Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

">

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2011-06-21 11:59:28 följande:
    Det finns ingen som tillber vetenskapsmän. Däremot kan man ju välja att tro på någon som har kunskap om världen vi lever i istället för 2000år gamla texter skrivna av den tidens poeter och diktare.
    KristenTjej84 skrev 2011-06-21 10:47:55 följande:
    Jag ignorerar ingenting, men du citerade min text om evangelium, om vad Jesus ville att vi skulle föra vidare till andra människor om att han är vägen sanningen och livet.
    Varför du hoppar till ett citat om skapelseberättelsen är för mig ett mysterium.
    Jag vet inte exakt hur lång tid det tog för Gud att skapa allting, men kommer aldrig kunna bortse från faktumet att jorden, människorna, universum, allt är för fantastiskt skapat och brilliant uttänkt, att det för mig är en större omöjlighet att tro att allt kom från inget, än att allt har en skapare bakom sig.
    Tänk på människans DNA, hudens sätt att läka vid sår, hur barnen som nyfödda på något sätt memorerat tiden i livmodern, så de fattar attt man måste hålla andan ifall man doppar dom under vattenytan, att de övar på sugrörelser redan i livmodern. Hur vacker universum är osv.
    Alla sjukdomar, handikapp och dylikt, det kom inte från Gud, så du kan inte vifta med det och påstå hur korkad allsmäktige Guden är för att han låter dem människorna finnas på jorden o blablabla.
    Sen kan man diskutera detaljer om varje bibelcitat och göra stora rubriker om det hur mycket man vill.

Så nu kan man tolka det som att GT inte är sant medans NT ÄR sant? Och om inte sjukdomar kommer från Gud, vem kommer de ifrån då? Och du kan inte heller svara människan eller djävulen för ingen av dessa har skapande krafter. Sedan har också vetenskapen förklaringar på dna, hur huden läker, bebisars reflexer och varför universum ser ut. Du kan välja att ignorera det om du vill men faktan finns, om än inte all fakta om allt så mer än nog att fullständigt motbevisa 90% av bibeln.
    Jodu, många gör allt för att på vetenskapligt sätt hitta fakta som motbevisar att Gud finns, då de inte vill tillbe en Gud och stör sig på att andra gör det.( annars skulle jag inte få så mycket debatter på det här forumet)
    Jag har aldrig sagt att gamla testamentet inte är sant, förstod inte bara varför gamla testamentet poppade upp från ingenstans, då jag diskuterade Jesus. Som att först tala om bullbakning i en receptbok  på sida 150 och sedan hoppa tillbaka till hur man tillagade laxpudding på sida nr 2. 
    Vad jag kan erkänna dock, är att jag inte vet allt om hur, var, och hur lång tid det tog för Gud att skapa världen, stjärnorna, himlen och resten av universum .
    Som jag sa förut, allt det är så planerat och logiskt, att ingenting kan få mig att tro att allt kom från inget, dvs bortse från en högre makt.

• KristenTjej84
    KristenTjej84 skrev 2011-06-21 13:48:07 följande:
    Jodu, många gör allt för att på vetenskapligt sätt hitta fakta som motbevisar att Gud finns, då de inte vill tillbe en Gud och stör sig på att andra gör det.( annars skulle jag inte få så mycket debatter på det här forumet)
    Jag har aldrig sagt att gamla testamentet inte är sant, förstod inte bara varför gamla testamentet poppade upp från ingenstans, då jag diskuterade Jesus. Som att först tala om bullbakning i en receptbok  på sida 150 och sedan hoppa tillbaka till hur man tillagade laxpudding på sida nr 2. 
    Vad jag kan erkänna dock, är att jag inte vet allt om hur, var, och hur lång tid det tog för Gud att skapa världen, stjärnorna, himlen och resten av universum .
    Som jag sa förut, allt det är så planerat och logiskt, att ingenting kan få mig att tro att allt kom från inget, dvs bortse från en högre makt.
    Sen får ni prata om naturliga processer och dylikt hur mycket ni vill.
    Nu vet ni var jag står och jag ungefär var ni står. Med det så avslutar jag en långdragen debatt, sen får ni fortsätta debattera hur mycket ni vill om vad ni vill, dock har jag sagt mitt om hur jag tror och varför jag tror som jag tror.
    Vi människor KAN inte veta allt, vi har begränsade hjärnor, så är det bara. Sen kan man acceptera det eller låta bli.

• KristenTjej84
    M C skrev 2011-06-21 19:17:01 följande:
    Jag. Dör.

Som att se två småbarn i sandlådan skrikandes till varandra vilken flugviktarfarsa som är starkare!

Tack för underhållningen!
    Tack själv för att du underhållde mig då du debatterade med andra för en gångs skull:)
  • KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-21 21:03:19 följande:
    Du anklagade JV för att ignorera valda delar av bibeln, därför undrar jag hur du ställer dig till tex skapelseberättelsen.

Skapades stjärnorna under "den fjärde dagen"? Och iså fall: hur förklarar du att det fortfarande skaps nya stjärnor?
    Det stod aldrig att han slutade skapa stjärnor(Gud vår skapare): kan vara mycket möjligt att det menades med stjärmorna som vi ser, eller änglarna, som också kan kallas för stjärnor i bibeln, Lucifer kallades t ex för morgonstjärnan innan han vände ryggen åt Gud.
    Vet ej om man menade änglarna, de stjärnorna vi kan se eller både och.
    Änglar produceras det inte fler för tillfället, de förökar sig inte som vi människor gör, det skapades ett stort antal av dom innan människorna, och dom finns fortfarande kvar, en tredjedel är på Satans sida och 2 tredjedelar på Jesus, om jag minns rätt.

• KristenTjej84
    KristenTjej84 skrev 2011-06-21 21:10:55 följande:
    Det stod aldrig att han slutade skapa stjärnor(Gud vår skapare): kan vara mycket möjligt att det menades med stjärmorna som vi ser, eller änglarna, som också kan kallas för stjärnor i bibeln, Lucifer kallades t ex för morgonstjärnan innan han vände ryggen åt Gud.
    Vet ej om man menade änglarna, de stjärnorna vi kan se eller både och.
    Änglar produceras det inte fler för tillfället, de förökar sig inte som vi människor gör, det skapades ett stort antal av dom innan människorna, och dom finns fortfarande kvar, en tredjedel är på Satans sida och 2 tredjedelar på Jesus, om jag minns rätt.

Som jag sa, jag vet inte, och kommer förmodligen aldrig veta allting om allting. eftersom jag bara är en människa , en skapad varelse precis som alla andra av någon som är större,starkare och har mer vishet och nakt än vi kan förstå.
    Det som är skillnaden mellan kristna och icke kristna, är att de accepterat guds försonings-erbjudande, dvs Jesus, som frälsare och herre och befriare.
    Dvs fattat handen Gud har gett, och därmed fått tillbaka relationen med Gud, som bröts då Adam & Eva syndade.

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-21 21:18:17 följande:
    varför valde Gud att formulera sig så att han konsekvent misstolkas av en majoritet av sina anhängare?
    Jag har inte alla svar på alla frågor. Men jag tror att öppnar man sitt hjärta för honom och hans vishet, så kan man via den helige anden få svar på djupa frågor, men under den tiden som Gud vill och vet är den bästa.
    Men man måste vara villig att bli vägledd av honom. Med den helige andens hjälp kan man få ny instinkt om saker och ting också, fungerar ungefär som en ficklampa i ett mörkt rum.
    Hursomhelst, så har jag inte just nu svaret på din fråga, men OM det är Guds vilja att det är min uppgift att vidarebefordra ett svar till dig, så hör jag absolut av mig då jag fått ett svar.
    Annars så kan det mycket väl ske genom att Jesus uppenbarar sig för dig någon kväll, jag vet inte än.Gud kan uppenbara sig på så många olika sätt.

• KristenTjej84
    M C skrev 2011-06-21 21:57:12 följande:
    Men människor precis som du vet redan hur det gick till.
    Är det inte märkligt så säg?
    Eller inte precis som du, de valde kunskapens väg framför din rätt okunniga bibels väg.
    Bibelns väg behöver inte nödvändigtvis utesluta delar av vetenskapen:)
    vissa forskare och vetenskapsmän är starkt troende och tycker att vetenskapen bevisar att det finns en skapare bakom allting.

• KristenTjej84
    M C skrev 2011-06-21 21:58:53 följande:
    Lärde du dig något nytt? Det måste du gjort mtp vad du forfarande kläcker ur dig för dumheter - men troligtvis var det som i vanliga fall. Du läser inte och hänvisar till nån egenutnämnd frälsare.
    Nej:) men det kan vara intressant att titta på debatterna. Jag vet redan hur du tror och hur du inte tror. Och vad din uppgift på FL är.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3