Inlägg från: fröken sy |Visa alla inlägg
  • fröken sy

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Maskrosungen skrev 2010-08-20 23:38:50 följande:
    Fröken sy: Det försvann för mig också i början.

Fendt87: Spännande att det bara är 30 dagar kvar! Har du börjat bli nervös för förlossningen ännu?

I dag var vi på VUL som planerat. Det fanns en liten bebbe där =)
    Den var 21 mm lång och jag blev beräknad till 8+5. Den rörde lite på sig och vi fick se hjärtat slå så nu kan man pusta ut ett slag.
    Åhh vad härligt Maskrosungen!! Underbara nyheter.
    Hur var familjemiddagen? Berättade ni?
  • fröken sy

Fendt:Härligt med mycket energi! Men det blir ju jobbigt om man inte vet vad man skall hitta på...

Linnea: När min man lämnade burkprovet så tog det 2 veckor innan vi fick svaret. De berättade det för oss redan när vi fick veta att han skulle lämna det. Sen ringde besima och berättade resultatet.

Maskrosungen: Jobbigt med illamåendet och att folk är på och tjatar och frågar, det vill man ju inte. Visst har jag fått lite symtom men inget jättejobbigt. Brösten är ömma, vårgården större och så blir jag illamående när jag är trött och hungrig. Men än så länge räcker att dricka eller äta lite så brukar det bli bättre.
    Sen har jag lite gravidfunderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Min mage är svullen hela tiden, har fått en liten mage som jag inte kan hålla in hur mycket jag än försöker. är det vanligt? Brukar svullna om kvällarna men det brukar gå ner till morgonen men det gör det inte. Skall man behöva ha pösiga kläder på sig redan för att slippa frågor och funderingar?

Sen kan jag bara äta små portioner, känner mig jättehungrig men blir mätt jättesnabbt. är det oxå vanligt?

Testade med ett test till igår och då blev det "GRAVID 3+", det kändes gött! Då borde ju ämnet det mäter ha ökat sen jag testade för två veckor sedan...

• fröken sy

Krya på dig Blom!!

Visst kan det vara tvillingar, men det tror jag inte... var ju bara 1 äggblåsa månaden innan när jag blev undersökt, åt ju precis samma dos av pergotime så tror det är en. Men man vet ju inte. Om en vecka skall vi dit och få fastställt att jag är gravid, hoppas man kan se något och att det ser bra ut. Om det skulle vara mer än en kan man se det redan då tror ni?

kram

• fröken sy

Det här är inget roligt alls, skit var jag mår illa idag... får nog ta en runda till apoteket idag oxå och prova de där tabletterna med. Armbanden sitter hårt och vet i katten om jag satt dem rätt, känns som en hel vetanskap att hitta den där punkten de ska trycka mot... Är hemma från jobbet, var det igår också. Förstår inte i min vildaste fantasi hur jag skall kunna hålla undervisning, hur gör man? Man kan väl inte sjukanmäla sig för illamående??

• fröken sy

Men hur fixar jag de tabletterna? Har ju inte skrivit in mig än, tänkte ringa om det på onsdag efter vi varit på vul... kan man ringa vårdcentralen och få det utskrivet tror ni?

• fröken sy

Det finns en liten där inne i min mage som har ett hjärta som slår!! Den är 6,7 mm stor, eller liten kanske man skall skriva... ska dit på ett till vul om knapp tre veckor, då skall den förhoppningsvis vara större så man kan se lite mer sa Besima. Känns så skönt att allt är bra så här långt!! Besima flyttade tillbaka oss fem dagar från uträkningen vi hade, från 21 april till 26 april. Men vi kommer fortsätta räkna efter så som vi gjort för jag är säker på när jag hade ägglossning och hon räknade bara från senaste mensens första dag.

Jag är riktigt illamående, var hos min bm igår och fick tabletter utskrivna så hoppas att det blir bättre snart. Är sjukskriven denna och nästa vecka så det känns skönt, då borde det hinna bli lite bättre. Det som känns jobbigt är att jag kommer behöva berätta på jobbet om bara någon vecka... de kommer ju undra varför jag varit borta i nästan 3 veckor... rektorn kommer jag ringa på fredag och berätta för och det känns ju lite konstigt att göra det redan eftersom jag bara är i vecka 7 nu. (Går in i vecka 8 på fredag)

• fröken sy

Grattis Fialotta!! Vad härligt!!

• fröken sy

Nu har jag pratat med rektorn och berättat hur det ligger till. Vi bestämde att så länge skall han säga att jag åkt på inflensan två gånger på rad, och så kommer jag berätta för dem jag vill när jag kommer tillbaka. På ett vis känns det skönt, han uppskattade min ärlighet. Men sen känns det som jag sviker dem på jobbet... men samtidigt visste dem ju att jag var nygift när jag började, och att jag är i den åldern då det börjar bli aktuellt med barn... jag har ju ändå jobbat där ett år nu.

• fröken sy

Kappan, vad bra att du/ni fått tid för titthål!

• fröken sy

Sen måste jag fråga en sak som jag har funderat massa på sedan vi var på vul:et igår. Besima flyttade ju tillbaka mig några dagar för att hon sa att embryot var litet, men vi såg ju att hjärtat slog. Vi bokade ju in en ny tid om knapp 3 veckor igen för vul, hon sade att hon brukar göra två vul för att se att allt stämmer. Men kan inte riktigt släppa att hon sade att den var litet... brukar hon göra flera vul även om man ser hjärtat vid första eller tror ni hon tyckte att den var konstigt liten? Har ni fått göra flera vul hos henne?

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3