Jesus Mirakel Tråd 3
De var väl inte korrekt frälsta eller nåt.
Men en allsmäktig Gud som låter sådana naturkatastrofer som i Japan inträffa är ju antingen obrydd eller ute efter att straffa, hur tänker du egentligen? Om Gud nu är allsmäktig, varför händer det sådant alls om h*n nu bryr sig om oss? Är h*n ute efter att testa oss? Funkar bra då, jag kan aldrig tro på en allsmäktig kärleksfull Gud som låter oss drabbas av sådant. Kan också nämna att jag sjäv VARIT troende kristen från födseln till relativt nyligt då jag äntligen började tänka själv. Jag måste då fråga, hjärntvättad som jag blev, är du, AquariusGirl, uppvuxen i ett kristet, indoktrinerande hem?
Wtf? Hur får du sjunde dagen till att den varar än? Har du några verkliga bibelkunskaper? Om du läser orginalskriften så står det, icke omtolkningsbart, att Gud skapade världen på 6 dagar och vilade på den sjunde, dagarna kan inte med den skriften tolkas som något annat än just vanliga 24 timmars dagar. Om du ska agera teolog får du läsa på först.
1 Korinterna 2:14 2000
"Den oandlige* tar inte emot vad Guds ande säger, det är dårskap för honom, och han kan inte förstå # det eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt."
*
”fysisk”, dvs. oandlig. Grek.: psykhikọs; lat.: animạlis.
#
Matt 16:32
"Men han vände ryggen till och sade till Petrus: ”Försvinn bakom mig, Satan! Du är för mig en sten att snava på, för du tänker inte Guds tankar, utan människors.”
Romarna 8:5
”De som är i överensstämmelse med köttet håller nämligen sinnet inriktat på det som hör köttet till, men de som är i överensstämmelse med anden på det som hör anden till”