Inlägg från: fröken sy |Visa alla inlägg
  • fröken sy

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

fendt87 skrev 2010-07-18 04:56:22 följande:
    tjohoo!
    är uppe med tuppen idag, helt olikt mig! idag bär det av till ullared med mamma och svärmor och vi ska shoppa som galningar :) hoppas jag hittar allt jag skrivit ner på min fullkladdade a4-sida...

ha det bra tjejer! kram!

Hittade du något roligt?

• fröken sy

Mensen dök upp sen så nu knaprar jag tabletter igen. Denna månaden blir det att testa med äl-test eftersom det inte blir något vul, men det känns lite spännande oxå eftersom det är första gången jag testar med äl-test och det faktiskt kan ge utslag..

• fröken sy
    fendt87 skrev 2010-07-19 17:11:55 följande:
    hoppas hoppas! jag håller tummarna (som alltid, börjar känna mig lite begränsad i mitt arbete när jag håller tummar hela tiden). köper du äl-tester på internet eller?
    jodå, jag hittade jättemycket fint i ullared. det gick åt några tusen men nu är typ allt fixat förutom spjälsäng och skötbord. men det får bli en tur till ikea snart.

hoppas allt är bra med er andra också!
    Vad roligt att fixa inför bebisen. Har/kommer ni ta reda på om det är en kille eller tjej, eller köper ni neutralt och unisex? IKEA är oxå roligt att shoppa på... brukar alltid gå och drömma mig bort i spjälsängsavdelningen, men borde väl bli vår tur oxå någon gång. 

Ja, jag har skickat efter äl-test på först bebislycka.se, beställde massa sådana där stickor från dem men de funkade inte alls innan, gav utslag hela tiden. Testade dem även på en kompis och hon hade likadant. Gick därför över till CB-test, har ju inte fått utslag någon gång ännu eftersom jag förhoppningsvis hade min första äl på 7 år förra månaden. Men eftersom jag tog äl-spruta då kunde jag ju inte testa. Så känns faktiskt lite spännande nu...
  • fröken sy

Idag håller jag på och renoverer. Vi har tagit fram ett jättefint gammalt trätak så nu håller jag på och fogar mellan dem så det inte skal trilla ner massa isolering. Vädret är trist här idag så det passar bra med innejobb. Ikväll ska vi ha gäster som inte varit inne här förrut så det blir städning och "styling" efter lunch.

Har börjat testa med äl-test nu, förhoppningsvis blir det första månaden för mig där jag får , möjligheten finns iaf. Ni får gärna hålla tummarna att det innträffar i mitten på nästa vecka. Har inte känt av pergotimen något denna månaden (om inte humörsvängningarna beror på dem?!?) Men nu börjar det kännas lite från och till i magen så jag hoppas på att det är stimulering av ägg  

Linneamottagningen skulle öppna igen 9 augusti. Funderar på hur jag skall göra nästa cykel, kanske kan man ringa dit då och se ifall besima kan skriva ut en omgång pergo till. Tror ni hon gör det eller måste jag dit på undersökning igen? Känns ju inte som det är någon idé med undersökning eftersom det isf skulle vara utan pergo... 

• fröken sy

Hur går det för er andra? Mår ni bra?

• fröken sy
    Maskrosungen skrev 2010-07-25 18:05:11 följande:
    Hej tjejer
    Det var länge sedan jag hängde här sist. Jag har bara behövt en paus. Och tydligen har det hjälpt! Efter nästan 2 år av försök och 2 inseminationer har jag äntligen blivit gravid. Helt spontant! Är i v 5 +1 så ännu är det tidigt. Men nu vet man ju i alla fall att det fungerar! Sprider kanske lite hopp till er andra som försökt länge också hoppas jag!
    Massa GRATTIS!!! Vad häligt att höra, visst ger det hopp även för oss andra.
  • fröken sy

Idag är det dag 16 för mig och jag fick på äl-testet imorse, för första gången i mitt liv!! Nu får ni gärna hålla tummarna för oss ett tag

• fröken sy

I eftermiddag och kväll har jag haft ont i magen, typ som mensverk fast mer på ena sidan. Kommer inte ihåg att det höll i sig så många timmar sist... Undra om det kan vara äl, eller är det för tidigt eftersom jag fick utslag på testet i morse? Får väl se hur det är imon... Vi får sexa på några dagar nu så det finns små simmare där ifall så får vi se...

*Tar tacksamt emot tummhållningen*

• fröken sy

Har fortfarande på ältestet, men idag tycker jag inte att det känns något i magen. Är bara lite öm om jag trycker precis intill bäckenbenet på vänster sida. är det någon som vet om man kan ha haft äl men fortfarande få på äl-testen? Om man skall in och ta blodprov för att kolla äl, när är det man skall göra det? De öppnar ju på måndag om en vecka och eftersom vi ska på lite semster skulle jag inte kunna gå dit förrens på torsdag den veckan och då har det gått för lång tid va? Får väl vänta och se om mensen kommer eller inte...

jag vet att det är någon av er som sagt att de inte fick äl av pergotimen? Brukade ni få utslag på äl-test ändå? Och ont i magen så ni trodde ni hade äl?

Nu bombaderar jag med frågor igen, sorry   

• fröken sy
    Maskrosungen skrev 2010-08-01 18:24:28 följande:
    Det gick bra. Det bekräftades att jag var gravid Glad och att graviditeten satt i livmodern. men hon kunde inte se någon foster ännu då det var alldelles för tidigt. Hon tror att jag ägglossat lite senare än jag beräknat vet att jag haft ägglossning på dag 23 en gång tidigare. Nu hade jag räknat på dag 14 .Hinnsäck och gulsäck har vi fått se och sedan ska jag in den 20 aug igen för en till koll och då ska vi förhoppningsvis få se en liten och ett hjärta som slår. Gynekologen jag går hos kommer in extra på sin semester för att göra denna kollen och då känner man sig extra ompysslad!

Fröken sy
    Hoppas det går bra för er i helgen!
    Härligt att det gick bra!
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3