männen göra så deras fruar/flickvänner/sambos inte hamnar i den situationen där de är gravida utan att vilja ha barn.
Nej jag anser inte skyddandet från graviditet eller sterliserandet som en hemsk synd, att släcka ett liv, när man har alla möjligheter för att ge barnet ett värdigt liv, det är en annan sak.
Och vad jag menade är att man inte har som en Guds förnekande/hatande/ogillande människa rätt att skylla all världens elände på Gud, för att han inte gjort det och det samt räddat den och den familjemedlemmen, om man samtidigt tycker att all abort är rätt. Då de barnen man aborterar kunde ha blivit livräddare, eller till och med profeter eller något annat som berikar jorden.