Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Hur har du haft det själv fendt?
Måste bara berätta en sak. Fick ett underbart samtal precis. En kompis som har försökt får barn i över 4 år med massa provrörsförsök. Hon har blivit gravid två gånger innan men då har det blivit missfall i v6 och v10. Nu är hon i v17. HHelt underbart!! Tydligen ligger hon i högriskgrupp av olika anledningar så hon har kontroll varannan vecka nu... hon är över 40 så det var deras sista försök. De hade tom fått papper på att de inte kunde få barn ihop som det skulle skicka in till adoptionsbyrån... Känns så härligt, nu hoppas jag bara att det går bra hela vägen, så nu gäller tumhållning för dom i många veckor framåt här hemma.
Hej tjejer.
Jag är ledig och tar det lugnt, bara en vecka kvar av semstern nu vilket känns lite jobbigt. Vi har oxå flyttat våra djur idag, men vi har inte så många som ni har (tror jag?) så det var inte så jobbigt. Jag har BIM på fredag, tänkte testa på onsdag tror jag... tycker jag känner massa symtom hela tiden även fast det säkert är för tidigt att känna något alls om det ens skulle vara så. har haft molvärk från och till sedan någon dag efter äl, först på samma sida som jag tror det var äl från men nu är det mer i mitten. Är tröttare än vanligt och så törstig hela tiden... men är säkert skengravid... eller så är det så att jag får så mkt känningar mellan äl och mens när jag äter pergotime. Någon av er som har erfaranhet av det?
På måndag ringer jag Besima och ser fall jag kan få en ny omgång pergo, vill ju inte missa en månad pga det.
Håller tummarna för dig Kappan!
Fendt: Du har inte lång tid kvar att jobba nu va innan du skall vara ledig?
kram
jag ringde ju till Linneamottagningen i måndags och fick lovat att Besima skulle skriva ut pergotime till mig. Sedan har vi sprungit i massa apotek i Stockholm, där vi varit på nga dagars semester, men de var ju slut överrallt. Ringde och pratade med telefontjänst på apoteket och de sa att de är slut över hela Sverige som jag skrev innan. Och datumet de skulle komma in skulle göra att vi fick hoppa över 2 månader. Ringde då tillbaka till mottagningen och frågade om det fanns ngn annan medicin man kunde få men det fanns det ju inte... Köpte ett grav.test bara för att kolla... och då får vi ett plus, svagt men ändå ett plus. Detta var igår eftermiddag och jag har nu hunnit göra 5 test av olika märken och varianter, det är svaga utslag men det har gett utslag på alla. testade även med clearblue digitalt med veckoindikator och då står det GRAVID 1-2 veckor.
Jag är GRAVID kan inte fatta det!! Så nu får vi hoppas att det vill stanna kvar oxå...
Tack för "grattisarna"!!
Hur gör jag nu? Ska man ringa till Linneamottagningen och berätta eller hur gör man? Ska man vänta några veckor eller göra det snart? Hur gjorde ni?
jag har känt mig väldigt trött de senaste dagarna kan det vara det jag känner av redan?
Fentd: Redan i v35, nu börjar det bli riktigt nära för er
Maskrosungen: KLart allt kommer gå bra på RUL nästa vecka. Håller tummarna. Men förstår att du är nervös och orolig. Självklart är jag ju jättelycklig, det känns helt underbart och vi kan inte fatta det riktigt. Samtidigt oroar man sig över hur det kommer bli...
Imorgon börjar jag jobba Känns såklart lite vemodigt, men förhoppningsvis får jag gå hem om 8 månader så då känns det ju lite bättre
Idag går jag in i v. 5, eller v.4+0 står det på uträknaren här på fl. Vilken av de här sätten skall jag tänka på? Vad är det man brukar prata om, tex när man är i v. 12? Det är uträknat till 21 april.
Nu måste jag äta frukost och ge mig iväg, känns som höst idag i detta tråkiga väder. Kikar in ikväll igen, då är det HELG!
Maskrosungen, hur mår du?
v.11 här med stabilt illamående, tur jag har medicinen så jag får i mig ngt. Kan inte dricka vatten då spyr jag direkt. Jobbet går bra har nu mera chefsposition, mina undersåtar kommer på måndag lite nervös för detta...
Nu ska det städas!
//B
Jag började ju jobba igår, det var en helt okej dag som avslutades med en middag. Självklart hade jag hoppats på att det inte skulle vara alkohol till middagen men det var det ju såklart. Först tog jag bara vatten, men då började folk titta på mig fundersamt eftersom jag skulle få skjuts med hem av maken så började de undra varför jag bara drack vatten. Tillslut beställde jag in ett glas vin, smittade på det jättelite... när vi gick ut smet jag in på toa och hälde ut halva glaset hoppas ingen mäkte det, sedan lämnade jag halva glaset när jag gick. kanske känns barnsligt men jag vill inte att folk ska börja undra redan, det speculeras nämligen förra året också och det känns lite jobbigt så här tidigt...