alvaereva skrev 2010-02-23 19:44:25 följande:
Jag känner igen mig i det du skriver.Jag blev oplanerat gravid, var en festprisse och hade noll tankar på barn. Vi planerade vårt bröllop för fullt och jag fick hem min brudklänning. Tre dar efter det hade mensen varit sen ett tag och jag köpte ett test. FETT PLUSS på två sekunder. Jag kissade ner mig, och svimmade. Kom hem till min älskling, förklarade läget och sa "vad ska vi göra nu?"Han svarade "ja jag kan väl inte göra något annat än att fortsätta spela Zelda". Sen spelade han heeeela dagen och kvällen, helt
paralyserad.Vi var nog i chock båda två.Ett par dar senare kom han och la armarna om mig och sa "vi ska bli en mamma och en pappa". Därefter var det nog självklart att vi skulle tuta och köra, och göra det bästa av situationen.När gick in i vecka tolv grät jag hela dagen. Jag kände mig helt låst och fast. Jag som inte ens gillade bebisar?! Skulle JAG bli mamma?! Det kändes så overkligt. Samma vecka gjorde jag ett VUL och fick se den lilla sprattla runt därinne som en liten kickboxare. Då grät jag av lycka.Det pendlade nog varenda dag under hela graviditeten. Dessutom hade jag det svårt, med GBS, E-coli, prematura sammandragningar och enorm foglossning. Var sängliggande från ca v.23. Vissa dagar kände jag mig som en riktig fighter och andra dagar kände jag "är det verkligen värt det här?"Bröllopet fick skjutas upp, bröllopsresan avbokas. I v37, efter en hejdundrande bergodalbaneresa till graviditet kom hon ut med akutsnitt. Jag fick henne på bröstet och hon öppnade sita ögon. då kände jag verkligen, verkligen total lycka!!Sen den dagen har det självklart hänt mycket, kolik, sömnbrist, förkylningar, amningsproblem osv. MEN allt det jobbiga glömmer man så fort. Det är värt det, varenda dag känner jag hur jag sköljs över som en våg av kärlek.Min dotter är det finaste jag har och jag är SÅ glad att jag vågade fullfölja alltihop. Det jag känner för min dotter går knappt att beskriva, hon är liksom kärleken i sin renaste form. Sen kan jag säga att man KAN renovera, man KAN planera om, man KAN genomföra ett bröllop, man KAN resa, man KAN studera när man har barn! Man kan också säga ibland att idag orkar jag inte. Så tar man igen det imorgon.TS, känslorna åker lite upp och ner under graviditeten, det är helt normalt. Din fantastiska resa har börjat, man får vara ledsen och grubbla, men jag lovar dig att det kommer att vara solsken nästan jämt efter att lilla bebisen har kommit ut!
TACK.
Jag fick rysningar längs hela ryggraden och sedan började jag gråta. Så vackert skrivet.
Jag hittar inga ord. Tack!