Evelinaaw skrev 2010-02-23 19:34:15 följande:
Finns många som känner så,du är inte ensam! man har toppar och dalar i sitt känsloladdade liv, speciellt vid en graviditet. Ju mer magen kommer växa, ju mer du kommer känna barnet, desto gladare, säkrare kommer du bli kan ja lova. Jag mådde dåligt med under min graviditet , tänkte va har ja gjort med mitt liv, jag är så ung, varför stanna nu. men sen när min lilla bebis började sparka det var de bästa upplevelse i mitt liv. Allting inom mamma rollen kommer automatiskt helt säker på det. Och visst att man tänkte, va hade jag gjort om jag inte haft barn, eller så. Men en ännu större fråga jag har ställt mig är, VA FASEN GJORDE JAG I MITT LIV NÄR JAG INTE HADE BARN? JAG KAN ITNE ENS HA HAFT NÅGOT LIV? vÄLJA FEST, RESOR OCH FRIHET , FRAMFÖR BARN,? HUr dum var jag:D så känner jag nu, en liten ängel som finns bland oss och leker och utvecklas till en egen person, och med personlighet, med mysiga pussar och roppar mamma. Bättre än detta kunde inte hända. Blev mamma ung så ingen av mina kompisar har barn, så känner ännu mer att skulle jag hellre vilja ha deras liv. Neh aldrig!Hoppas allt kommer gå bra, och lösa sig, Lycka till!:D
Man känner sig så ensam. Alla andra trådar handlar om hur glada folk blir. Jag var med jätteglad först, sen förbyttes glädjen i livrädsla och mörker.
Jag hoppas det blir så för mig med, att jag tänker "vad gjorde vi innan vi fick barn".