Inlägg från: fröken sy |Visa alla inlägg
  • fröken sy

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

hej tjejer. Hoppas att ni har en skön helg!

Funderar lite på hur det funkar när jag ringer till Linneamottagningen, tänkte att jag skulle göra det imorgon. är det så att man skall dit igen nu och titta att allt ser bra ut eller får man vänta till det vanliga ul? Eftersom jag inte var på kontroll under den månad.en jag blev gravid vet jag ju inte om det var en eller flera äggblåsor så man är ju lite nyfiken... sen vill man ju veta att allt ser bra ut så här långt.

• fröken sy
    fendt87 skrev 2010-08-15 14:20:37 följande:
    hej! jag frågade precis samma sak men de gjorde ingen undersökning på mig.
    försökte tigga mig till ett UL men det gick inte... men tjata lite och säg att du är lite orolig eftersom du inte vet hur många ägg det blev eftersom du inte var på någon kontroll månaden du blev gravid.

lycka till! kram!
    ja, jag ska försöka att tjata lite men inte ha för höga förhoppningar då. Är så orolig att det inte är som det ska, jag har molvärk från och till, lite svagt illamående ibland och så har vårtgården blivit mörkare. Testade med yttligare ett test i morse och nu är det ett riktigt starkt plus. Försöker att bara njuta och inte vara orolig, men vet inte riktigt hur jag skall lyckas med det. hade varit så skönt att få göra en koll...
  • fröken sy

Det är så häftigt att få plus på den där stickan också, det gör ju att det är extra roligt att testa Jag får väl se vad dem säger när jag ringer imorgon. Och barnmorska, vem ringer jag? Får man välja själv eller finns det där man bor som man ska ta kontakt med? jag bor ju några mil utanför stan.

Och sluta oroa mig, som du skriver det kommer jag säker aldrig göra. Men jag måste ju försöka njuta också.

• fröken sy

Hej Hoppas82 och välkommen till tråden.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med dina funderingar, då jag bara ätit provera och pergotime. Jag fick äl-spruta en gång och då kände jag något i magen efter 1 dygn ungefär men vet inte vad det var såklart...

Om jag fattat det rätt så funkar det inte att testa med äl-test efter äl-spruta för den ger utslag, utan då tror jag det är blodprov som gäller. Inte helt säker men kanske någon annan här som vet?!?

Håller tummarna att det skall funka för er också snart!!

kram

• fröken sy
    humlan1234 skrev 2010-08-16 09:09:01 följande:
    Härligt med en gravid till. Grattis fröken sy!!
    Tack!!
  • fröken sy

Ringde till mottagningen idag och fick en bokad tid 1 sep för undersökning, känns bra. Jag behövde inte ens be om det utan de vill att jag skulle komma och få det bekräftat. Och så skulle vi vänta till v6 för det är inte förrens då man kan se något sa hon.

Har fått sån himla molvärk i ryggen nu i eftermiddag. Jag har suttit hela dagen och nu gör det ont ner i benen, strålar neråt liksom. Någon av er som haft så tidigt? Blir soffan ikväll så hoppas jag det blir bättre.

• fröken sy

Maskrosungen:
    Jobbigt med illamåendet! Håller det i sig hela dagarna eller är det mest på morgonen det är jobbigt? jag mår oxå lite illa, men det är när det blir för långa stunder mellan mat, så det har blivit mycket fruktätande denna veckan. Spännande med vul imorgon! Skall hålla tummarna att allt ser bra ut, men det är klart det kommer göra!! När det gäller vul:et vi ska på 1 sept. så kommer jag vara i v 7 (v6+4) Samira trodde att det skulle fungera när jag frågade om vi inte skulle tagit en senare tid, så vi får hoppas att hon har rätt

Jag hade nog inte kunnat hålla mig om att berätta när ni skall träffas alla som imorgon kväll. Men som du skriver kan det ju vara bra att berätta lite senare under kvällen, så behöver det inte kännas som ni "skäl middagen". Jag kunde inte hålla mig gällande en kompis jag pratade med hörromdagen. Hon är själv gravid, har haft ganska många missfall innan, så jag tänkte att om mot all förmodan inte skulle gå bra kan det ju vara skönt att kunna prata med henne oxå... därför kändes det okej att berätta för henne så tidigt. Sen kommer det hit 2 kompispar i helgen, båda gravida, då kommer vi nog inte heller kunna hålla tyst. Annars skall vi vänta till v.12 (tror vi) innan vi berättar för fler. 

• fröken sy
    fendt87 skrev 2010-08-20 08:35:36 följande:
    jag jobbar också med barn på en förskola. eller jobbade. idag är första semesterdagen och om 30 dagar är ju lillbebisen beräknad så jag försöker få tiden att gå här hemma :)
    Spännande, riktigt nära nu ju! Skönt att vara ledig, du får vila upp dig ordentligt nu!
  • fröken sy

Jag tror att jag har blivit knäpp, eller håller på att bli iaf... I början av veckan var jag ju orolig för att jag hade växtvärk i magen och ont i ryggen. Nu är jag ist orolig för att jag inte har det, tycker att jag knappt kännt av någonting på några dagar nu och då blir jag ju orolig. Tror ni att det kan vara så att det är väldigt olika från dag till dag och vecka till vecka? Går in i v.6 idag så det är ju fortfarande väldigt tidigt...

• fröken sy
    Blom skrev 2010-08-20 19:21:55 följande:
    Fr sy: Du får nog vänta lite till på känningar sen får du dem säkert... Helt normalt!
    Trevlig helg!
    Tack! Hoppas det. Var ju bara det att jag hade ont i magen och ryggen precis efter bim, men kanske kan vara så...

Trevlig helg till dig oxå !!
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3