• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-07 20:29:56 följande:
    Nej, jag är trygg i den kunskap jag har om Jorden och mänsklighetens framtid och njuter av vara minut av mitt liv.
    Då kan vi kanske enas om att du personligen är en betydligt större del av problemet än av lösningen?

Särskilt med tanke på att dina kunskaper om jorden verkar vara begränsade till hur man sorterar sopor och åker buss.
    Om du är äldre än 8 år är den kompetensen inte tillräcklig för att imponera på särskilt många, än mindre tillräcklig för att göra någon skillnad för mänsklighetens fortlevnad.

(mao; Det kanske är dags att sluta gnälla om hur "vi begår kollektivt självmord" och börjar läsa mer än en bok, om du inte gillar att framstå som en hycklare) 
  • M C
    Selfish Geene skrev 2011-06-08 08:08:15 följande:

">

" target="_blank">

The good book
    {#emotions_dlg.djavulsk}
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-06-08 07:47:29 följande:
    (mao; Det kanske är dags att sluta gnälla om hur "vi begår kollektivt självmord" och börjar läsa mer än en bok, om du inte gillar att framstå som en hycklare) 
    Jag gnäller inte utan jag ser fakta.
    Vad jag framstår i dina ögon noterar intresseklubben.

• Agnostino
    Användarnamn skrev 2011-06-08 10:49:22 följande:

Moget........
  • Användarnamn
    Agnostino skrev 2011-06-08 11:54:05 följande:
    Moget........
    Så du ser också växthuseffekten och vad som händer i dess spår.
  • Agnostino
    Användarnamn skrev 2011-06-08 12:16:31 följande:
    Så du ser också växthuseffekten och vad som händer i dess spår.
    Jadå det gör jag, men jag beter mig inte som en bebis när någon påpekar att jag är ignorant om nånting. Jag tar åt mig och försöker lära mig något nytt.
  • Användarnamn
    Agnostino skrev 2011-06-08 12:17:43 följande:
    Jadå det gör jag, men jag beter mig inte som en bebis när någon påpekar att jag är ignorant om nånting. Jag tar åt mig och försöker lära mig något nytt.
    Så bra att du förstår vad som händer, vad är då lösningen när ingen tar tag i problemen?
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-08 12:37:31 följande:
    Så bra att du förstår vad som händer, vad är då lösningen när ingen tar tag i problemen?
    Ingen, inklusive du själv, antar jag att du menar.

Du borde ägna mindre tid åt att peka finger åt andra och istället lägga lite fokus på att ransaka dig själv din gamla gnällspik.

• Toboas
    Användarnamn skrev 2011-06-08 10:49:22 följande:

Varför hävdar du att du ser fakta när du envisas med att referera till bibeln hela tiden och inte vill ta till dig faktisk kunskap om världen?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3